Hej,
Skulle flytta på bilen på en parkering tidigt imorse efter en fest, för att förhindra att jag skulle få p-böter dagen därpå.
Oturligt nog så var farbror blå precis runt hörnet och de gjorde en rutinkoll på mig och jag blåste positivt och fick följa
med till polisstationen för att blåsa.
Jag hade 0,23mg/l (0,46 promille) i mig. De tog alltså körkortet för mig, men jag kommer få tillbaka det igen utan att
behöva ta om det från början så att säga... Så mycket har jag förstått!
Jag var ganska trött och hängde inte riktigt med på vad de sa inne på stationen, utan ville bara komma därifrån.
Det jag undrar nu är, vart ska jag ringa imorgon för att få information om NÄR jag kan få ett besked om när jag
kan få tillbaka mitt körkort igen? Det kommer ju inte tas helt och hållet, utan det blir omhändertaget i upp till 6 månader som jag förstått det.
Jag är helt ostraffad sedan tidigare, bortsett från en fortkörningsbot och någon bot för dimmljus och tonade framrutor,
och jag behöver körkortet för jobbets del. Så jag misstänker att jag kan få tillbaka det redan efter 2-3 månader?
Men jag har nu skrivit ihop ett "klagobrev" som jag vill bifoga i min version av historien, jag antar att den ska till
Transportstyrelsen... Eller är det Länsstyrelsen?
Så, någon som vet var jag ska vända mig imorgon bitti för att få fler svar? Jag avskyr att inte veta

Någon som vet hur hela processen ser ut för vanlig rattfylla (dvs EJ grov rattfylla)?