Citat:
Ursprungligen postat av Sudden777
Tja, jag och en kompis har diskuterat lite om ett likande ämne.
Ponera att jag är, säg 25 och har körkort för tung mc. Jag har ett rosa skinnställ(bara valde en färg) som jag kör runt med, jag kör alltså lagligt på min lagliga motorcykel. Men på helgerna kör jag med min gatmodifierade cross(olaglig). Jag har även då på mig mitt rosa skinnställ, jag kör utan regskylt och ingen ser att det är just jag som kör eftersom ingen ser mitt ansikte.
När jag kör på helgen med min cross kör jag över hastighetsbegränsningarna och blir ofta jagad av polisen. Min kompis säger då att jag kan bli tagen när jag kör min vanliga hoj lagligt. Kan de det?
Om jag har samma längd, kroppsbyggnad, hjälm och utrustning, hur mycket krävs för att de ska kunna ta mig förutom med händerna i syltburken? och de har som sagt inte sett mitt ansikte när jag kört den olagliga crossen.
Såvida du inte tydligt visar ansiktet för poliserna eller ger någon annan "giveaway" som skulle hålla i en rättegång så är det inte en chans att du åker fast. Ingen polis skulle någonsin få för sig att stoppa dig då du kör lagligt för att försöka få fast dig för olaglig körning som gjorts med samma skinnställ sedan förut.
Till TS: Se till att montera strypningen och besikta hojen, så att du åtminstone kör lagligt på pappret. Då är det ingen större risk att du skulle åka fast i en vanlig poliskontroll, såvida du inte kör en maskin som är väldigt effektstark original och polisen får för sig att ta en provtur, så att det blir uppenbart att det är mer än 35 pållar i motorn. Annars är det väl som nämnts - det är först om en olycka eller dylikt sker som du kan vara riktigt facked.