Citat:
Ursprungligen postat av Cellmate
Du har alltså blivit haffad när du körde bil? Låter konstigt att Transportstyrelsen har blandat sig i annars..
det spelar ingen roll. Om du vistas i trafiken, å sen visar positivt på drogtest, så kommer dem klart att undra om du är lämplig att ha körkort.
känner många som blivit av med kortet, å få gå å pissa i typ ett år innan dem får tillbaks kortet.
(alltså, socialstyrelsen gör en utredning å sen är det någon på transportstyrelsen som fattar beslutet om man får behålla körkortet eller inte, om man nu inte får detta, så får man göra upp en plan tillsammans med socialstyrelsen om hur du ska återfå det, om du ska komma å lämna drogtester eller liknande).
själv torskade jag en gång för ringa narkotika brott(rökte på gatan), då fick jag genomgå precis samma grej. Var skitnära att bli av med kortet, men fick behålla det, då en kompis morsa (som jobbade inom soialstyrelsen) kunde lägga ett gott ord för mig.
Nu har jag dock torskat igen, fast för andra saker, men har tagit drogtest, å kommer med största sannolikhet att visa positivt. Så den här gången blir jag nog av med mitt kära körkort, även om jag kommer erbjuda dem allt som går för att få ha kvar det... it sucks!!!