Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-24, 15:55
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Om man länkar till en blogg som en medlem har i sin signatur, med bild osv och kommenterar detta i en tråd, är detta brott mot 1.06?

Personen har ju valt själv att publicera sina uppgifter.

Nej så länge personen själv har gått ut med uppgifterna så är det inte ett regelbrott. Dock kan det ju bli problem med bevisläget om det bara finns i signaturen då jag inte tror att vi kan se vad som har stått om man har bytt signatur. Inlägg finns ju alltid kvar så att säga.

Men bara för att personen länkar till en blogg så behöver det ju inte innebära att det är den personens blogg.
Citera
2008-11-24, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Nej så länge personen själv har gått ut med uppgifterna så är det inte ett regelbrott. Dock kan det ju bli problem med bevisläget om det bara finns i signaturen då jag inte tror att vi kan se vad som har stått om man har bytt signatur. Inlägg finns ju alltid kvar så att säga.

Men bara för att personen länkar till en blogg så behöver det ju inte innebära att det är den personens blogg.
Men i mitt speciella fall så svarade medlemmen på ett sätt som bekräftade att den var innehavaren.
Bra, då slipper jag oroa mig för detta
Citera
2008-12-02, 19:30
Medlem
Sälklubbarns avatar
Lånar tråden för en 1.06-fråga.

Om användare A på nåt sätt hotar anonymiteten för användare B, och detta av en slump upptäcks av användare C, som RP:ar moderator, som raderar inlägget och stänger av skurken A - får då offret B nånsin reda på vad som hände?
Citera
2008-12-02, 19:34
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Lånar tråden för en 1.06-fråga.

Om användare A på nåt sätt hotar anonymiteten för användare B, och detta av en slump upptäcks av användare C, som RP:ar moderator, som raderar inlägget och stänger av skurken A - får då offret B nånsin reda på vad som hände?

Mig veterligen finns det ingen standardförfarande för det, nej.
Men hur enskilda moderatorer väljer att göra kan jag naturligtvis inte svara på.
Citera
2008-12-02, 23:27
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Mig veterligen finns det ingen standardförfarande för det, nej.
Men hur enskilda moderatorer väljer att göra kan jag naturligtvis inte svara på.
Du skämtar? Trots att Admin själv den 29/12-07 sa att detta skulle bli rutin så har det alltså ännu inte blivit det?

Snacka om långsamt malande kvarnar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in