Självklart är det bra att ni är stränga här, jag menar grunden med flashback är ju som bekant att det ska gå att säga vad som helst nästan utan att riskera att få skit för det på riktigt eller på andra forum.
Men det är en skillnad på att outa flera precis likadana troll (säga typ "redan tillbaka Jorma?"), och att försöka luska ut om man känner personen på riktigt.
Den första har jag brytit mot hela tiden, den andra respekterar jag. Inte för att jag känner igen så många medlemmar IRL, men nån gång har det hänt och då har jag självklart hållit käften.
Men alla dom medlemmar som lägger ut bilder på sig själva, har inte dom ett eget ansvar?
En användare som bor nära mig kände jag igen på tåget härom veckan, för han/hon har nämligen massa foton på sig själv här, jag nämner inte det för honom/henne, men skadan är ju isåfall redan skedd, om jag vet vem någon här är, så hur ställer reglerna till dom som har bilder på sig?
Jag tycker vi får skilja på vad som är outning och outning.
En medlem här upptäckte jag på ett utländskt forum, jag skrev här och frågade om det var han, han sa "ja men jag har bilder på mig där så läck inte ut på flashback att jag är med där och vad jag heter där.", varpå jag svarade "självklart ska jag inte göra det, men du vet väl att eftersom dessa forum är ganska lika, bara att det andra är engelskspråkigt så finns det andra svenskar som är med där och som är med här samtidigt, så du skulle nog lika gärna kunna ha bild på dig här också"
För att vara helt säker att inte bli röjd vem du är så bör du inte publicera några personliga uppgifter på dig själv här. Som sagt, vid outning är skadan redan skedd, men självklart bra att personen får sitt starff.