Alla kort är desamma i grunden. Varesig du köper från Sapphire, ASUS osv. Det som skiljer är klistermärken och om du får med en skruvmejsel eller inte.
Vissa tillverkare kan byta kylare på kortet men då kostar det troligtvis mer och man ser det tydligt i namn och bild.
Gör såhär: Ta det billigaste kortet du hittar, Sapphire brukar vara billiga men annars så får du bara välja mellan klistermärke och "bundle" (tillbehör).
Att olika kort från olika tillverkare ska vara mer överklockningsvänliga har jag inte hört något om så du som nämnde det får gärna länka till informationen.
För er som tycker att kortet blir väldigt för varmt så får ni gärna öka fläkten, ATI har satt den på ett lågt varvtal för att kylaren inte ska höras och de säger även att kortet ska tåla höga temperaturer.
Kolla här för att se hur man ändrar varvtalet på fläkten:
http://sweclockers.com/forum/showthr...hreadid=785031
Mitt HD4870 sänktes ungefär 20 grader när jag ökade fläkthastigheten från 20 (stock) till 33%. Det ligger nu i 50 grader idle och går upp mot 69 i load vilket inte är helt fyskamm. Mitt gamla X1900XT kunde springa upp emot 90grader med mycket högre varvtal på fläkten än 33%.
Kylaren gör sitt jobb, och i denna serie så gör den det mycket bra.