2008-07-23, 08:11
Medlem
FantaBurks avatar
OK, har skt med "ikoner" hr p forumet och massa olika sk p google, men tyvrr inte hittat ngot som hjlper!

Vill ndra ikonen p vanliga mappar s att ALLA visar samma ikon i egenskaper => anpassa => mappikoner. Har testat:

- ActivIcons (byter ikonerna, men nr man gr in i egenskaper p en mapp och tittar p anpassa och mappikoner s r det fortfarande fula javla gula mappen

- Mappalternativ => Filtyper => Avancerat => Byta ikon fr mapp, samma resultat som ActivIcons.

Anledningen till att jag vill att det ska bytas nr man gr genom egenskaper p varje mapp r fr att det skall funka med Stack Docklet till RocketDock. Mapparna som gr ut i stack r dom gula fula mapp ikonerna, jag vill ha ikonen jag gett alla mappar annars. Enda sttet som funkat r att gra det r: manuellt fr VARJE mapp, men det tar tid och ska man lgga till ny Stack till annan mapp s blir det samma process igen etc. Jobbigt. S hellre en lsning dr man kan vlja att alla mappar ska ha ">>>den ikonen<<<" plz

Vet att det har med shell32.dll filen att gra, d den gula mapp ikonen refereras till den. Men vet inte hur man ndrar p .dll filen fr att anvisa till nya ikonen. Frslag?

*hoppas det var tillrckligt med info

EDIT: Passar p att frga om ngon vet ngot bttre program n ActivIcons till att ndra ikoner (mappar, filer, program, mina dokument/mina bilder/etc.)?
Citera
2008-07-23, 11:50
Medlem
FantaBurks avatar
come on, ngon datanrd som kan detta mste ju finnas p flashback
Citera
2008-10-30, 16:03
Medlem
Jesus-666s avatar
Skulle ocks vilja kunna detta. Ngon som vet?
Citera
2008-10-30, 19:57
icontweaker?
Citera
2008-10-30, 23:59
Medlem
Borghrails avatar
Microangelo r mitt tips... installera, sen hgerklicka p mappen/-arna/filtypen, vlj apperance och vlj utseende. Medfljer ett gng iconpacks i programmet. Ett "mste ha" progg p mina maskiner iaf...
Citera
2008-10-31, 00:20
Medlem
FallenKnights avatar
IconPackager

"IconPackager is a program that allows users to change nearly all of their Windows icons at once by applying "packages" of icons. A package of icons contains icons to replace most of the common icons on your Windows PC."

Stdjer individuella ikoner fr srskilda filtyper.

http://www.stardock.com/products/iconpackager/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in