OK, har skt med "ikoner" hr p forumet och massa olika sk p google, men tyvrr inte hittat ngot som hjlper!
Vill ndra ikonen p vanliga mappar s att ALLA visar samma ikon i egenskaper => anpassa => mappikoner. Har testat:
- ActivIcons (byter ikonerna, men nr man gr in i egenskaper p en mapp och tittar p anpassa och mappikoner s r det fortfarande fula javla gula mappen
- Mappalternativ => Filtyper => Avancerat => Byta ikon fr mapp, samma resultat som ActivIcons.
Anledningen till att jag vill att det ska bytas nr man gr genom egenskaper p varje mapp r fr att det skall funka med Stack Docklet till RocketDock. Mapparna som gr ut i stack r dom gula fula mapp ikonerna, jag vill ha ikonen jag gett alla mappar annars. Enda sttet som funkat r att gra det r: manuellt fr VARJE mapp, men det tar tid och ska man lgga till ny Stack till annan mapp s blir det samma process igen etc. Jobbigt. S hellre en lsning dr man kan vlja att alla mappar ska ha ">>>den ikonen<<<" plz
Vet att det har med shell32.dll filen att gra, d den gula mapp ikonen refereras till den. Men vet inte hur man ndrar p .dll filen fr att anvisa till nya ikonen. Frslag?
*hoppas det var tillrckligt med info
EDIT: Passar p att frga om ngon vet ngot bttre program n ActivIcons till att ndra ikoner (mappar, filer, program, mina dokument/mina bilder/etc.)?