OK, har sökt med "ikoner" här på forumet och massa olika sök på google, men tyvärr inte hittat något som hjälper!
Vill ändra ikonen på vanliga mappar så att ALLA visar samma ikon i egenskaper => anpassa => mappikoner. Har testat:
- ActivIcons (byter ikonerna, men när man går in i egenskaper på en mapp och tittar på anpassa och mappikoner så är det fortfarande fula javla gula mappen
- Mappalternativ => Filtyper => Avancerat => Byta ikon för mapp, samma resultat som ActivIcons.
Anledningen till att jag vill att det ska bytas när man går genom egenskaper på varje mapp är för att det skall funka med Stack Docklet till RocketDock. Mapparna som går ut i stack är dom gula fula mapp ikonerna, jag vill ha ikonen jag gett alla mappar annars. Enda sättet som funkat är att göra det är: manuellt för VARJE mapp, men det tar tid och ska man lägga till ny Stack till annan mapp så blir det samma process igen etc. Jobbigt. Så hellre en lösning där man kan välja att alla mappar ska ha ">>>den ikonen<<<" plz
Vet att det har med shell32.dll filen att göra, då den gula mapp ikonen refereras till den. Men vet inte hur man ändrar på .dll filen för att anvisa till nya ikonen. Förslag?
*hoppas det var tillräckligt med info
EDIT: Passar på att fråga om någon vet något bättre program än ActivIcons till att ändra ikoner (mappar, filer, program, mina dokument/mina bilder/etc.)?