2008-07-23, 08:08
Medlem
Halloj.

Jag har ett problem med mitt grafikkort ( ATI Asus x1650 256mb).
Problemet börjar efter att jag har installerat nya drivrutinerna och startat om datorn. När jag kommer till stadiet där man väljer användare så börjar det sträck och konstiga färger på skärmen och det är oerhört svårt att se någonting.
De enda drivrutinerna som fungerar är de som jag fick med när jag köpte grafikkortet, dvs att dom börjar bli ganska gamla. Jag har provat att ladda ner ett flertal olika drivrutiner ifrån http://ati.amd.com/, med samma resultat.

Någon som vet vad problemet är?

tack på förhand
jhnzzn
Citera
2008-07-23, 09:21
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhnzzn
Halloj.

Jag har ett problem med mitt grafikkort ( ATI Asus x1650 256mb).
Problemet börjar efter att jag har installerat nya drivrutinerna och startat om datorn. När jag kommer till stadiet där man väljer användare så börjar det sträck och konstiga färger på skärmen och det är oerhört svårt att se någonting.
De enda drivrutinerna som fungerar är de som jag fick med när jag köpte grafikkortet, dvs att dom börjar bli ganska gamla. Jag har provat att ladda ner ett flertal olika drivrutiner ifrån http://ati.amd.com/, med samma resultat.

Någon som vet vad problemet är?

tack på förhand
jhnzzn

Om det är sträck på skärmen och konstiga färger så kan det också bero på att Moderkortet eller grafikkortet är trasigt. Om du nydligen fått moderkortet utbytt så skulle jag tro att det är grafikkortet. Annars om du vill ha drivrutinerna för ditt grafikkort så kan du PM mig. Jobbar inom data branshen och har dem flesta drivrutinerna
Citera
2008-07-23, 14:26
Medlem
xaks avatar
Min bror har samma problem, nån som vet vad det kan vara?
Citera
2008-07-23, 14:56
Medlem
Kristjans avatar
Gör lite basic felsökning på den.

In i felsäkert läge. Fungerar det där?
Nej?
Öppna burken och kolla om fläkten snurrar.

Ja!
Fippla med drivrutiner. Reseata kortet.
Kör ett stressprogram i felsäkert.

Men det låter som om kortet är pajj.
Citera
2008-07-23, 23:01
Medlem
Jag fixade det visst på egen hand Så nu fungerar mitt grafikkort precis som det ska.

Ett tips: Köp ingenting av märket Asus. Dom har den absolut sämsta supporten jag har varit med om. Dom nekar att dom har problem med sina grafikkort. Dom har gjort så att atis egna drivrutiner inte fungerar till deras x1650kort, detta nekar dom också.

Tack för att ni försökte i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in