2008-07-23, 08:08
Medlem
Halloj.

Jag har ett problem med mitt grafikkort ( ATI Asus x1650 256mb).
Problemet brjar efter att jag har installerat nya drivrutinerna och startat om datorn. Nr jag kommer till stadiet dr man vljer anvndare s brjar det strck och konstiga frger p skrmen och det r oerhrt svrt att se ngonting.
De enda drivrutinerna som fungerar r de som jag fick med nr jag kpte grafikkortet, dvs att dom brjar bli ganska gamla. Jag har provat att ladda ner ett flertal olika drivrutiner ifrn http://ati.amd.com/, med samma resultat.

Ngon som vet vad problemet r?

tack p frhand
jhnzzn
Citera
2008-07-23, 09:21
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhnzzn
Halloj.

Jag har ett problem med mitt grafikkort ( ATI Asus x1650 256mb).
Problemet brjar efter att jag har installerat nya drivrutinerna och startat om datorn. Nr jag kommer till stadiet dr man vljer anvndare s brjar det strck och konstiga frger p skrmen och det r oerhrt svrt att se ngonting.
De enda drivrutinerna som fungerar r de som jag fick med nr jag kpte grafikkortet, dvs att dom brjar bli ganska gamla. Jag har provat att ladda ner ett flertal olika drivrutiner ifrn http://ati.amd.com/, med samma resultat.

Ngon som vet vad problemet r?

tack p frhand
jhnzzn

Om det r strck p skrmen och konstiga frger s kan det ocks bero p att Moderkortet eller grafikkortet r trasigt. Om du nydligen ftt moderkortet utbytt s skulle jag tro att det r grafikkortet. Annars om du vill ha drivrutinerna fr ditt grafikkort s kan du PM mig. Jobbar inom data branshen och har dem flesta drivrutinerna
Citera
2008-07-23, 14:26
Medlem
xaks avatar
Min bror har samma problem, nn som vet vad det kan vara?
Citera
2008-07-23, 14:56
Medlem
Kristjans avatar
Gr lite basic felskning p den.

In i felskert lge. Fungerar det dr?
Nej?
ppna burken och kolla om flkten snurrar.

Ja!
Fippla med drivrutiner. Reseata kortet.
Kr ett stressprogram i felskert.

Men det lter som om kortet r pajj.
Citera
2008-07-23, 23:01
Medlem
Jag fixade det visst p egen hand S nu fungerar mitt grafikkort precis som det ska.

Ett tips: Kp ingenting av mrket Asus. Dom har den absolut smsta supporten jag har varit med om. Dom nekar att dom har problem med sina grafikkort. Dom har gjort s att atis egna drivrutiner inte fungerar till deras x1650kort, detta nekar dom ocks.

Tack fr att ni frskte i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in