2008-08-31, 03:58
Medlem
Helt ok för att vara en svensk film. Den ålderdomliga svenskan stör bitvis, det är en sak att prata ålderdomligt, en annan att göra manuset bitvist bristande på grund av det. Hans före slaget tal var ju tex som flera har nämnt pinsamt, hade det varit i någon sorts verklighet hade kanske 20 hört det talet.

Har man läst böckerna så saknar man en hel del. Sätter min tilltro till att det (eller åtminstone en del) kommer med i tv-serien sen.

Nåja den får 3/5 av mig, vilket får anses vara ok för en svensk film men jag hade förväntat mig mer.
Citera
2008-08-31, 16:56
Medlem
sebbesebs avatar
Ni som tycker att arn var dålig har sjukt dålig smak och måste vara tråkiga människor. Förmodligen den bästa svenska filmen ever.
Citera
2008-08-31, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Ni som tycker att arn var dålig har sjukt dålig smak och måste vara tråkiga människor. Förmodligen den bästa svenska filmen ever.
Du har sett Sällskapsresan, Hundtricket och Tomten är far till alla barnen eller? Nån form av kvalitetskrav måste man ändå ha.
Citera
2008-08-31, 19:10
Medlem
feed-mes avatar
Rent filmatiserade är Arn filmerna ruggigt bra måste jag säga.
Men det är lite tråkigt att titta på om man har historieintresse, eftersom att den inte är historiskt riktig! Men bra är den!
Citera
2008-08-31, 19:20
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb

Ja, så måste det vara.
Dina argument skar som en kniv genom våra försvar och har fått oss att se ljuset.
Hädanefter kommer jag att dagligen rösta med proxys på IMDB för att få upp de här till toppen.

Eller inte.
Citera
2008-09-01, 00:38
Medlem
Robertsons avatar
Segdragen, förutsägbar, trist och tämligen fånig film. Något bättre än den första.

En fråga till ni som kan filmproduktion, är det så dyrt att hyra in ett gäng datasnillen som multiplicerar antalet soldater i krigsscenerna ett par ggr? För det är väll så det fungerar i episka krigsscener a la LOTR, Kingdom of Heaven etc.? Tyckte det var trist att den dyraste produktionen i Skandinavien inte kunde producera ett ordentligt slag.
Citera
2008-09-01, 08:50
Medlem
Tyckte den var riktigt bra! Mycket bättre än den första!

Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy
Glöm inte att skicka dom på en kurs i engelska också.
jag tror på flopp. Å andra sidan har jag låga tankar om svensk film...

Ja hur relistiskt skulle det va om Arn och de andra de pratade perfekt engelska på elvahundratalet.
Citera
2008-09-01, 10:26
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
/.../
Ja hur relistiskt skulle det va om Arn och de andra de pratade perfekt engelska på elvahundratalet.
Hur realistiskt är det att de pratade engelska över huvud taget?? Om jag kan min historia rätt så borde det ha varit latin och arabiska (för di lärde) och franska och eventuellt tyska, italienska, holländska och spanska för fotfolket.. Men knappast engelska.. Och särskilt inte i klostren i Sverige (första filmen)!
Citera
2008-09-01, 10:51
Medlem
T-bens avatar
Det som totalt sänkte den här smörjan var varken skådespeleriet eller begränsningar i budget. Det var alla logiska luckor i manus som helt enkelt inte gick att bortse ifrån.

Utöver detta så drogs filmen med riktigt konstiga tempoväxlingar. Händelser som var centrala för filmens handling hastades förbi medans man fokuserade alldeles för mycket på bihistorier som borde ha strukits helt och hållet.

Nej, mediokra skådespelarinsatser och en budget som resulterade i en finalstrid bestående av 30 lumpare i ringbrynjor var långt ifrån de största problemen denna smörja led av.
Citera
2008-09-01, 10:54
Bannlyst
Napalmregn tyckte den var ett lågt "bläh" ... inte tillräckligt bra för att vara okej men ej tillräckligt dålig för att vara flopp.

Filmens bottenskrap var...

Åsikten om filmen förmedlad av Napalmregn har härmed givits.
Citera
2008-09-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Hur realistiskt är det att de pratade engelska över huvud taget?? Om jag kan min historia rätt så borde det ha varit latin och arabiska (för di lärde) och franska och eventuellt tyska, italienska, holländska och spanska för fotfolket.. Men knappast engelska.. Och särskilt inte i klostren i Sverige (första filmen)!

Nej men så är det väll med de flesta filmer att de väljer engelska. Filmer som utspelar sig i tex afrika där stammarna pratar engelska m.m... och har de nu ändå valt att använda engelska så hade det ju vart konstigt om Arn och hans vänner pratat som en engelsman eller amerikanare.
Citera
2008-09-01, 11:41
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Nej men så är det väll med de flesta filmer att de väljer engelska. Filmer som utspelar sig i tex afrika där stammarna pratar engelska m.m... och har de nu ändå valt att använda engelska så hade det ju vart konstigt om Arn och hans vänner pratat som en engelsman eller amerikanare.
Jo.. Där kan jag hålla med dig... Fast jag tycker det hade varit rätt mycket coolare om de hade pratat latin, som i Passion of The Christ ungefär, istället för filmengelska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in