2008-07-22, 23:04
Bannlyst
Denna tripprapport utspelar sig under sportlovet i 9an och det var första gången jag provade på CB. Och det är även min första tripprapport så var inte för hårda mot mig.

Substans: Hasch

Dos : Okänd

Ålder : 16 (Vid det tillfället, så kom inte och gnäll på att jag inte skulle vara 18)
Kön : Man
Längd/Vikt : Lite svårt att komma ihåg nu men skulle tippa på cirka 182/80
Tidigare erfarenheter: Ingenting förutom alkohol.

Det hela började med att jag hade frågat min kompis som vi kan kalla storrökarn om han kunde fixa fram lite CB, helst grönt sa jag då till honom.
Storrökarn blev helt till sig och han sa ungefär : "Ska du verkligen röka? Fan va kul, fan vad jag ska blaza ner dig ."
Han återkom dagen efter och frågade om det gick bra med brunt för det
fanns inget grönt inne för tillfället. - "Joo fan, självklart" svarade jag honom.

Nu Börjar Vi Bli Otåliga :

Det började bli kväll och Storrökarn ringde mig och sa att han nu hade fixat biten, "fett!" svarade jag då och bad honom att komma på direkten.
Storrökarn kom efter cirka 30 min och jag mötte då upp honom och en annan kompis som skulle vara med som vi kan kalla Riset (Rökt tidigare). Storrökarn gav mig min bit och jag studerade den och tänkte att detta kommer bli nice. Storrökarn hade även en egen bit, så vi meckade från dom båda under kvällen.

Storrökarn utbrister på direkten när vi träffas : "Fan vi meckar upp en nu på direkten då?! " Men då säger jag att vi ska vänta på dom andra (ytterligare 2 personer som skulle vara med). Riset föreslår då att vi kan va hemma hos honom eftersom hans mor är bortrest. "Javisst!" säger både jag och Storrökarn.
Vi går hem mot Riset samtidigt som vi på vägen går förbi en affär för att inhandla rizla och munchies.

När vi väl är hemma hos Riset går vi ut på balkongen får att ta en varsin cigg medans vi diskuterar hur kvällen kommer att bli.
Jag säger då nått i stil med : "Fan ja kommer säkert inte känna nått denna gången, har hört att man inte brukar göra det den första gången." Storrökarn svarar då att det kommer jag visst det, för han ska nämligen "röka ner mig totalt".

Storrökarn föreslår att vi ska ringa dit en kille som vi kan kalla för Golbögen, (pga att han senare samma år golade ner storrökarn, hade också även rökt tidigare) mest för att bara driva med honom (Var väldigt kul att mobba den killen ). Vi ringer då dit Golbögen och så fort han har anlänt så börjar Storrökarn mecka. När han väl meckat färdigt så knackar det på dörren, det är dom andra två kompisarna som skulle vara med, Junior (aldrig rökt tidigare) och Sômmer (aldrig rökt tidigare), men dom har även dragit med sig en tredje person som vi kan kalla dvärgen, vi blir lite lacka på det till en början men vi bryr oss snart inte om han eftersom han bara sitter där tyst i soffan och stirrar på bitarna som ligger på bordet och har en blick där det ser ut som han tänker "Vad håller dom på med?! det där är ju dödsknark! ".

Nu Smäller Det! :

Nu när alla är på plats så beger vi oss ut på direkten för att röka den feta spliffen. Vi ställer oss bakom en särskola och Storrökarn tänder upp den och ser nöjd ut. Han börjar sedan passa runt den och när den kom till mig tänkte jag "äntligen!", och började puffa ganska rejält från den, "fan vad gott det smakar" tänkte jag för mig själv. Sedan när den passas runt så står jag där och äter godis ur min godispåse som en idiot eftersom jag hört att blodsockret sjunker rejält när man röker. Alla röker utom Junior och Dvärgen, Junior avstod för att han snart skulle hem och äta men sa att han kunde vara med om vi skulle röka mer senare, "Självklart!" sa då Storrökarn. Och Dvärgen tog inget för var lite osäker på om det var dödsknark eller inte. När den sedan är upprökt så beger vi oss hem mot Riset igen, redan på vägen dit så börjar jag känna mig lite bäng (är ungefär 100 meter att gå hem till Riset därifrån). Tappade en hundralapp på vägen, Dvärgen la märke till det och sa : "det är min hundralapp" så plockade han upp den, jag tänkte inte mer på det men cirka 10sek senare så säger jag : "Du den där sedeln rullade fan ur min ficka, då måste det va min!" tar då tillbaks den och Sômmer börjar skratta hysteriskt och jag tänkte att han måste va dum i huvudet som skrattar åt ingenting.

När vi kom in igen så gick jag och Storrökarn och satte os vid TVn, efter någon minut hör vi en smäll från hallen och går för att se efter vad det var, ställer oss då och kollar ner för trappan som leder ner mot hallen och det enda vi ser då är Golbögen och Sômmer som står och röker, vi stod då bara och kollade på dom ett tag och vi båda såg ut ungefär såhär " ". Golbögen utbrister då : "Va äre med er? ", Vi börjar då skratta halft ihjäl oss och stog och pekade på dom och skrattade ett tag, gick sedan och satt oss vid Tvn igen och skrattade i cirka 10 minuter till (trodde vid det tillfället att jag verkligen skulle dö av skratt). Börjar också bli jävligt törstig och dricker dricka och vatten som besatt. Jag börjar sedan förklara lite för Storrökarn hur jag känner mig och säger att det är varmt i bröstet och att det känns som jag har en stark pulserande ström i bröstet. Han börjar då skratta som fan och håller på så ett tag, när han skrattat lite smittar hans skratt av sig och jag börjar också garva som en idiot igen.

Sen kommer alla andra och slår sig ner framför TVn igen, Sômmer frågar då vad vi skrattade åt förut när han och Golbögen stod och rökte, vi förklarade då att det bara såg jävligt roligt ut när dom stod där nedanför trappan och rökte och att det var för att Golbögen hade sagt "Vad äre med er? ". Sômmer frågade då "Vilken trappa?", och vi frågar då om han är helt dum i huvudet för han frågade ju själv vad som var så roligt vid trappan.
Han säger då : "Jaha!, men jag trodde att ni menade en trappa för längesedan någon annanstans, för att för länge sedan fanns det ju inga trappor och då kanske det inte finns det snart heller ", och tyckte att ahn själv lät skitsmart. Vi andra fattade då inte något av vad han menade och vi började alla skratta extremt mycket i kanske 5 minuter, även Sômmer skrattade. När vi sedan skrattat klart så säger Sômmer : "vad skrattade ni åt egentligen?", vilket förstås också blir uppföljt av en stark skrattattack. Jag minns att jag sedan bara satt och tänkte "Fan vad skönt det här är!" och drog mitt huvud åt sidorna för att se hur det hackade fram som om att mina ögon vore en gammal filmkamera från 30-talet.
Storrökarn föreslår sedan att vi ska mecka en till och alla tycker att det låter som en bra idè. Han meckar då en till ute på balkongen och jag sitter då bredvid honom och bara kollar bort mot trätopparna och himmelen som man kan se från balkongen, och tycker bara att allting känns så jävla chill .
När han sedan är klar med spliffen beger vi oss ut för att röka den, alla känner sig skapligt bänga, men bängare ska vi bli tänker vi!

Fortsättning följer...
Citera
2008-07-22, 23:05
Bannlyst
Nojja :

När vi väl kommit ut ser vi Risets morsa komma och gå från parkeringen, alla börjar då nojja upp sig som fan och Riset springer in igen för att göra sig av med bevisen (Stod tallrik med meck på framme och låg rizla på bordet m.m).
Vi andra stod utanför och Risets mor går förbi oss och hälsar då på mig, jag svarar med ett snabbt "hej!" samtidigt som jag kollar ner i backen och är livrädd för att hon ska se något på mig. Sedan kommer Junior och går förbi, han har nu ätit klart och hänger på oss igen. Vi går sedan iväg en bit medans vi väntar på Riset, står och väntar ett tag men han dröjjer, så jag börjar nojja upp mig för att han ska ha blivit tagen. Och då säger Storrökarn : "Fan också! jag glömde spliffen där inne!" Vi blir då skiträdda allihop och börjar snacka om att Risets morsa förmodligen märkt det och tagit honom och nu håller på att ringa upp våra föräldrar. Storrökarn börjar då storskratta och säger att han bara skojjade, jag blir då extremt lättad och börjar även skratta lite själv. Sedan kommer Riset och säger att allt gick bra, han han skölja ner mecket innan hans morsa kom in och så. Vi blir då riktigt glada och beger oss mot ett dagis där vi tänkt sätta oss och röka (var väldigt varmt detta år för att vara ett sportlov).

Röker den andra, sedan bär det av till affären och pizzerian :

Vi sätter oss nu på en bänk vid dagiset under ett tak och tänder upp den på direkten, Golbögen sitter nu långt bort från alla andra på bänken, tror det berodde på att vi retat honom lite smått under kvällen . Vi röker nu och denna gång är även Junior med och röker (Han kände dock inte av något under hela kvällen), när vi sedan rökt upp den sitter vi och snackar om lite allt möjligt och det händer inget speciellt. Sedan bestämmer vi oss för att gå till affären och inhandla lite godis, då går Sômmer och Dvärgen hem för att packa (dom skulle till sälen och åka skidor dagen efter). När vi väl är Vid affären så står jag och väntar på dom andra i ett litet rum som är precis innan man kommer in i affären, när jag står där så kommer det ut 2 personer ur butiken var av den ena utbrister : "Fan vad det luktar hasch här inne!", jag fick då extremt svårt för att hålla mig för skratt och tyckte det var riktigt roligt.När alla sedan handlat klart så beger vi oss mot pizzerian för storrökarn är hungrig.

När vi väl är vid pizzerian så är även Riset lite småhungrig så Storrökarn bjuder honom på pommes. Sedan kommer maten och Storrökarn äter som om att han inte ätit på en månad, medans jag var lagomt borta vid det här laget så jag satt mest där på min stol och stirrade rakt in i väggen och tänkte igen på hur skönt det var. Sedan hade Storrökarn ätit klart men det var en pizzabit kvar, och ingen ville ha den, förutom jag, så jag tog den i handen och tog med den ut, tryckte sedan in nästan hela i käften på en gång och åt som en gris. Tyckte att det smakade oerhört gott.

Tillbaks till dagiset, dags att röka igen :

Vi gick sedan tillbaks mot samma dagis som vi tidigare suttit vid och började mecka upp en till, när vi håller på med det så kommer Sômmer och Dvärgen tillbaks för dom har nämligen packat färdigt. När spliffen sedan är klar så tänder Storrökarn den och börjar sedan passa runt den. Storrökarn säger nu till Dvärgen att ta ett bloss, vilket han gör men börjar hosta. Av denna så rökte jag inte så jättemycket för jag var redan jävligt borta, men jag tog några bloss och när den var färdigrökt så började vi snacka om lite olika saker. Jag började då hela tiden blanda ihop massa ord och pratade som en idiot, Sômmer tyckte att detta var väldigt roligt och skrattade åt mig ett bra tag. Sedan gick Sômmer och Dvärgen hem igen eftersom dom skulle upp tidigt morgonen efter.

Sen ser vi Golbögen sitta med händerna i munnen skitlänge och undrar vad fan han håller på med, då är det för att trycka in tandställningen, vi börjar då skratta åt honom ganska mycket en stund. Efter ett tag så tycker jag att det är en bra idè att ringa upp Gudrun Schyman, så ja tar upp mobilen och ringer upp henne och tar på högtalare på mobilen. Då har vi en röst som svarar : "ja det är Gudrun", då skriker Riset : "Känner du haschlukten?!", Sedan följer jag upp det med "Legalisera Cannabis kärringjävel!" , vi skrattar sedan lite åt detta samtal sen händer det inget speciellt och vi sitter och snackar ett tag tills Storrökarn tycker att det är dags att mecka en till. Sagt och gjort, han börjar mecka, och sen när den är klar röker vi den. Efter detta händer inget speciellt och vi bara sitter där ett tag tills två andra snubbar dyker upp, en som vi kan kalla Grek och Risets bror som vi kan kalla Lilleskutt.

The final spliff, dagens sista :

När dom kom fick Riset en stor garvnojja för att han började tänka på Sômmer när han skulle förklara om trappan. Då sa Grek : "Är du bäng Riset?"
Var på Riset svarade : "Nej" och började skratta ännu mer, Grek förstod vid det här laget att Riset hade rökt och erbjöd sig mecka en åt oss, för han var nämligen meck&rull mästaren. Visst sa vi och han började mecka, den var strax klar och grek tog dom första blossen. Lilleskutt rökte dock inget för han körde bil. När vi sedan rökt upp denna började dom flesta känna sig ganska trötta, och Storrökarn bestämde sig för att dra hem, så han ringde en kille som skulle skjutsa hem honom. Riset fick skjuts av Lilleskutt och Grek, och Golbögen ringde efter sin far som kom och hämtade honom.

Efter detta så gick jag och Junior runt lite och bara snackade. Drog upp till en fest där jag bara pratade lite med en annan polare som vi kan kalla Grisen. Grisen bad om att få se på biten och tog upp den och luktade på den, efter det sa han snabbt : "vi röker en nu! kom igen!", men jag var väldigt trött vid det här laget och sa att jag inte orkade. Stod sedan där och bara snackade med han ett tag och gick sedan hem och la mig. Minns att jag somnade riktigt skönt den kvällen .

Slut.

Det var en riktigt skön dag/kväll och själva dagen får 5/5 av mig . Var riktigt nöjd och dagarna efter satt jag och luktade på min bit och njöt av lukten och väntade på att få röka igen, innan sportlovet var slut så hade vi rökt upp det, det var ett roligt sportlov.

Förlåt för eventuella stavfel för jag är riktigt trött och det tog ett tag att skriva så jag blev otålig mot slutet.
Citera
2008-07-22, 23:20
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Haha riktigt rolig kväll märkte verkligen hur paret framför mig tittade sig omkring i affären (jag som stod bakom dom)

Du får 4/5 eftersom jag inte kännde så mkt den kvällen
Citera
2008-07-22, 23:28
Medlem
Maizers avatar
Kändes jävligt otrovärdig faktiskt..
Citera
2008-07-22, 23:37
Medlem
5/5 de här är de bästa minnet från cb-tiden för min del iaf
Citera
2008-07-22, 23:40
Medlem
Du verkar ha haft en toppenkväll! Tackar och bockar för en rolig läsning! 5/5 ^^
Citera
2008-07-22, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maizer
Kändes jävligt otrovärdig faktiskt..

Exakt vad var det som fick dig att tycka att detta var otrovärdigt?

Nyfiken..
Citera
2008-07-22, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MXZ
Du verkar ha haft en toppenkväll! Tackar och bockar för en rolig läsning! 5/5 ^^

Tackar tackar .
Citera
2008-07-23, 03:26
Medlem
Wild Jacks avatar
Du verkade ha en toppen kväll med grabbarna tycker den var bra skriven 4/5
Citera
2008-07-23, 05:47
Medlem
krypmetodens avatar
riktigt kul att läsa, tack
Citera
2008-07-23, 06:52
Bannlyst
hur många g röktes totalt under kvällen?
Citera
2008-07-23, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av l0l0l
hur många g röktes totalt under kvällen?

Ja du, svårt att säga för det var ganska länge sedan det utspelade sig, och det var ju min första gång också så tänkte inte alls på hur mycket det var, så jag har tyvärr faktiskt ingen aning. Men det gick åt en hel del i alla fall .

Alla andra, tack för positiv respons.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in