Denna tripprapport utspelar sig under sportlovet i 9an och det var första gången jag provade på CB. Och det är även min första tripprapport så var inte för hårda mot mig.
Substans: Hasch
Dos : Okänd
Ålder : 16 (Vid det tillfället, så kom inte och gnäll på att jag inte skulle vara 18)
Kön : Man
Längd/Vikt : Lite svårt att komma ihåg nu men skulle tippa på cirka 182/80
Tidigare erfarenheter: Ingenting förutom alkohol.
Det hela började med att jag hade frågat min kompis som vi kan kalla storrökarn om han kunde fixa fram lite CB, helst grönt sa jag då till honom.
Storrökarn blev helt till sig och han sa ungefär : "Ska du verkligen röka? Fan va kul, fan vad jag ska blaza ner dig
."
Han återkom dagen efter och frågade om det gick bra med brunt för det
fanns inget grönt inne för tillfället. - "Joo fan, självklart" svarade jag honom.
Nu Börjar Vi Bli Otåliga :
Det började bli kväll och Storrökarn ringde mig och sa att han nu hade fixat biten, "fett!" svarade jag då och bad honom att komma på direkten.
Storrökarn kom efter cirka 30 min och jag mötte då upp honom och en annan kompis som skulle vara med som vi kan kalla Riset (Rökt tidigare). Storrökarn gav mig min bit och jag studerade den och tänkte att detta kommer bli nice. Storrökarn hade även en egen bit, så vi meckade från dom båda under kvällen.
Storrökarn utbrister på direkten när vi träffas : "Fan vi meckar upp en nu på direkten då?!
" Men då säger jag att vi ska vänta på dom andra (ytterligare 2 personer som skulle vara med). Riset föreslår då att vi kan va hemma hos honom eftersom hans mor är bortrest. "Javisst!" säger både jag och Storrökarn.
Vi går hem mot Riset samtidigt som vi på vägen går förbi en affär för att inhandla rizla och munchies.
När vi väl är hemma hos Riset går vi ut på balkongen får att ta en varsin cigg medans vi diskuterar hur kvällen kommer att bli.
Jag säger då nått i stil med : "Fan ja kommer säkert inte känna nått denna gången, har hört att man inte brukar göra det den första gången." Storrökarn svarar då att det kommer jag visst det, för han ska nämligen "röka ner mig totalt".
Storrökarn föreslår att vi ska ringa dit en kille som vi kan kalla för Golbögen, (pga att han senare samma år golade ner storrökarn, hade också även rökt tidigare) mest för att bara driva med honom (Var väldigt kul att mobba den killen
). Vi ringer då dit Golbögen och så fort han har anlänt så börjar Storrökarn mecka. När han väl meckat färdigt så knackar det på dörren, det är dom andra två kompisarna som skulle vara med, Junior (aldrig rökt tidigare) och Sômmer (aldrig rökt tidigare), men dom har även dragit med sig en tredje person som vi kan kalla dvärgen, vi blir lite lacka på det till en början men vi bryr oss snart inte om han eftersom han bara sitter där tyst i soffan och stirrar på bitarna som ligger på bordet och har en blick där det ser ut som han tänker "Vad håller dom på med?! det där är ju dödsknark!
".
Nu Smäller Det! :
Nu när alla är på plats så beger vi oss ut på direkten för att röka den feta spliffen. Vi ställer oss bakom en särskola och Storrökarn tänder upp den och ser nöjd ut. Han börjar sedan passa runt den och när den kom till mig tänkte jag "äntligen!", och började puffa ganska rejält från den, "fan vad gott det smakar" tänkte jag för mig själv. Sedan när den passas runt så står jag där och äter godis ur min godispåse som en idiot eftersom jag hört att blodsockret sjunker rejält när man röker. Alla röker utom Junior och Dvärgen, Junior avstod för att han snart skulle hem och äta men sa att han kunde vara med om vi skulle röka mer senare, "Självklart!" sa då Storrökarn. Och Dvärgen tog inget för var lite osäker på om det var dödsknark eller inte. När den sedan är upprökt så beger vi oss hem mot Riset igen, redan på vägen dit så börjar jag känna mig lite bäng (är ungefär 100 meter att gå hem till Riset därifrån). Tappade en hundralapp på vägen, Dvärgen la märke till det och sa : "det är min hundralapp" så plockade han upp den, jag tänkte inte mer på det men cirka 10sek senare så säger jag : "Du den där sedeln rullade fan ur min ficka, då måste det va min!" tar då tillbaks den och Sômmer börjar skratta hysteriskt och jag tänkte att han måste va dum i huvudet som skrattar åt ingenting.
När vi kom in igen så gick jag och Storrökarn och satte os vid TVn, efter någon minut hör vi en smäll från hallen och går för att se efter vad det var, ställer oss då och kollar ner för trappan som leder ner mot hallen och det enda vi ser då är Golbögen och Sômmer som står och röker, vi stod då bara och kollade på dom ett tag och vi båda såg ut ungefär såhär "
". Golbögen utbrister då : "Va äre med er?
", Vi börjar då skratta halft ihjäl oss och stog och pekade på dom och skrattade ett tag, gick sedan och satt oss vid Tvn igen och skrattade i cirka 10 minuter till (trodde vid det tillfället att jag verkligen skulle dö av skratt). Börjar också bli jävligt törstig och dricker dricka och vatten som besatt. Jag börjar sedan förklara lite för Storrökarn hur jag känner mig och säger att det är varmt i bröstet och att det känns som jag har en stark pulserande ström i bröstet. Han börjar då skratta som fan och håller på så ett tag, när han skrattat lite smittar hans skratt av sig och jag börjar också garva som en idiot igen.
Sen kommer alla andra och slår sig ner framför TVn igen, Sômmer frågar då vad vi skrattade åt förut när han och Golbögen stod och rökte, vi förklarade då att det bara såg jävligt roligt ut när dom stod där nedanför trappan och rökte och att det var för att Golbögen hade sagt "Vad äre med er?
". Sômmer frågade då "Vilken trappa?", och vi frågar då om han är helt dum i huvudet för han frågade ju själv vad som var så roligt vid trappan.
Han säger då : "Jaha!, men jag trodde att ni menade en trappa för längesedan någon annanstans, för att för länge sedan fanns det ju inga trappor och då kanske det inte finns det snart heller
", och tyckte att ahn själv lät skitsmart. Vi andra fattade då inte något av vad han menade och vi började alla skratta extremt mycket i kanske 5 minuter, även Sômmer skrattade. När vi sedan skrattat klart så säger Sômmer : "vad skrattade ni åt egentligen?", vilket förstås också blir uppföljt av en stark skrattattack. Jag minns att jag sedan bara satt och tänkte "Fan vad skönt det här är!" och drog mitt huvud åt sidorna för att se hur det hackade fram som om att mina ögon vore en gammal filmkamera från 30-talet.
Storrökarn föreslår sedan att vi ska mecka en till och alla tycker att det låter som en bra idè. Han meckar då en till ute på balkongen och jag sitter då bredvid honom och bara kollar bort mot trätopparna och himmelen som man kan se från balkongen, och tycker bara att allting känns så jävla chill
.
När han sedan är klar med spliffen beger vi oss ut för att röka den, alla känner sig skapligt bänga, men bängare ska vi bli tänker vi!
Fortsättning följer...
Substans: Hasch
Dos : Okänd
Ålder : 16 (Vid det tillfället, så kom inte och gnäll på att jag inte skulle vara 18)
Kön : Man
Längd/Vikt : Lite svårt att komma ihåg nu men skulle tippa på cirka 182/80
Tidigare erfarenheter: Ingenting förutom alkohol.
Det hela började med att jag hade frågat min kompis som vi kan kalla storrökarn om han kunde fixa fram lite CB, helst grönt sa jag då till honom.
Storrökarn blev helt till sig och han sa ungefär : "Ska du verkligen röka? Fan va kul, fan vad jag ska blaza ner dig
."Han återkom dagen efter och frågade om det gick bra med brunt för det
fanns inget grönt inne för tillfället. - "Joo fan, självklart" svarade jag honom.
Nu Börjar Vi Bli Otåliga :
Det började bli kväll och Storrökarn ringde mig och sa att han nu hade fixat biten, "fett!" svarade jag då och bad honom att komma på direkten.
Storrökarn kom efter cirka 30 min och jag mötte då upp honom och en annan kompis som skulle vara med som vi kan kalla Riset (Rökt tidigare). Storrökarn gav mig min bit och jag studerade den och tänkte att detta kommer bli nice. Storrökarn hade även en egen bit, så vi meckade från dom båda under kvällen.
Storrökarn utbrister på direkten när vi träffas : "Fan vi meckar upp en nu på direkten då?!
" Men då säger jag att vi ska vänta på dom andra (ytterligare 2 personer som skulle vara med). Riset föreslår då att vi kan va hemma hos honom eftersom hans mor är bortrest. "Javisst!" säger både jag och Storrökarn.Vi går hem mot Riset samtidigt som vi på vägen går förbi en affär för att inhandla rizla och munchies.
När vi väl är hemma hos Riset går vi ut på balkongen får att ta en varsin cigg medans vi diskuterar hur kvällen kommer att bli.
Jag säger då nått i stil med : "Fan ja kommer säkert inte känna nått denna gången, har hört att man inte brukar göra det den första gången." Storrökarn svarar då att det kommer jag visst det, för han ska nämligen "röka ner mig totalt".
Storrökarn föreslår att vi ska ringa dit en kille som vi kan kalla för Golbögen, (pga att han senare samma år golade ner storrökarn, hade också även rökt tidigare) mest för att bara driva med honom (Var väldigt kul att mobba den killen
). Vi ringer då dit Golbögen och så fort han har anlänt så börjar Storrökarn mecka. När han väl meckat färdigt så knackar det på dörren, det är dom andra två kompisarna som skulle vara med, Junior (aldrig rökt tidigare) och Sômmer (aldrig rökt tidigare), men dom har även dragit med sig en tredje person som vi kan kalla dvärgen, vi blir lite lacka på det till en början men vi bryr oss snart inte om han eftersom han bara sitter där tyst i soffan och stirrar på bitarna som ligger på bordet och har en blick där det ser ut som han tänker "Vad håller dom på med?! det där är ju dödsknark!
".Nu Smäller Det! :
Nu när alla är på plats så beger vi oss ut på direkten för att röka den feta spliffen. Vi ställer oss bakom en särskola och Storrökarn tänder upp den och ser nöjd ut. Han börjar sedan passa runt den och när den kom till mig tänkte jag "äntligen!", och började puffa ganska rejält från den, "fan vad gott det smakar" tänkte jag för mig själv. Sedan när den passas runt så står jag där och äter godis ur min godispåse som en idiot eftersom jag hört att blodsockret sjunker rejält när man röker. Alla röker utom Junior och Dvärgen, Junior avstod för att han snart skulle hem och äta men sa att han kunde vara med om vi skulle röka mer senare, "Självklart!" sa då Storrökarn. Och Dvärgen tog inget för var lite osäker på om det var dödsknark eller inte. När den sedan är upprökt så beger vi oss hem mot Riset igen, redan på vägen dit så börjar jag känna mig lite bäng (är ungefär 100 meter att gå hem till Riset därifrån). Tappade en hundralapp på vägen, Dvärgen la märke till det och sa : "det är min hundralapp" så plockade han upp den, jag tänkte inte mer på det men cirka 10sek senare så säger jag : "Du den där sedeln rullade fan ur min ficka, då måste det va min!" tar då tillbaks den och Sômmer börjar skratta hysteriskt och jag tänkte att han måste va dum i huvudet som skrattar åt ingenting.
När vi kom in igen så gick jag och Storrökarn och satte os vid TVn, efter någon minut hör vi en smäll från hallen och går för att se efter vad det var, ställer oss då och kollar ner för trappan som leder ner mot hallen och det enda vi ser då är Golbögen och Sômmer som står och röker, vi stod då bara och kollade på dom ett tag och vi båda såg ut ungefär såhär "
". Golbögen utbrister då : "Va äre med er?
", Vi börjar då skratta halft ihjäl oss och stog och pekade på dom och skrattade ett tag, gick sedan och satt oss vid Tvn igen och skrattade i cirka 10 minuter till (trodde vid det tillfället att jag verkligen skulle dö av skratt). Börjar också bli jävligt törstig och dricker dricka och vatten som besatt. Jag börjar sedan förklara lite för Storrökarn hur jag känner mig och säger att det är varmt i bröstet och att det känns som jag har en stark pulserande ström i bröstet. Han börjar då skratta som fan och håller på så ett tag, när han skrattat lite smittar hans skratt av sig och jag börjar också garva som en idiot igen.Sen kommer alla andra och slår sig ner framför TVn igen, Sômmer frågar då vad vi skrattade åt förut när han och Golbögen stod och rökte, vi förklarade då att det bara såg jävligt roligt ut när dom stod där nedanför trappan och rökte och att det var för att Golbögen hade sagt "Vad äre med er?
". Sômmer frågade då "Vilken trappa?", och vi frågar då om han är helt dum i huvudet för han frågade ju själv vad som var så roligt vid trappan. Han säger då : "Jaha!, men jag trodde att ni menade en trappa för längesedan någon annanstans, för att för länge sedan fanns det ju inga trappor och då kanske det inte finns det snart heller
", och tyckte att ahn själv lät skitsmart. Vi andra fattade då inte något av vad han menade och vi började alla skratta extremt mycket i kanske 5 minuter, även Sômmer skrattade. När vi sedan skrattat klart så säger Sômmer : "vad skrattade ni åt egentligen?", vilket förstås också blir uppföljt av en stark skrattattack. Jag minns att jag sedan bara satt och tänkte "Fan vad skönt det här är!" och drog mitt huvud åt sidorna för att se hur det hackade fram som om att mina ögon vore en gammal filmkamera från 30-talet.Storrökarn föreslår sedan att vi ska mecka en till och alla tycker att det låter som en bra idè. Han meckar då en till ute på balkongen och jag sitter då bredvid honom och bara kollar bort mot trätopparna och himmelen som man kan se från balkongen, och tycker bara att allting känns så jävla chill
.När han sedan är klar med spliffen beger vi oss ut för att röka den, alla känner sig skapligt bänga, men bängare ska vi bli tänker vi!
Fortsättning följer...
. Var riktigt nöjd och dagarna efter satt jag och luktade på min bit och njöt av lukten och väntade på att få röka igen, innan sportlovet var slut så hade vi rökt upp det, det var ett roligt sportlov.