2008-07-22, 20:05
Medlem
fredricoss avatar
Hej, detta är min tredje tråd om ubuntu men hittade inget bra när ja sökte i forumen.

Iallafall, jag har 3 partioner, C, D och E. På C ligger windows (installerade även ubuntu där om jag förstått det rätt hehe) Och på D och E har jag massa downloads mm. När jag går in "Datorn" i ubuntu ser jag Filsystem, Downloads och Filmer/Musik. Som jag förstårr det är Filsystem C. De andra är mina två partioner. Men när jag öppnar utorrent och försöker komma åt D och E så går inte detta. De finns inte med i listan där man ska välja hårddisk när man ska spara något.

Jag undrar om jag måste mounta och isåfall hur man gör detta? Har bara 2 GB ledigt på C eller Filsystem som det kanske heter. Så vill kunna spara mina torrents på mina andra partioner och komma åt alla torrents som jag ska seeda som redan ligger där, tankade och klara.

Förstår inte alls hur jag ska göra för att få detta att fungera bra. Hoppas på att någon snäll person har lust att hjälpa mig=)
Citera
2008-07-22, 20:50
Medlem
Connerys avatar
kanske snackar skit men kan du inte hitta dem under
/media/
mountningen brukar ske automatiskt.
Senast redigerad av Connery 2008-07-22 kl. 20:57.
Citera
2008-07-22, 21:28
Medlem
keeess avatar
sudo fdisk -l, sedan mountar du upp alla utom dom som har "System" växling och linux.

sudo mount /dev/sda1 /media/sda1/ osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in