Såg nån man i tidningen som kan varit runt 40 som inte fick köpa lättöl för han inte hade legget med sig, med sig hade han sin farsa som antagligen var 60-70 som inte heller fick köpa utan leg så skulle tro att det är nån sommarjobbare eller liknande som tar stenhårt på reglerna att de ska kolla leg på alla som vill handla alkohol.
Den var det ja jaja inte allt för långt ifrån vad jag hade för mig iaf, men löjligt.
Jag är 25 och ibland när jag vet att jag inte har leg med mig så ser jag osäker ut och då helt plötsligt frågar dom efter leg när jag ska handla cigg, kan ju varit ngt sånt med för TS lillebror.
18 är det väl på all alkohol. Men, en kompis var med mig in på bolaget idag och skulle handla lite pilsner. Han köpte Carlsbergs öl, alkoholfritt. Typ 0,5% alkohol. Han fick visa leg och betala, var inga som helst problem. Ska tillägga att han är 18 år också.
18 år är de på alkohol punkt slut. Men så var de inte för några år sedan. Förr när man åkte skateboard var det alltid skate-cider som gällde men nu får inte kidsen smaka på underbar skate-cider.. Mohahaha!
18 år är de på alkohol punkt slut. Men så var de inte för några år sedan. Förr när man åkte skateboard var det alltid skate-cider som gällde men nu får inte kidsen smaka på underbar skate-cider.. Mohahaha!
Mr Borat Varför fick min kompis handla alkohol på bolaget? Han fick köpa 0,5% öl där inne idag? Gjorde h*n i kassan tjänstefel med andra ord?
2.25 vol% och svagare är det INTE (enligt lagen) 18 års gräns på då det inte klassas som alkoholdryck enligt lagen utan som lättdryck.
Däremot får ju butikerna ha egna regler.
Senast redigerad av pythonx 2008-07-25 kl. 20:43.