2008-07-22, 13:01
Medlem
ittebittes avatar
Man läser mer än ofta historier om individer som har "haft det svårt" när de var små. Misshandel, övergrepp och andra hemskheter. Dessa berättas oftast i vuxen/någotsånär vuxen ålder av barnen själva, ofta i form av böcker (t.ex. Ondskan av Jan Guillou och Otryggare kan ingen vara av Bengt-Åke och Agneta Cras) eller filmer (t.ex. Bergmans Fanny och Alexander). De som sällan eller aldrig kommer till tals är föräldrarna. Hur resonerar en förälder som medvetet gör sitt barn illa? Jag har själv haft en otroligt trygg och kärleksfull uppväxt och t.ex. ovan nämnda berättelser är helt utanför min referensram och så borde det rimligtvis vara för de absolut flesta.

Av Flashbacks över 200 000 registrerade medlemmar torde det dock finnas NÅGON som faller in i ovan nämnda kategori föräldrar. Är du ansvarig för att ditt barn har eller har haft en pissig uppväxt? Varför har det blivit på det viset? Hur resonerar du? Har det skett som en direkt följd av andra problem och kriser? Det här är ett anonymt forum, spill the beans!
Citera
2008-07-22, 15:44
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Det är så många fler barn än vi anar som far illa.
Jag har barn som far illa, inte hos mig men hos exet. Tyvärr vill jag inte dra allt här med tanke på att det är en ganska välkänd historia i vissa kretsar och jag vill inte outa vare sig mig själv eller mina barn.

Andra får gärna berätta sitt däremot, det skulle vara intressant att diskutera frågan med någon som sitter med förstahandsuppgifter.
Citera
2008-07-22, 16:01
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jag har barn som far illa, inte hos mig men hos exet.
Ditt ex själv eller ditt ex partner som utför det? Vad gör du åt det?
Citera
2008-07-22, 16:08
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Ditt ex själv eller ditt ex partner som utför det? Vad gör du åt det?
Mitt ex är det som utför det. Vi har dragit detta i långbänk en massa år nu men inget hjälper. Förklaringarna finns alltid och anklagelser mot mig kommer istället.
Det finns inte mkt för mig att göra nu, annat än att hämta barnen och aldrig mer lämna tillbaka dem.
Senast redigerad av Skrik & Panik 2008-07-22 kl. 16:22.
Citera
2008-07-22, 16:11
Medlem
4thFloors avatar
Det kan du ju göra, men då lär du ju ändra dina inlägg i den här tråden först.
Citera
2008-07-22, 20:02
Medlem
Mille0990s avatar
Jag har en bekant med två döttrar, hon missbrukar förhållanden, har jämt en ny kille på gång. Och jävligt dålig smak har hon också. Hon skaffar killar som är jävligt trasiga själva som hon väljer att ta hand om framför sina döttrar. Vet om att iallafall en av dom har slagit henne framför den äldsta dottern. Tror hon är ganska trasig själv, fastän hon utåt sett är som vilken tjej som helst.
Hennes fyraåriga dotter tar jämt hand om och är orolig för sin mamma. Hon beter sig som den vuxna.
Hennes mamma fattar inte vad hon gör, hon tycker ju att det är killarna som gör fel.
Och så länge inte alkoholmissbruk eller liknande är inblandat, så gör inte socialen något heller.
Jag tror att iallafall äldsta dottern kommer skriva en bok om några år
Citera
2008-07-22, 20:21
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Finns det verkligen ingen på FB som kan berätta hur sviniga ni är mot era barn?

Troll undanbedes.
Citera
2008-07-22, 22:02
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Det finns inte mkt för mig att göra nu, annat än att hämta barnen och aldrig mer lämna tillbaka dem.
Gör det då?

Iafs: Jag har inga barn, men har ju själv varit ett lite barn. Har på topp blivit hotad av att få en snyting av styvfarsan men idag är det inget jag har påverkats av. Det var väl lite järnhandsstyre när man var yngre, fast syrran hade det värst (jag verkade dock fatta att hålla mig utanför trubbel, medan syrran bara misslyckades att hålla sig utanför). Idag som sagt klarar man sig, går ju på kampsport nu så jag tvekar att jag längre är "lägre stående" (ja, ni fattar vad jag menar ), å andra sidan så har jag en bra relation till mina föräldrar.
Citera
2008-07-22, 23:40
Medlem
Heavenlys avatar
Kan det inte vara så att?

Många faktiskt inte förstår att de gör sina barn illa? Jag tänker på de som är psykiskt sjuka, de har ju ofta en förmåga att bortförklara allt de gör. Har själv haft en mindre trevlig uppväxt, och jag tror ärligt talat inte mina föräldrar fattar vilket kaos de har skapat.
Citera
2008-07-22, 23:45
Bannlyst
Inga problem här inte...

Min son har fått växa upp utomlands, snackar tre (3) språk, har ett väldigt tryggt hem där han och hans polare kan lattja hur de vill, under helgerna är hans polare här och vi grillar, lirar fotboll, fiskdamm, kollar film och annat och har oss, ibland känns det som en film då vi är 'lyckliga familjen' vem vill göra barn illa??
Citera
2008-07-23, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack Berry
jag

Har sett dina posts, anar du är väldigt ensam, sjuk i huvudet, tycker snabbmakaroner till middag är fest, tycker fitta på bild är bäst (då det är det enda du får se), cyklar till verkstaden med stödhjul där du står och skruvar i en skruv per dag, och käkar lunch med andra lirare i ett trångt och illaluktande lunchrum, käkandes ur en matlåda som borde gå under 'toxic waste', kan knappt knyta skorna utan hjälp (du kör med kardborreband), fy fan, håll igen va...
Citera
2008-07-23, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack Berry
ja alldeles riktigt men du glömde att jag brukar knulla din morsa i röven och spruta henne i ansiktet

Då får du gräva djupt, då hon är död tyvärr, men skämtet var 'väldigt roligt'.

Inte oväntat att ett sådant 'skämt' kom från dig.

Kan inte ta lång tid innan du är bannad, jag sätter USD 5,000 på att det tar högst en vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in