2008-07-22, 02:34
Medlem
Goddagens!

Det är som så att jag har problem att avinstallera flera program genom "Kontrollpanelen > Program och funktioner". Det står bara "Ett fel uppstod när XXX skulle avinstalleras. Programmet kanske redan har avinstallerats."

Något jag är säker på är dock att dessa program inte har avinstallerats. Så nu undrar jag, är det någon som kan komma med en lösning på detta problem eller som åtminstone kan säga mig vad som är galet?
Citera
2008-07-22, 03:09
Medlem
Kan bli så ibland om du installerar om windows utan att formatera, och bara låter programmen ligga kvar. Finns säkert fler anledningar till att det kan bli så där.

En lösning är att gå till c:\program\programmetsnamn

Brukar finnas någon uninstall.exe eller liknande där som du kan använda dig av för att ta bort programmet

Finns fler sätt också, t.ex. helt enkelt bara ta bort hela programmappen
Citera
2008-07-22, 06:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Goddagens!

Det är som så att jag har problem att avinstallera flera program genom "Kontrollpanelen > Program och funktioner". Det står bara "Ett fel uppstod när XXX skulle avinstalleras. Programmet kanske redan har avinstallerats."

Något jag är säker på är dock att dessa program inte har avinstallerats. Så nu undrar jag, är det någon som kan komma med en lösning på detta problem eller som åtminstone kan säga mig vad som är galet?

Felskrivna program.
Betaversioner av mjukvaruprogram.

Några naledningar till detta och detta verktyg är bra för avinstallationer.

http://www.revouninstaller.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in