2008-08-21, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Se där, nu har jag lärt mig att MUF och Centern är liberala

Det trodde jag inte!

Det finns sex liberala partier i riksdagen och därutöver det liberala SD. Liberalismen har total hegemoni idag, även inom partier som inte är ideologiskt liberala.

Federley och Blondinbella är dessutom ideologiskt övertygade liberaler, ganska extrema sådana dessutom.
2008-08-21, 23:51
Medlem
hoffies avatar
ameterasu:
då har du ju uppenbarligen igen koll på vad RF gör utöver sitt antifacstiska arbete...
tror personligen att dem två individer du säger är töntar osv har "offrat" 1000 gånger mer för sin övertygelse än vad du någonsin kommer att göra.
2008-08-23, 17:51
Medlem
Alla (eller iaf 97%) som någon gång har varit i ett slagsmål eller varit nära att hamna i ett vet nog hur det känns när adrenalinet pumpar på vid såna tillfällen, så om du ser två grupper som ser ut att glöda av upphetsning när de är på väg att bli box så är det inte så konstigt. Har inget med just RF, kickersgäng eller fotbollsfirmor att göra, det har med bråk att göra, alla typer av bråk. Krogbråk, festbråk, fotbollsbråk o.s.v.

Vissa söker bråk för att få adrenalinkicken, vissa hamnar i bråk men av andra orsaker än adrenalinet, men likt förbannat så kommer det ändå.
2008-08-24, 09:37
Medlem
Hail_Satans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubline
Alla (eller iaf 97%) som någon gång har varit i ett slagsmål eller varit nära att hamna i ett vet nog hur det känns när adrenalinet pumpar på vid såna tillfällen, så om du ser två grupper som ser ut att glöda av upphetsning när de är på väg att bli box så är det inte så konstigt. Har inget med just RF, kickersgäng eller fotbollsfirmor att göra, det har med bråk att göra, alla typer av bråk. Krogbråk, festbråk, fotbollsbråk o.s.v.

Vissa söker bråk för att få adrenalinkicken, vissa hamnar i bråk men av andra orsaker än adrenalinet, men likt förbannat så kommer det ändå.
Jodå. Visst händer det rent fysiskt men reaktionen behöver ju inte vara positiv för det. Det är rätt lätt att må illa från det. Så att hävda att en massa folk skulle bara "vara med för bråkets skull" ser jag som helt åt helvetes fel.
2008-08-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hail_Satan
Jodå. Visst händer det rent fysiskt men reaktionen behöver ju inte vara positiv för det. Det är rätt lätt att må illa från det. Så att hävda att en massa folk skulle bara "vara med för bråkets skull" ser jag som helt åt helvetes fel.

Jo... var liksom det jag menade.
2008-08-24, 10:50
Medlem
Hail_Satans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubline
Jo... var liksom det jag menade.
Ah, det var nog bara mitt Flashback-sinne som slog ut i motargument då.
2008-08-24, 13:29
Medlem
revfront media - smr konfronterade : http://www.youtube.com/watch?v=u3EObohVXGM&feature=related
2008-08-24, 14:11
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert_Giles
Det finns sex liberala partier i riksdagen och därutöver det liberala SD. Liberalismen har total hegemoni idag, även inom partier som inte är ideologiskt liberala.

Federley och Blondinbella är dessutom ideologiskt övertygade liberaler, ganska extrema sådana dessutom.

Nu får du ta och läsa på lite! Vad är liberalt med skola, drogförbud, byggförbud, namnförbud, näringsförbud, skattefinansierad utbildning, a-kassa, statlig kollektiv trafik, tullar osv.

Nej just det. De du nämner är ju också med i C respektive MUF, som båda två inte är speciellt liberala(dock liberala relativt till andra i svensk politik).
2008-08-24, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Nu får du ta och läsa på lite! Vad är liberalt med skola, drogförbud, byggförbud, namnförbud, näringsförbud, skattefinansierad utbildning, a-kassa, statlig kollektiv trafik, tullar osv.

Nej just det. De du nämner är ju också med i C respektive MUF, som båda två inte är speciellt liberala(dock liberala relativt till andra i svensk politik).

Läs på din historia nu. Liberalism är inte samma sak som nyliberalism. Det finns lite variamter av liberalism, bla socialliberalism. Och de flesta liberaler jag stött på har inget emot skattefinansiering av verksamhet, men de vill i de flesta fall att det ska vara icke-statliga aktörer som driver verksamheten.

C och MUF är väl väldigt liberala. Om du hävdar nåt annat så önskar jag veta vad de är då?
2008-08-24, 19:40
Medlem
Veyrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loop62
Läs på din historia nu. Liberalism är inte samma sak som nyliberalism. Det finns lite variamter av liberalism, bla socialliberalism. Och de flesta liberaler jag stött på har inget emot skattefinansiering av verksamhet, men de vill i de flesta fall att det ska vara icke-statliga aktörer som driver verksamheten.
Det finns ingen "socialliberalism". Det är ett hittepåord som saknar definition.
2008-08-24, 19:42
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veyron
Det finns ingen "socialliberalism". Det är ett hittepåord som saknar definition.

Säger vilka fler förutom du?
2008-08-24, 19:53
Medlem
Veyrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Säger vilka fler förutom du?
Jag vet inte, vart vill du komma? Att jag automatiskt har fel för att PK-ordet socialliberalism är populärt bland makthavare att titulera sig med?

Låt höra definitionen av socialliberalism i stället!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in