Har tankte jag att vi kunde diskutera om det verkligen var battre forut, nar det galler mat. En del diskussioner har uppkommit i andra tradar, potatis som inte finns langre, fardigmaten som forstor var matkultur, produkter vi saknar, etc etc, men har inte hittat nagon trad som faktisk siktar in sig pa bara det.
Borjar med nagra pastaenden, som ni kan saga mig for
Vi har fler mojligheter nu for att laga mer varierad kost, men jag tycker inte vi gor det.
Maten nu ar alldeles over-"foradlad" och det ar svart att fa tag pa ordentliga ravaror.
Man vet inte vad det ar man stoppar i sig, om man inte ar speciellt intreserad och lagger sig vinn om att lasa pa.
Som ni kanske gissar ar jag av asikten att nar det galler mat, sa var det battre forut, utom pa en punkt: Forr i tiden s var " bra mat" ett privilegium, som bara de ovre klasserna hade rad till, och sa borde det intevara nu.
Men vad har vi offrat pa mangfaldens altare? Visst, till och med fyllisarna pa buss stationen dricker bordeauxviner, och aven de "fattigaste" kan ata mat fran andra sidan jordklotet, men till vilket pris?
Hoppas pa en het debatt...