• 1
  • 2
2008-07-21, 20:27
Medlem
Tacos är så otroligt gott. Då borde det således vara onyttigt.

Men om man bara har hårda skal med majs, gurka, ost, quornfärs, lök, tomat och Santa Maria salsa, hur onyttigt kan det då vara egentligen?
Borde väl vara rätt nyttigt eftersom det mest är protein och grönsaker, inte så mycket kolhydrater?
Citera
2008-07-21, 20:28
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjudubbel

Men om man bara har hårda skal med majs, gurka, ost, quornfärs, lök, tomat och Santa Maria salsa, hur onyttigt kan det då vara egentligen?
Borde väl vara rätt nyttigt eftersom det mest är protein och grönsaker, inte så mycket kolhydrater?
Skalen min vän, skalen... friterad majs blir inte nyttigt.
Citera
2008-07-21, 20:32
Medlem
Fast hur onyttigt då?
Jämfört med annan "snabbmat"?
Borde väl vara rätt okej? Skalen utgör ju bara en del av det hela, eller är det illa?
Citera
2008-07-21, 20:32
Medlem
BRFs avatar
Plus att salsasåsen innehåller väll en del socker om jag inte minns fel.
Citera
2008-07-21, 20:34
Medlem
defyras avatar
Jag brukar endast äta Massor utav grönsaker, egen salsa och créme freche. Viktigast utav allt är fint strimlad sallad.

Boven i det är väl crempan..
Citera
2008-07-21, 20:41
Medlem
jomenvisst84s avatar
Det är väl egentligen strunt samma om du kör med äkta köttfärs eller vegan-skräp, kaloriskillnaden är väl försummbar i detta fall. Kalorierna sitter i såsen, osten och skalen.

Jag räknade förut när jag var kalorijagare och kom fram till att det jag brukar äta i Tacos låg på samma nivå kalorimässigt som en stora menyn +5 på donken. Men då äter jag alltid tacos tills jag är proppmätt, det är ju så himla gott
Citera
2008-07-21, 20:42
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjudubbel

Då är det nyttigare om du äter mjuka tacoskal, för de hårda är, som nämnt, friterade i olja.
Annars är det en nyttig maträtt om du äter mycket grönsaker sånt.
Citera
2008-07-21, 20:43
Medlem
Wie bitte?s avatar
Ta tortillas så kommer du ner en del.
Skippa osten.
Citera
2008-07-21, 20:47
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Då är det nyttigare om du äter mjuka tacoskal, för de hårda är, som nämnt, friterade i olja.
Annars är det en nyttig maträtt om du äter mycket grönsaker sånt.

Mjuka tacoskal?
Citera
2008-07-21, 20:48
Medlem
barkeepers avatar
INte sa nyttigt...

...men inte speciellt onyttigt heller.

Tacoskal innehaller sadar en 20-25% fett, och inte direkt bra fetter heller. Tacosas innehaller 9-10% socker.
Ost, graddfil, etc etc ar ju inte supernyttigt heller. Plus att kottfars innehaller en hel del.
Quorn ar ju ganska nyttigt och magert, plus att man brukar ha en massa gronsaker till tacos, det ar ju ratt bra.

All in all: Inte speciellt nyttigt, men inte sa illa heller.
Citera
2008-07-21, 21:22
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Mjuka tacoskal?

Jaja...tortilla då om du ska va så petig
Citera
2008-07-21, 21:27
Medlem
apoteks avatar
Vadå nyttigt? Nyttigt som i kalorisnålt, eller nyttigt som i näringsrikt, eller nyttigt som i inte allt för mycket skumma tillsatser i? Eller nåt annat? Vad menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in