Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja och windows 98 var bättre än XP och 95 var bättre än 98 och 3.11 var bättre än 95 o 3.0 var bättre än 3.11 o.s.v
Vad är XP bättre på än Vista? Idag när dollarn är så låg är ju hårdvara gratis så att skylla på att Vista kräver en bättre dator är lite tramsigt. XP finns ju inte ens längre att köpa och suportas inte av MS heller...
nej 95 och 98 var ingen vidare bra bluescrean var 5:te minut inget skoj det inte. 3.11 och 3.0 har jag aldrig kört så det vet jag inget om.
XP är ett mycket bra operativsystem egentligen, enkelt och fungerar ju hyfsat bra.
Att Vista kräver en bättre dator kanske är ett tramsigt argument men det är ett faktum och oavsätt om dollarn e log eller ej så har många därbland jag själv inte råd att köpa nya hårdvaror.
XP går visst att köpa och datorer med XP färdigt och klart finns med men de kostar betydligt mer att köpa, ialla fall när jag kollade. Och även om det inte suportas av MS så gör det inte så mycket då alla känner till och kan hantera det något sånär och således behöver man inte MS supporten, jag har aldig använt den.
Vista däremot är besvärligt som fan, jobbig design och fult som stryk. Dessutom har det en jävla massa babybuggar fortfarande. Inte nog med det den frågar dig 3251001 gånger om du verkligen är säker på att du vill installera detta spel eller denna programvara. Det är bara min personliga åsikt. Jag tycker inte alls om Vista på något vis.