Men det är den svenska versionen som är kung om ni frågar mig. Aldrig någonsin har jag läst en lika ball TV-spelstidning. Jag minns att deras sätt att recensera spelen bara var oseriös humor hela vägen. Roligast av allt måste nog ändå vara deras recension av T2 The Movie till Mega Drive:
Fan, detta är minnen. Ingen annan än jag som rådiggar den här TV-spelstidningen? Vad har hänt med Matte och Patte? Vad sysslar de med idag? Är det inte dags att starta en ny TV-spelstidning? Super Play och Level1 är ju totalt skit. Nintendo Power var inte heller i närheten av Sega Force.
Min favorittidning nummer 1. Ännu ett bevis på att det skrevs och gjordes bättre tidningar förr.
-SHIT
-Vad?
-Har du läst nya Sega Force?
-Nej Vad?
-Landstalker
-Vad fick det?
-96!!!!!!
-Helt sjukt!
-Tror du de har fått in det begagnat på Tv-spelsbörsen?
-Inte en chans!!
-Spelia då?
-Kanske
-Måste fan ha det.!!!!!
-Vi cyklar dit!
-Nu?
-Ska fråga om jag får en hundring av morsan..
Mkt lovvärt initiativ att scanna gamla tidningar! Hoppas gärna se detta på t.ex. DMz, Super power, Nintendomagasinet/Club Nintendo, SHN och liknande också...
Den var bra då även om den givetvis har åldrats mätt med dagens mått. Betygssystemet skulle man idag ha skarattat åt när betyget 80 mer eller mindre stod för betyg godkänt på en 100-gradig skala. Jag är ärligt talat förvånad över att tidningen fick läggas ner. Det fanns bara en enda Sega tidning i Sverige. Det fanns ingen som helst konkurens från internet eller liknande och en upplaga på 10-15 000 ex måste vara fullt tillräckligt tycker man. Dessutom så var Segas 90-tal väldigt händelserikt. !995 så släpptes det spel både till Saturn, mega drive master system och Game gear. Med 4 stycken fullt levande konsoler från Sega så fanns det onekligen mycket att skriva om.
Jag läste aldrig Sega Force eftersom jag var en Nintendokille, eller ja, jag fick Nintendo ungefär samtidigt som det blev intressant att läsa speltidningar. Hur som helst, shit vad härligt oseriösa recensioner och artiklar överlag. Underbart initiativ även om det hade varit uppskattat med högupplösta och nerladdningsbara PDF:er.