• 1
  • 2
2008-07-21, 09:42
Medlem
+Obi+s avatar
Har pillat sen i maj på en ny version till min sida men kommer aldrig till något bestämt slut utan nya versioner kommer upp hela tiden. Senaste layouten jag klickade upp i "Egna projekt och hemsidor" slängde jag ganska snabbt för att det såg ut som en spamsida.

I alla fall så har jag bestämt mig att denne ska vara den nya designen. Det brukar ta 3-4 dagar innan jag ångrar mig men för att slippa det så ber jag om eran hjälp!

Vad tycker ni? Berätta gärna vad som är bra/dåligt osv.

http://img380.imageshack.us/img380/8255/pixeltutscopyqc6.jpg

Edit: Strunta i stavfel och dylikt, suttit vid datorn hela natten och får väl skylla på det!
Senast redigerad av +Obi+ 2008-07-21 kl. 09:47.
Citera
2008-07-21, 09:58
Medlem
PacmanSwes avatar
Tyckte det var sjukt najs! Jävligt stilrent och inte så mycket krims krams som man ofta ser på sidor med anknytning till photoshop.
Citera
2008-07-21, 10:00
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Tyckte det var sjukt najs! Jävligt stilrent och inte så mycket krims krams som man ofta ser på sidor med anknytning till photoshop.

Tack! Gör mig varm i hjärtat!
Citera
2008-07-21, 10:06
Medlem
mischief_s avatar
Den ser bra ut, jag gillar den. Fast ta bort den där latinska texten. Annonserna sitter bra där de är. Rent och snyggt!
Citera
2008-07-21, 10:12
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mischief_
Den ser bra ut, jag gillar den. Fast ta bort den där latinska texten. Annonserna sitter bra där de är. Rent och snyggt!

Utfyllnadstext , tack!
Citera
2008-07-21, 10:25
Medlem
Drainbamages avatar
Efter min korta vistelse i detta forum trodde jag faktiskt att namnet +Obi+ kunde prestera bra mycket bättre

Den brungula färgen gör mig inte speciellt upphetsad. En färg som har lite mer attityd och står ut lite mer skulle inte skada.

Tyvärr kan du skrota texten pixeltuts helt och hållet, den är bara ful rakt igenom och det känns inte som att det finns någon som helst tanke bakom den.

Menyn är tråkig och verkar bara vara en nödlösning ist för att ha orken att göra något kreativt.

Imo så suger omröstningar, men det kanske bara är jag... who gives a s**t tbh, möjligtvis om en sida som flashback med 200 000 registrerade medlemmar har en omröstning, då kan det bli intressant... men det gäller ju att vara realistisk. "Hittils har 9 personer röstat" kommer bara sänka folks tankar om sidan.

Knappen för "läs mer" och den gula lilla bollen till vänster om nyhetsrubriken känns bara fel. Skrota allt utom nyhetsdelen, ta bort den gula bollen... gör något roligare än den. Byt ut det gulbruna mot en skarp, rolig och glad färg. Tänk om logga och meny helt och hållet.

Jag vill inte vara elak och jag vill inte säga att jag vet rätt eller fel, men detta känns som något jag skulle gjort till en cs-klan för 5 år sedan.

Drain (hata mig inte nu)
Citera
2008-07-21, 10:46
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drainbamage
Efter min korta vistelse i detta forum trodde jag faktiskt att namnet +Obi+ kunde prestera bra mycket bättre

Den brungula färgen gör mig inte speciellt upphetsad. En färg som har lite mer attityd och står ut lite mer skulle inte skada.

Tyvärr kan du skrota texten pixeltuts helt och hållet, den är bara ful rakt igenom och det känns inte som att det finns någon som helst tanke bakom den.

Menyn är tråkig och verkar bara vara en nödlösning ist för att ha orken att göra något kreativt.

Imo så suger omröstningar, men det kanske bara är jag... who gives a s**t tbh, möjligtvis om en sida som flashback med 200 000 registrerade medlemmar har en omröstning, då kan det bli intressant... men det gäller ju att vara realistisk. "Hittils har 9 personer röstat" kommer bara sänka folks tankar om sidan.

Knappen för "läs mer" och den gula lilla bollen till vänster om nyhetsrubriken känns bara fel. Skrota allt utom nyhetsdelen, ta bort den gula bollen... gör något roligare än den. Byt ut det gulbruna mot en skarp, rolig och glad färg. Tänk om logga och meny helt och hållet.

Jag vill inte vara elak och jag vill inte säga att jag vet rätt eller fel, men detta känns som något jag skulle gjort till en cs-klan för 5 år sedan.

Drain (hata mig inte nu)

Tack för din kritik, Uppskattas väl!

Bilden är bara ett utkast taget från Photoshop, omröstningen var bara en "lorem ipsum"-grej, utfyllnad, hittade inte på något bättre just där. Jag ville inte gå för långt med det grafiska men ändå hålla sidan stilren som möjligt.

Vad skulle du själv tänka som meny? Funderade på att ha flikar istället men det kändes fel på något sätt.

Den gula lilla bollen är skit, håller jag med dig om. Den stora knappen vill jag helst ha kvar för jag själv gillar att ha stora knappar när jag surfar på sidor.
Citera
2008-07-21, 11:52
Medlem
+Obi+s avatar
Okej lekte lite fram en ny version:

http://img293.imageshack.us/img293/5...tscopy2tb0.jpg
Citera
2008-07-21, 12:10
Medlem
Etanols avatar
Too mörk för my smak!
Citera
2008-07-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
Okej lekte lite fram en ny version:

http://img293.imageshack.us/img293/5...tscopy2tb0.jpg
Den tyckte jag var riktigt läcker!

Snyggt jobbat
Citera
2008-07-21, 12:32
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qzr1
Den tyckte jag var riktigt läcker!

Snyggt jobbat

Tackar jag tror jag kör på den!
Citera
2008-07-21, 12:37
Medlem
Jag håller med föregående talare, aningen för mörk. Gradienterna borde du dra ner på, de förekommer nästan i varje element.
En tutorial-sida för mig ska vara enkel att navigera genom, mild mot ögonen, och ge ett seriöst intryck. Jag vet inte om din innehåller någon av dessa attribut. Tänk mindre design och mer användarvänlighet så ska det nog lösa sig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in