2008-07-21, 02:24
Medlem
Ptja, alltså.. senaste versinen av msn fuckar upp sig totalt, det stängs ner och datorn skyller på att "dataexiversingskyddet" har blockerat det. Och när jag försöker få dataexiveringskyddet att ge fan i att blockera msn, så funkar självklart inte det heller.

Jag laddade ner en lite äldre version av msn för att se om det funkade utan att stängas ner osv, och det gjorde det.
Problemet är bara att man tydligen inte kan logga in på en äldre msnversion... det är obligatorisk uppdatering till den nya skitversionen som Vista blockar. Jävla microsoft.

Någon som kan ge mig råd innan jag ringer och skäller ut supporten? Det skulle göra mig ytterst tacksam.

Ursäkta om texten blev lite virrig.
Citera
2008-07-21, 04:08
Medlem
SysGhosts avatar
Här är en sida med lite råd och tips angående exekveringsskyddet, dock på engelska:

http://ask-leo.com/how_do_i_turn_off...on_errors.html

Läsa helst igenom det innan du ger dig in på att "stänga av" exekveringsskyddet.

Jag skulle nog rekommendera dig att uppdatera ditt Antivirus och utföra en komplett antivirus-scanning av datorn din.
MSN är ju ett populärt program och tyvärr ett populärt mål för diverse "hacks".

Låter nästan som om någon eller något medvetet har "spärrat" msn, så att du till slut väljer att stänga av exekveringsskyddet och öppna upp ytterligare möjligheter för den/dem/det som kanske vill angripa din dator.

Jag kan ha fel, men MSN blir inte spärrat "bara sådär utan vidare".
Citera
2008-07-21, 07:03
Medlem
Tack för svaret! Meeen... när jag försöker stänga av skyddet för MSN så går det inte. Det står att MSN helt enkelt måste köras med dataexiveringskydd på.

Udda... :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in