2006-04-29, 14:54
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isso
Troligtvis är det en karusell, men annars så är det ju bara att köra ut över avgrundskanten så kan jag garantera att du stannar så småningom. =)
Precis vad jag tänkte svara.
Citera
2006-04-29, 15:55
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killer joe
Du är ju sjuk, en människa likställs med ett djur, punktslut.
Är inte djur en benämning på alla levande varelser förutom människor?
Citera
2006-04-29, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nsco
Två kompisar lever i öknen. Den ene är blind och den andra är stum och hörselskadad. Den blindes far dog. Kroppen kan ingen få tag på.
Den blinde vet inte om det men hans kompis som är stum och hörselskadad vet om det. Hur ska han meddela den blinde om att hans far är död?

Något ni bör veta är att:
=> Det är bara de där, inga andra
=> Den blinde är analfabet
Vissla Funeral March?
Citera
2006-04-30, 18:56
Medlem
H.E.L.s avatar
Sluttramsat.

Tråd låst.

/mod
Citera
2006-05-01, 14:33
Medlem
fsdfsdfs avatar
Hmm.. om brandbilen kör innanför mig och det är en karusell borde väl dess hastighet vara lägre än min. Ett varv för mig är längre än hans varv, alltså måste jag hålla en högre speed för att vi ska komma fram samtidigt...
Citera
2006-05-01, 14:40
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsdfsdf
Hmm.. om brandbilen kör innanför mig och det är en karusell borde väl dess hastighet vara lägre än min. Ett varv för mig är längre än hans varv, alltså måste jag hålla en högre speed för att vi ska komma fram samtidigt...
Om hastigheten mäts i rpm så är hastigheten densamma för alla.
Citera
2006-05-01, 14:44
Medlem
Zkullocks avatar
Tänkte karusell jag med, men det låter inte så vettigt med tanke på brandbilen som håller samma hastighet, precis som nån annan svarade tidigare.

Riktigt skojj med sådana här gåtor, vet någon nån bra sida lr dylikt med fler?
Citera
2006-05-01, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Om hastigheten mäts i rpm så är hastigheten densamma för alla.

Vanligtvis brukar ju hastigheten mätas enligt SI-enheterna om inget annat angivits dvs m/s.
Citera
2006-05-09, 20:53
Medlem
IMPlicits avatar
Skulle någon kunna hjälpa mig med gåtan?

Citat:
Tre personer skulle vara med om ett experiment. De skulle få varsin mössa på huvudet som antingen var grön eller röd. De fick ögonbindel på sig och sedan en mössa innan de fick ta av sig ögonbindlarna. Alla fick röd. Om de på polarna såg minst en röd mössa skulle de räcka upp handen. Alla räckte upp handen, så klart. De såg ju två röda mössor var.När de själva kom på vilken färg de hade på sin egen mössa skulle de ta ner handen. Efter ett tag så var det en av dem som kom på vilken färg han/hon hade på sin mössa. Hur kunde han/hon veta det?
Är den ens lösbar? Det känns som att någonting inte stämmer.
Citera
2006-05-09, 20:55
Medlem
Gurrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Är den ens lösbar? Det känns som att någonting inte stämmer.
Han gissade.
Eller gick efter statistik, eftersom att han såg 2 röda mössor så var det chans att han hade grön.
Konstigt gåta
Citera
2006-05-09, 22:29
Medlem
kärrings avatar
eftersom alla räker upp handen så ser ju alla 2 mössor i samma färg så därför har alla samma färg och han e väll snabbast att inse detta så därför tar han ner handen
Citera
2006-05-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kärring
eftersom alla räker upp handen så ser ju alla 2 mössor i samma färg så därför har alla samma färg och han e väll snabbast att inse detta så därför tar han ner handen

Mmm, precis. förstog man direkt :P
om man ser sina kompisar räcker upp handen så har ju man själv också en röd mössa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in