2008-07-21, 22:55
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geuse
De övriga visste jag, men är detta samma Daniel Craig som numera axlat Bond-rollen?
Är väl medveten om samarbetet, men då så gott som hela skådespelarensemblen är brittisk, är scenerna då inspelade på engelska eller är det blandat engelska och svenska? Hade varit kul att veta även om den är dubbad i vilket fall.
Klart som fan att den är dubbad.

Daniel Craig i rollen som Sune kan vi nog ta med en smula salt. Jag har inget minne av Bond i skitfilmen, låter som ett Wikipedia-påhitt, som du själv kanske är upphov till?

Om inte så är det väl lite intressant trots allt.

Filmen är dålig hur som helst, ett pinsamt felsteg för Christian Bale. Om än väldigt tidigt.
Citera
2008-07-22, 01:17
Medlem
Gippans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Klart som fan att den är dubbad.

Daniel Craig i rollen som Sune kan vi nog ta med en smula salt. Jag har inget minne av Bond i skitfilmen, låter som ett Wikipedia-påhitt, som du själv kanske är upphov till?

Om inte så är det väl lite intressant trots allt.

Filmen är dålig hur som helst, ett pinsamt felsteg för Christian Bale. Om än väldigt tidigt.

Skulle inte kalla det för "pinsamt felsteg" att få in en fot i filmvärlden såhär tidigt i en filmatesering som väldigt många kommer se.

Min högst personliga åsikt.
Citera
2008-07-22, 02:40
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svindelmannen
kanske har han sett filmen som liten ovetande om att den är dubbad och därför inte gjort kopplingen att rullen med hollywoodskådisar är samma som den "svenska"

FÖRLÅT DÅ!1 *böla*

ja, efter diverse youtube-klipp så förstod jag naturligtvis vilken film det var, och att jag som liten sett den flera gånger.
dock blev jag väldigt paff när jag fick se roll-listan.
dessutom var jag nog så pass ung (årgång -87) att jag inte insåg att filmen ens var dubbad.

men visst, ursäkta då. nu blir jag emo och skär mig med smörknivar i takt till pomperipossa i monismanien.

edit:
förresten, varför visar man inte sånt här idag? jag hade tyckt det varit jättemysigt (jävlar vad SVT det låter).
Citera
2008-07-22, 09:25
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gippan
Skulle inte kalla det för "pinsamt felsteg" att få in en fot i filmvärlden såhär tidigt i en filmatesering som väldigt många kommer se.

Min högst personliga åsikt.

Mjo, visst är det bra att få in en fot i branchen. Men tv hade han redan gjort och Empire of the Sun kom samma år. Han hade nog gjort karriär utan den här svensk/norsk/sovjetiska samproduktionen också.
Citera
2008-07-22, 15:26
Bannlyst
skulle vara kul med en nyfilmatisering!
Citera
2008-07-23, 00:05
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Mjo, visst är det bra att få in en fot i branchen. Men tv hade han redan gjort och Empire of the Sun kom samma år. Han hade nog gjort karriär utan den här svensk/norsk/sovjetiska samproduktionen också.
jo, det är lite budgetskillnad. :-D
Citera
2010-05-28, 17:52
Moderator
Popesizes avatar
Bumpar denna då jag undrar om det går att få tag på en ickedubbad version av filmen?
Citera
2010-05-28, 22:00
Medlem
WhoFortyTwos avatar
huh... jag trodde alltid att mio min mio var en svensk film...

eller, visst var det i mio min mio som hade den där riktigt onda killen med ett sten hjärta och mio hade ett svärd som han klöv ett städ med?
Citera
2010-05-29, 01:01
Medlem
Det står inget om att Daniel "Bond" Craig varit med i den enligt imdb iaf. Vem fan var Sune förresten? Minns jag inte alls...
Citera
2010-05-29, 01:12
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Som sagt, en jävligt vanligt film som de flesta sett när de var unga. Dock inte sett på jävligt länge, har inte tänkt på att Christian Bale är med i den Som sagt, då utgick man från att det var en svensk film sedan har man glömt bort filmen.
Citera
2010-05-29, 01:13
Medlem
WeaselPodowskis avatar
Jag växte upp med den svenskdubbade vhs:en, men hittade den engelska versionen på PirateBay för några år sedan, verkar som att den finns kvar:

Citera
2010-05-29, 05:38
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo

eller, visst var det i mio min mio som hade den där riktigt onda killen med ett sten hjärta och mio hade ett svärd som han klöv ett städ med?

Det stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in