2008-07-22, 01:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shambolic
Fan fel... jag blir snurrig

Hans farfar var bror med Marcus SR.

Nu har du virrat till det ordentligt.
Citera
2008-07-22, 02:01
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Nu har du virrat till det ordentligt.

Var det fel igen? Jag lägger ner.
Citera
2008-07-22, 02:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shambolic
Var det fel igen? Jag lägger ner.

Jag hade lite fel också, Raouls farfar var tydligen inte bror med AO utan en av hans söner, verkar lite konstigt, undrar om det verkligen stämmer, då skulle den grenen också vara rättmätiga arvtagare, eller hur fan dom nu räknar.
Citera
2008-07-22, 10:14
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Jag hade lite fel också, Raouls farfar var tydligen inte bror med AO utan en av hans söner, verkar lite konstigt, undrar om det verkligen stämmer, då skulle den grenen också vara rättmätiga arvtagare, eller hur fan dom nu räknar.

Citat:
Raoul Wallenberg belongs to one of the most renown families in Sweden. The Wallenberg family has provided Sweden with bankers, a bishop and diplomats during several generations.

Raoul's father, Raoul Oscar Wallenberg was an officer in the navy, and a cousin to Jacob and Marcus Wallenberg, two of Sweden's most famous bankers and industrialists

http://www.raoulwallenberg.se/historymain.htm
Citera
2008-07-22, 11:12
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Raoul Wallenberg och Peter Wallenbergs pappa var alltså sysslingar?
Citera
2008-07-22, 11:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog

Men då var jag nästan rätt ute tidigare, det var hans pappa som var kusin till Jacob och Marcus, inte han själv som jag skrev.
Citera
2008-07-22, 13:09
Medlem
Hmm..Peder Sager..en av kvinnorna i mitt liv (mycket sent 70-tal) fick hela sin högskoleutbildning finansierad genom att regelbundet (ett par ggr/månad) åka hem till och pinka på denne förnäme herre. Han på rygg på golvet, hon bredbent över. Inget sex i övrigt, såvitt jag vet.

Citera
2008-07-22, 17:03
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Hmm..Peder Sager..en av kvinnorna i mitt liv (mycket sent 70-tal) fick hela sin högskoleutbildning finansierad genom att regelbundet (ett par ggr/månad) åka hem till och pinka på denne förnäme herre. Han på rygg på golvet, hon bredbent över. Inget sex i övrigt, såvitt jag vet.

.... och då sa Wallenberg - sikta på något billigt.

Näe, vad har det med våra Wallenbergare att göra?
Senast redigerad av Shambolic 2008-07-22 kl. 17:05.
Citera
2008-07-22, 22:13
Medlem
Jacob Wallenberg har jag träffat flera gånger och ätit lunch med etc. En mycket trevlig och social person. Finns inget ont att säga om honom. Men han är ju den han är så han blir centrum i alla sällskap vare sig han vill eller inte.
Citera
2008-07-22, 23:18
Medlem
Vad Peder Sager har med Wallenberg att göra? Well...han blev ju adopterad av sin - som det skulle visa sej - biologiske fader (en "äkta" Wallenberg), uppgick därmed i W-klanen på riktigt och utgör idag en av stöttepelarna i släkten...
Citera
2008-07-23, 01:25
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Vad Peder Sager har med Wallenberg att göra? Well...han blev ju adopterad av sin - som det skulle visa sej - biologiske fader (en "äkta" Wallenberg), uppgick därmed i W-klanen på riktigt och utgör idag en av stöttepelarna i släkten...

ok, och han pissar på folk. Vem är hans far?
Citera
2008-07-23, 07:55
Medlem
Ack...läs gärna tidigare i tråden ang vem som är fadern. Och - han pinkar/pinkade inte på folk, utan tvärtom. Han lät sej bli pinkad på, mot ersättning. Viss skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in