2008-09-07, 15:14
Medlem
Bombardirs avatar
Har kollat igenom dokumentären i 3 delar nu och det slår mig när jag ser Marc Wallenberg att han såg ut som en vandrande hjärtinfarkt i slutet. Kan det möjligtvis vara så att han han hade problem med spriten?
Citera
2008-09-07, 15:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Har kollat igenom dokumentären i 3 delar nu och det slår mig när jag ser Marc Wallenberg att han såg ut som en vandrande hjärtinfarkt i slutet. Kan det möjligtvis vara så att han han hade problem med spriten?

Om du har tittat på dokumentären som du påstår så hade du vetat att Pirre drabbades av ett flertal hjärtinfarkter redan i slutet av 80-talet och har gjort en(?) bypass-operation, han var rejält fet då, han har som följd av det genomgått sträng diet, det talades även om just hans arbetssituation då med hög stress, lite sömn och dåliga matvanor.
Citera
2008-09-07, 16:52
Medlem
Bombardirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Om du har tittat på dokumentären som du påstår så hade du vetat att Pirre drabbades av ett flertal hjärtinfarkter redan i slutet av 80-talet och har gjort en(?) bypass-operation, han var rejält fet då, han har som följd av det genomgått sträng diet, det talades även om just hans arbetssituation då med hög stress, lite sömn och dåliga matvanor.

Well, det må så vara med den gode Peter men nu var det ju inte han jag frågade om.
Citera
2008-09-07, 17:12
Avstängd
Citat:
Well, det må så vara med den gode Peter men nu var det ju inte han jag frågade om.

Ah det är hans pappa du snackar om, exakt varför skulle han haft problem med spriten? i inslaget från hylands hörna från 1980 så var han 80 år gammal, man ser ut så när man är så gammal, säkerligen hade också han flera hjärtinfarkter bakom sig, välkommen till verkligheten.
Citera
2008-09-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Ah det är hans pappa du snackar om, exakt varför skulle han haft problem med spriten? i inslaget från hylands hörna från 1980 så var han 80 år gammal, man ser ut så när man är så gammal, säkerligen hade också han flera hjärtinfarkter bakom sig, välkommen till verkligheten.

Problemet med ditt resonemang är att Marc dog 1971, 47 år gammal. Och Marc var inte Pirres pappa som du verkar vilja få det till. Utan du tänker på Marcus Wallenberg.
Senast redigerad av JAE 2008-09-07 kl. 17:39.
Citera
2008-09-07, 18:09
Avstängd
Citera
2008-09-07, 18:52
Medlem
Bwisser Grymt bra namn du valt!
Citera
2008-09-07, 21:23
Medlem
Bombardirs avatar
Då tar vi det från början: Marc var alltså son till Marcus "Dodde" Wallenberg. Det var Marcus du såg i inslaget från Hylands hörna. Marc var även bror till Peter "Pirre" Wallenberg (som gjorde by-pass-operationerna).

Marc dog som sulle säger vid 47 års ålder. Han sköt sig själv med sitt jaktgevär. Kollar man dokumentären så tycker jag att Marc ser ut att vara i riktigt dålig form. Svullen i ansiktet och med ögonen på halvstång. Därav undran om alkoholproblem.
Citera
2008-09-07, 22:07
Medlem
Citat:
Marc dog som sulle säger vid 47 års ålder. .

Nej som JAE säger, kan inte ågon i denna tråden ha rätt? Förutom jag då...
Citera
2008-09-24, 18:11
Awaiting Email Confirmation
Jag älskar Peter Wallenberg!
http://www.e24.se/samhallsekonomi/sv...kel_731867.e24
Citera
2008-09-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarran1
Fanns en kille som körde taxi på 80-talet för Taxi Stockholm, sedemera började han kör fribil på 90-talet. Ryktet sa att han var Wallenbergs okände son. Killen hade väl inte alla åror i båten om utrycker det milt.
Harmynt och väldigt skum person. När han var i 50-årsålder skaffade han moiikanfrisyr!!! Så där satt i han sin lustiga frisyr i en egen taxi som det stod Wallenbergs Taxi på!

Vore kul om det var sant

runt -99/00 var det just en taxichaffis som var mycket in på shell stora väsby som sades vara en wallenbergare iaf...
Citera
2008-09-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ardvahn
Fy satan vad dom ynglar av sig.
Det är lyx man kan kosta på sig om man har mycket pengar.

jo att ha få barn är ju verkligen något som utmärker fattiga familjer...

Så dumt att det förtjänar tre facepalms. Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in