2008-07-20, 16:34
Medlem
Meeraks avatar
Hej, jag har haft detta problemet i ca 3dagar nu och 2 av dem dagarna har jag försökt att starta datorn så att ja kommer in i windows, och idag kom jag förbi inloggnings rutan och nu sitter jag och skriver till er.

Ibland fryser den bara till och så kommer "Bluescreen" där det står att en fil inte fungerar korrekt "Ati2dvag.dll" mina drivrutiner till grafikkortet, så jag testade att installera in andra drivrutiner men det verkar inte hjälpa.

Ibland när jag startar om den så kommer jag fram till Windows loggen och så blir allt svart i några minuter så kommer "bluescreenen" fram igen och säger att "ati2dvag.dll" filen inte fungerar korrekt och att den påbörjar dumpning av minnet eller något sådant,

och nu när jag skriver denna tråden så upplever jag en fruktansvärt mycket lagg och efterblivande med musen och osv...(ni vet, precis innan man ska installera drivrutinerna till ert grafikkort)

Så jag söker efter hjälp, Snälla snälla hjälp mig me detta problemet!
Citera
2008-07-20, 16:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter om grafikkortet är på väg att ge upp.

Kommer du åt felsäkert läge?

Har du möjligheter med ett annat grafikkort?
Citera
2008-07-20, 16:50
Medlem
Meeraks avatar
Jag kommer åt felsäkert läge, nej det har jag inte men jag kan nog fråga nån kompis.
Citera
2008-07-20, 16:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Börjar med felsökningen med att prova ett annat grafikkort.

Var bara noga med att får bort alla gamla filer/drivrutiner innan du lägger in nya drivrutinerna till ditt lånade grafikkort.
Citera
2008-07-20, 17:01
Medlem
PacmanSwes avatar
vad har du för kort? Det kan hända att det är kylningen som har fått ett eget liv
Citera
2008-07-20, 17:07
Medlem
Meeraks avatar
ATI RADEON 9600xt 256mb.

Kan inte vara kylningen, har ett bordsfläkt riktat mot datorn, och när ja själv känner på chassit o diskarna så är den rätt så kall:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in