2008-10-05, 15:23
Medlem
zelamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfit
När jag går på toa någon annanstans än hemma och har låst dörren så måste jag alltid försöka öppna dörren, för att vara på den säkra sidan. Förrut gjorde jag detta väldigt försiktigt och ljudlöst för att försöka dölja min konstighet, men nu på senare tid skiter jag i det och rycker ordentligt för att simulera att äckel-agda78 försöker ta sig in.

Problemet ligger i de handtag som låses genom att dra handtaget uppåt, tror inte tillverkarna av den sortens lås har den blekaste om vad de ställer till med, tror de gör så moderna och bra lås.
Gör precis samma sak och hatar de där förbaskade "moderna" låsen. De är ju helt mot allt vad vett heter. Den naturliga reaktionen är ju att kontrollera att dörren är låst så att man kan slappna av ordentligt. Inte fan kan man slappna av med de där förbannade djävulstygen, så man tvingas stå där och känna sig väldigt osäker och sårbar. Om möjlighet finns brukar jag stå och hålla i handtaget på såna lås när jag pysslar med mitt inne på toan, "just in case".
Citera
2008-10-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
Vafan hahah. Jag upplever också detta beteende. Så vanligt kan det väl inte vara?
Jag brukar spänna låret varje gång jag passerar en lyktstolpe när jag åker bil, brukar även följa lyset från lyktstolparna på kvällen, när jag var liten så trodde jag ett tag att ljusstålarna hjälpte till att föra bilen framåt. Svårt att förklara men irriterande är det.
Citera
2008-10-05, 16:29
Medlem
yantras avatar
brukar tugga på diverse saker som pennor,enkronor och annat
Citera
2008-10-05, 20:58
Medlem
Tjohildas avatar
Jag har en märklig noja. Jag måste stänga av högtalarna innan jag stänger av datorn. Jag har fått för mig att om jag hör när datorn spelar det där windows-avstängningsljudet så kommer något hemskt att hända...pssyyyyco!
Citera
2008-10-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Låser alltid dörren till toaletten oavsett om ingen vistats i mitt hus på 3 veckor och ytterdörren är låst.
Tror det bottnar i en barndomsuplevelse där två polare slet upp dörren när jag satt och sket och vägrade stänga.

Själv låser jag inte ens dörren vid urinering hemma hos kamrater.
Citera
2008-10-05, 22:01
Medlem
KnivJärrys avatar
När jag är hemma kan jag INTE somna om jag inte har TV:n på. När jag är hemma hos andra går det bra att sova utan TV:n men hemma gå det fan inte.
Har varit så så länge jag kan minnas...
Citera
2008-10-05, 22:08
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivJärry
När jag är hemma kan jag INTE somna om jag inte har TV:n på. När jag är hemma hos andra går det bra att sova utan TV:n men hemma gå det fan inte.

Samma här. I min nuvarande lägenhet har jag ingen TV, extra drygt att jag måste byta avsnitt/film på datorn bara för att kunna somna.
Citera
2008-10-05, 22:09
Medlem
Cajunalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivJärry

Haha, precis likadant för mig. Började när jag bodde hemma och fick TV på mitt rum vid kanske 12 års ålder. Sedan dess har det varit omöjligt att somna om den inte står på, bara när man är hemma dock, som för dig. Har dock blivit bättre.
Citera
2008-10-05, 23:45
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Jag har en märklig noja. Jag måste stänga av högtalarna innan jag stänger av datorn. Jag har fått för mig att om jag hör när datorn spelar det där windows-avstängningsljudet så kommer något hemskt att hända...pssyyyyco!
Men nej, jag orkar inte!
Jag gör detta med!
OCH jag nojar om hur man bäst viker toapappret o får bäst effekt med visst antal rutor.
Jag måste vara mest neurotisk av alla på jorden!!
Citera
2008-10-05, 23:58
Medlem
DAKFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Men nej, jag orkar inte!
Jag gör detta med!
OCH jag nojar om hur man bäst viker toapappret o får bäst effekt med visst antal rutor.
Jag måste vara mest neurotisk av alla på jorden!!

Du kan ju alltid knögla ihop pappret så har du en noja mindre.
Citera
2008-10-06, 00:44
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAKF
Du kan ju alltid knögla ihop pappret så har du en noja mindre.
NEJ, jag KAN ju inte det!
Det finns två sorters människor; Vikare o Knöglare.
Jag är en Neurotisk Vikare, den värsta typen av Vikare.
O det GÅR INTE att bota!!
Citera
2008-10-06, 00:52
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
NEJ, jag KAN ju inte det!
Det finns två sorters människor; Vikare o Knöglare.
Jag är en Neurotisk Vikare, den värsta typen av Vikare.
O det GÅR INTE att bota!!

Det är som dendär obotliga sjukdomen, ehm.. vad hette den nu?
ajuste, FETMA!

On ze topic så vet jag inte om det är någon konstig vana, men har iaf alltid mobil/nycklar/plånbok i respektive ficka och tar alltid av mig smycken innan jag ska sova eller duscha.

Boxats i spegeln har väl alla gjort förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in