Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-05-03, 11:06
  #1
Medlem
zappzapps avatar
så i lördags var det dags, vårens första rejäla grillparty i vänskapskretsen. kvällen förlöpte fint, alkohol intogs, maten slank ner och fram åt småtimmarna var det dags att dra sig hem genom ett kallt malmö.
söndagens fyllehuvudvärk blandat med ett paket john silver avrundade festen fint.

tills..
tills jag ringde och pratade med en polare, samma polare som hade festen.
artighetsfraserna avlöste varandra tills "vad gör du nu då?" var oundvikligt. Han sa "Äh, inte mycket, kollar igenom filmerna från igår".
Det är där jag reagerar. Det visar sig att killen, som jag kännt i ungefär ett halvår nu, har för vana att sätta upp kameror lite varstans i lägenheten och filma fester, filmkvällar och vanliga samtal. Först blev jag lite irriterad, men sen blev jag intresserad. Så jag stack över och kollade lite på föregående fest. Inte mycket avslöjades. Mest att dom där sakerna man själv sa som verkade så fruktansvärt pricksäkra och perfekt formulerade nu i efterhand mest var svammel.
Men efter lite eftertanke kom följande frågor upp i mitt huvud:
Varför filma fester och liknande? Kompisen sa att det var kul att tita på.
Men varför? var man där så minns man, drack man så mycket att man inte minns så lär det finnas fina själ varför.
Han sa att han filmade samtal och allt annat i sin lägenhet, finns våra förtroliga samtal på film? Har han kameror på toaletten?
Har han filmat mig sovande?

Jaja, den mycket välbefogade paranoian kommer nu krypande.

(man borde väl avsluta med någon sorts fråga, så att det kan bli lite svar på detta inlägg, men jag var bara tvungen att förtälja om kameramannen)
Citera
2004-05-03, 11:18
  #2
Medlem
jobes avatar
Blöta fester glömmer man. Din polare verkar ha fått en flipp. Personligen skulle jag aldrig sätta min fot i den lägenheten.
Citera
2004-05-03, 11:20
  #3
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Blöta fester glömmer man. Din polare verkar ha fått en flipp. Personligen skulle jag aldrig sätta min fot i den lägenheten.

jag vägrar festa där igen, bara tanken på at eventuella spyor och liknande skulle hammna på film och sedan med stor möjlighet på internet skrämmer mig. det hade inte varit kul.
men det mest skrämmande är att han köpt otroligt avancerad kamerautrustning. han visade vart kamerorna satt, och berättade hur många tusenlappar just den kameran hade kostat. att det är just en sådan som cia använder (vilket jag tvivlar starkt på)
Citera
2004-05-03, 11:31
  #4
Medlem
Vilket sjukt beteende..nu blev jag nojjig att någon jag känner har kameror i sin lägenhet..vafan jag gör ju alltid bort mig när jag dricker..det är ju sånt folk helst ska glömma då kan det inte få finnas på film. Men din polare har nog några fina porrfilmer faktiskt.
Citera
2004-05-03, 11:54
  #5
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Vilket sjukt beteende..nu blev jag nojjig att någon jag känner har kameror i sin lägenhet..vafan jag gör ju alltid bort mig när jag dricker..det är ju sånt folk helst ska glömma då kan det inte få finnas på film. Men din polare har nog några fina porrfilmer faktiskt.

nja han är singel coh har varit det ett bra tag. kanske svårt att få brudarna att stanna när dom upptäcker att man filmar dom i smyg
Citera
2004-05-03, 15:39
  #6
Medlem
Jag har en polare osm gjorde nåt liknande på gymnasiet, skilladen är väl att då var det A) dels en engångsföreteelse, tror jag, och B) allmänkt känt på festen att detta var festen som filmades, så att säga... din polare däremot verkar ha en jävligt alldaglig attityd mot det hela, bara sättet han lite anspråkslöst nämnde det på är ju klockrent. Killen är lite speciell, du har att göra med ett pervo av mitt snitt helt enkelt. Ditt inlägg skapade sköna sinnesbilder i min fantasi, av hur han har distribuerat kamerorna på strategiska ställen.
Citera
2004-05-03, 15:55
  #7
Banned
Inzaneos avatar
Hehe! en polare till mig brukar köra igång webcamen på förfesterna, rätt kul att kolla på sen, fan vad man ser ut, och slänger ur sig skit på fyllan.
Fast din polare verkar vara mera av det avancerade slaget BigBrother Typ.
Citera
2004-05-03, 15:56
  #8
Medlem
Carcasss avatar
Hade jag haft råd så hade jag lätt införskaffat massor med kameror och gömt lite varstans..
Citera
2004-05-03, 16:17
  #9
Medlem
auto:erotics avatar
Åh fy fan, sliver-feeling på den lägenheten. Skulle som du aldrig mer sätta en fot där. Jag råkade av misstag eller fylla, välj det som passar, filma fem minuter av festen jag var på i fredags. Det var inte kul att se, eller höra för den delen. Värst var att höra hur extremt sluddrig jag lät, jag som inte trodde jag var så full då...
Citera
2004-05-03, 16:27
  #10
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneo
Hehe! en polare till mig brukar köra igång webcamen på förfesterna, rätt kul att kolla på sen, fan vad man ser ut, och slänger ur sig skit på fyllan.
Fast din polare verkar vara mera av det avancerade slaget BigBrother Typ.

ja man upptäcker ju, till sin besvikelse, att det som sägs på fyllan, som då anses (av en själv) var duktigt intellegent mest är sluddrigt och svårt att få ett sammanhang i.
Citera
2004-05-03, 16:38
  #11
Medlem
snapcases avatar
Rent spontant måste jag säga att jag ALDRIG skulle festa med den snubben igen. Dessutom tror jag att han behöver psykologhjälp. Snacka om creepy... *brrr*
Citera
2004-05-03, 22:07
  #12
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Rent spontant måste jag säga att jag ALDRIG skulle festa med den snubben igen. Dessutom tror jag att han behöver psykologhjälp. Snacka om creepy... *brrr*

jag är bara glad att det inte blev blötare fest vilket skulle kunna ha lett till övernattning och i sin tur att maginnehållet, om det ville sig riktigt illa, skulle spillas på golv. om det hade hammnat på film och sen läckt ut till kontoret där jag jobbar hade jag haft svårt att få arbete utfört de närmaste veckorna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback