• 16 998 online
  • 1 123 611 medlemmar
  • 58 331 308 inlägg
2008-07-20, 04:15
Medlem
ederkoppmannens avatar
jag jobbar som oljeriggsarbetare i Nordsjøn, har inte jobbat så længe men om det ær nån som har några frågor kring detta så ska jag førsøka svara så gott jag kan.

Mvh/ Ederkoppmannen
Citera
2008-07-20, 10:10
Medlem
avgasindianens avatar
Vad krävs för att jobba på en oljerigg??
Jag läser själv till sjöingenjör och oljerigg/supplybåt/ankarhanterare lockar mig väldigt mycket.
Citera
2008-07-20, 10:17
Medlem
mega_techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
jag jobbar som oljeriggsarbetare i Nordsjøn, har inte jobbat så længe men om det ær nån som har några frågor kring detta så ska jag førsøka svara så gott jag kan.

Mvh/ Ederkoppmannen
Detta var faktiskt en bra trådstart. Har själv börjat titta åt de hållet lite för och se om man kunde jobba där ett år.

Berätta lite om det, hur det är, vad man tjänar, om det är jobbigt etc etc.
Citera
2008-07-20, 10:28
Medlem
Flytande_argots avatar
Vad har du för utbildning och vilka arbetstider är det och hur mycket tjänar du?
Var det svårt att få jobb?
Citera
2008-07-20, 11:15
Medlem
nazipoliss avatar
vilka arbetskategorier finns det på riggen?
Citera
2008-07-20, 16:33
Medlem
ederkoppmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgasindianen
Vad krävs för att jobba på en oljerigg??
Jag läser själv till sjöingenjör och oljerigg/supplybåt/ankarhanterare lockar mig väldigt mycket.

Det beror på vad du jobbar som sjælvklart, men en petroliumingenjør, mekaniker, elektriker eller annan høg eller relativ høg utbildning hjælper ju till en hel del eller ren flax som jag hade, jag har ingen av dessa ovanstående men har jobbar som mekaniker i oljebranchen i 2,5 år.
Givetvis måste du ha sækerhetsutbildningen, den ær obligatorisk før alla.
Citera
2008-07-20, 16:49
Medlem
ederkoppmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mega_tech