2006-09-13, 21:58
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Ska skriva prov imorgon... sitter här och råpluggar (har varit lite för lat med teoriläsningen) och så håller jag på att ladda hem bonniers

Lite OT: men från vilken torrentsida laddar du bonniers? laddade ner det och installerade, men man behövde en crack som inte fanns....
Citera
2006-09-13, 22:40
Medlem
Cock_Sparrers avatar
Läs vänster sida i körkorts boken sen kör lite på datorn.. OCh läs inte nåt dagen innan eller dagen du skriver risk att du glömmer bort allt då.. och hälften av alla frågor är ju självklara. Lycka till
Citera
2006-09-14, 12:37
Medlem
Jag satte 56 rätt på provet och klarade alltså det. Hade läst igenom boken en gång grundligt och skummat igenom den en gång + att jag laddat ner trafikskolornas egna prov och kört dom. Tyckte iofs att vägverkets prov var lite klurigt men jag klarade iaf det
Citera
2006-09-14, 13:30
Medlem
MrNoOnes avatar
Upplever att körtkortsfrågorna på uppskrivningen idag är 100 ggr lättare än de var på min tid. Man har ju bland annat sållat ut de där "knepiga kuggfrågorna", frågorna som var besvärliga att förstå för invandrare samt de som inte läst på universitet och högskole nivå.

-"En person som har låg försvarsställning kommer troligtvis att:

1. I större utsträckning erkänna sina misstag i trafiken än en person med hög försvarsställning"

2. Skylla ifrån sig på motparten vid en kollition

3. Lättare somna bakom ratten

4. Ha svårt att skilja på färgerna grönt och brunt

Om man bommar på en uppskrivning idag skall man allvarligt fundera på om man är lämplig/mogen nog för att framföra ett forden med en motorkraft större än ens egen trampvillighet.

Sedan verkar det som om folk inte får lära sig hälften av det de bör kunna innan de släpps ut i trafiken. Vet inte hur många gånger man möter unga förare som inte kan utläsa när HÖGER REGELN är praxis eller ej. Saknas det ett trafik ljus och vägskylten lyser med sin frånvaro så är det "gasa först, kommer efter störst och smäller det är det inte mitt fel".
Citera
2006-09-14, 14:40
Medlem
paggans avatar
Jag trodde att det skulle gå åt h-e men jag hade alla rätt.
Man tror nog att man är sämre än vad man är.
Citera
2006-09-14, 20:00
Medlem
druns avatar
Jag läste inte boken en enda gång, uppnade den knappt.
Det du ska göra är att ladda ner ett "körkortsteori"-program till datorn och googla på de frågor du inte klarar av.

Att lära sig boken utan och innan är bara dumheter då endast en bråkdel av nytta.
Citera
2006-09-24, 14:23
Medlem
Muta uppkörningsgubben?

Kör upp om några dagar och har funderat på hur jobbigt det skulle vara att inte fixa det då det tar en jävla tid att få en ny tid + pengarna det kostar.

Så vi säger att vi misslyckats litegran med körningen och att vi nu är tillbaka på vv. Han säger åt mig att detta får du göra om.

Om jag då tar fram min sensuella sida och drar upp 5000 kronor och viftar lite med. Tror ni att han kan komma på andra tankar?
Citera
2006-09-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Kör upp om några dagar och har funderat på hur jobbigt det skulle vara att inte fixa det då det tar en jävla tid att få en ny tid + pengarna det kostar.

Så vi säger att vi misslyckats litegran med körningen och att vi nu är tillbaka på vv. Han säger åt mig att detta får du göra om.

Om jag då tar fram min sensuella sida och drar upp 5000 kronor och viftar lite med. Tror ni att han kan komma på andra tankar?

Bor du i stockholm? kör på sistaminuten istället. Tid samma dag så fixade jag det iaf.
Citera
2006-09-24, 14:26
Medlem
core_s avatar
Ja går han INTE med på det så lär du väl inte få världens lyckligaste stunder framöver. Märk väl att han har både personuppgifter och foto på dig för en enkel och smidig identifikation vid eventuell anmälan om bestickning
Citera
2006-09-24, 14:27
Bannlyst
Eller så ser du till att köra så bra att du inte behöver muta någon.
Citera
2006-09-24, 14:27
Medlem
Bor lite längre ner i landet. Vet inte om vi har sistaminuten häromkring
Citera
2006-09-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Bor lite längre ner i landet. Vet inte om vi har sistaminuten häromkring

Kolla på vv:s hemsida , får väl hoppas. Går också att trycka på uppdatera när man är inne och ska boka på nätet, ibland kommer det upp avbokade tider. Jag fick min skrivningstid 20 min efter att jag gjort så och skrivningen vart dagen efter .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in