2005-02-15, 14:43
Medlem
Vild3N^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Tror inte detta tagits upp tidigare samt om Mod tycker denna tråd passar någon annanstans, var god flytta.

Som rubriken lyder; omanligt att inte ha körkort? När jag var 18 år råkade jag ut för några epileptiska anfall, varvid jag var tvungen att operera och gå på ganska starka medeciner under lång tid. Att ta körkort var då uteslutet då risker fanns att även efter operationen kunde något anfall inträffa (vilket det också gjorde en gång). Hade detta inte skett hade jag troligtvis gjort som alla andra i klassen och dragits med och tagit körkort jag med. Har aldrig varit ett dugg intresserad av bilar och motorer och lade istället pengar på sådant jag var intresserad av. Då jag spelade gitarr i ett band och samtidigt pluggade prioriterade jag att lägga pengarna på musikgrejer istället. Har inte saknat det direkt då jag aldrig haft det men så här över tio år senare börjar det kännas som om det skulle kännas bra att inte vara beroende av vänner och kollektivtrafik. Man är ju inte direkt ungdom längre. Det börjar kännas jobbigare ju längre tiden går, eller för att vara ärlig; pinsamt. 30 år och inget körkort och dessutom kille. Vad ska folk tro? Hur vanligt är det egentligen med en 30-årig man att inte ha körkort? Troligtvis är jag överparanoid men något jag tänkt över senaste året. Är det någon annan som sitter här utan körkort och är runt 30? Isåfall varför?

Tjenare jag tycker inte mindre om någon som inte har körkort. men saken är den att jag själv har tatt körkort nydligen och är 24 bast visst jag har en del saker i livet just nu som kräver att jag har ett men du ska vet att livet blir inte så mkt bättre som man kan tro bara för att man få ett körkort + att det bara är dyrt att ha körkort och bil fifan aja hoppas det fixar sig för dig iaf
Citera
2005-02-15, 14:50
Medlem
Perriss avatar
Nu ska perris berätta hur det är: En riktigt man har inget körkort. En riktig man behöver ingen plåtburk för att visa sin storlek på organet. En riktigt man kliar sig i skrevet, skriker något grötigt och joggar till arbetet. Bara fjollor sitter i bilar och gnäller om hur kallt det är och hur dåligt värmen fungerar. Nu har ju jag körkort, men jag önskar att jag vore man.

/perris
Citera
2005-02-15, 14:52
Medlem
tamaguchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Skugge
Det är i regel dessa kategorier som inte har körkort:
a) Kvinnor
b) Bögar
c) Dokusåpadeltagare
d) Handikappade
e) Mentalt sjuka
f) Mindre vetande

Så se till att greja körkort pysen. Annars kommer jag sortera dig under ett av mig valfritt sortiment.

Det finns även en hop med "mindre vetande" som bor på landet och tror att bil och körkort är ett mått på manlighet. Sofistikerade intelligenta personer bosätter sig företrädesvis i staden nära sin studieplats eller arbetsplats och har inget bohov av vare sig bil, traktor, epatraktor eller moped.
Citera
2005-02-15, 15:32
Medlem
pentrys avatar
Hehe, det är verkligen olika bud gällande körkort eller inte. Saken är ju, som jag skrev i början, att pga operation kunde jag inte ta körkort under ett ett par tre år. Sedan var man fattig student samt arbetslös under perioder så man prioriterade att lägga pengar på andra saker. Under denna tid bodde jag i en mindre småstad där körkort hade varit en fördel. Men det gick ju ändå. Kom lite senare att flytta till Oslo under några år samt att jag nu bor i Malmö, där körkort haft mindre betydelse. Nu är man äldre och är kanske på gång att flytta till en småstad igen samt att skaffa barn inte känns allt för avlägset bort, varpå körkortsfrågan aktualiseras. Tror fan jag får ta tummen ur arslet och realisera detta till sommaren när tid finns och kanske får den något skadade manligheten att höjas något snäpp
Citera
2005-02-15, 15:36
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Nu ska perris berätta hur det är: En riktigt man har inget körkort. En riktig man behöver ingen plåtburk för att visa sin storlek på organet. En riktigt man kliar sig i skrevet, skriker något grötigt och joggar till arbetet. Bara fjollor sitter i bilar och gnäller om hur kallt det är och hur dåligt värmen fungerar. Nu har ju jag körkort, men jag önskar att jag vore man.

/perris

Bil som värdemätare på fläsktorpeden ?
Citera
2005-02-15, 15:36
Medlem
Vild3N^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Hehe, det är verkligen olika bud gällande körkort eller inte. Saken är ju, som jag skrev i början, att pga operation kunde jag inte ta körkort under ett ett par tre år. Sedan var man fattig student samt arbetslös under perioder så man prioriterade att lägga pengar på andra saker. Under denna tid bodde jag i en mindre småstad där körkort hade varit en fördel. Men det gick ju ändå. Kom lite senare att flytta till Oslo under några år samt att jag nu bor i Malmö, där körkort haft mindre betydelse. Nu är man äldre och är kanske på gång att flytta till en småstad igen samt att skaffa barn inte känns allt för avlägset bort, varpå körkortsfrågan aktualiseras. Tror fan jag får ta tummen ur arslet och realisera detta till sommaren när tid finns och kanske får den något skadade manligheten att höjas något snäpp

MM gör det som känns bäst det dummaste du kan göra är att stressa fram ett körkort men jag rekomenderar körkort innan du skaffar barn
Citera
2005-02-15, 18:21
Medlem
Läskigs avatar
När jag tog körkort var det en 30-årig kille som höll på att ta det, ham kom iofs från gambia och om jag förstått han rätt flyttat hit för ett år sedan.

I övrigt känner jag nog bara en kille över 19 som inte har körkort.

Så lite tycker jag allt att du borde skämmas när du sitter där med en massa småglin och försöker lära dig högerregeln...
Citera
2005-02-15, 18:32
Medlem
Evaristos avatar
Är det inte ännu manligare att bara skita i lappen och köra ändå....? Om nu manlighetsaspekten var problemet, tänkte jag...
Citera
2005-02-15, 18:41
Medlem
Är man 30 och skäms för att man sitter där med småglinen och försöker lära sig högerregeln bör man ta sig en funderare över vad man sysslat med under de senaste 30 åren. Något måste gått allvarligt fel om man hänger upp hela sin självkänsla på körkort och bilkörning.

Jag har mest bott i småstäder och har aldrig känt något behov av att ta körkort. Visst, har man barn kan det vara bra om en av föräldrarna har körkort men annars ser jag inget behov av det. Mina övriga "meriter" överväger de nackdelar jag har av att sakna körkort.
Citera
2005-02-15, 18:41
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Omanligt är ett lite väl hårt ordval
Oföretagsamt ligger närmre till hands

25-årigt fruntimmer utan körkort här.
Snart blir jag väl så illa tvungen,
karln vägrar att flytta till villa om jag inte har kort.
Han envisas även med att lägga körkortsboken på mitt nattduksbord hela tiden...
skall putta ner den på golvet och hoppas att illern kissar på den.
Citera
2005-02-15, 19:01
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2000ad
Är man 30 och skäms för att man sitter där med småglinen och försöker lära sig högerregeln bör man ta sig en funderare över vad man sysslat med under de senaste 30 åren. Något måste gått allvarligt fel om man hänger upp hela sin självkänsla på körkort och bilkörning.

Nja, det är bara en släng av ångest att inte ha ett körkort när man gått över den magiska 30-årsgränsen antar jag. Skulle kanske inte blandat ihop det med manlighet utan snarare vuxenhet.....
Citera
2005-02-15, 19:29
Medlem
jag med 30 o inget körkort, jag har liksom aldrig orkat ta, övningskörde en gång sen rann det liksom ut i sanden, har unge med, tycker inte det varit ngt problem hittils, men skäms iof inte heller för att be om skjuts när det behövs=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in