2004-01-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightstalker
Gör Bonniers trafikskola så klarar du dig. Jag förstår inte riktigt hur folk kan tycka det är svårt med teoriprovet? Det måste vara ett av de lättaste proven jag nånsin skrivit om man jämför med gymnasie- och högskola. Klarar du inte det klarar du inte mycket.

Lycka till

Dem orden värmde gott
Citera
2004-01-12, 15:06
Medlem
Jag fick mitt teoriprov bokat av en på körskolan utan att be om det,
visserligen känner jag människan i fråga som bokade tiden åt mig, antagligen trodde hon att jag skulle klara det, själv visste jag att jag inte skulle göra det.
Men det va för sent för att boka av den så jag åkte dit o gjorde det, mycket riktigt så kuggade jag det fett.
Efter att tag blev jag riktigt sugen på kortet och började lära mig teorin, jag läste inte boken utan gick till trafikskolan varje dag o körde testen ett par timmar, kollade upp varje felsvar i boken tills jag lärt mig alla svaren. Jag hade alltså inte bläddrat ett dugg i boken innan utan plöjde igenom alla frågorna under 2 veckor eller nåt, o då gick provet fint sen.

bästa metoden för att klara teoriprovet snabbt är enligt mig att bara råläsa svaren på just dom frågorna man inte kan. och skita i resten.
Citera
2004-01-12, 15:16
Medlem
Krollsplints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dze
Bästa metoden för att klara teoriprovet snabbt är enligt mig att bara råläsa svaren på just dom frågorna man inte kan. och skita i resten.

Så gjorde jag med. Körde första gången jag skrev teorin. Men sen pluggade jag på de frågor jag hade fel på och lyckades få godkänt med två poängs marginal. Inte mycket, men jag hamnade ju på rätt sida iaf. Det värsta, tycker jag, är att man får reda på svaret direkt när man tryckt på "färdig-knappen". Den korta sekund det tar för att få fram resultatet är vidrig! Var helt knäckt första gången resultatet kom fram på skärmen. En del av frågorna på provet är i mina ögon helt meningslösa. Jag menar, varför ska man veta att siffrorna på registreringsskylten visar på vilken månad bilen ska besiktigas? Man får väl brev hem ändå, eller?
Citera
2004-01-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krollsplint
En del av frågorna på provet är i mina ögon helt meningslösa. Jag menar, varför ska man veta att siffrorna på registreringsskylten visar på vilken månad bilen ska besiktigas? Man får väl brev hem ändå, eller?

Håller med dig, dels får man brev, dels är det en sak som man bara lär sig senare.
Absolut inget man behöver veta för att kunna köra en bil trafiksäkert
Citera
2004-01-12, 17:52
Medlem
styriskas avatar
när man väl har lappen så glömmer man de flesta trafikreglerna iaf..
Citera
2004-01-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruffy
Antar att jag det kommer gå åt helvete om 11 dagar också..
Nån som har tips på hur jag ska lära mig det på en roligt sätt?

Vad du behöver är lite studiediciplin och lite självförtroende (läs: optimism inför din förmåga att lära dig och faktiskt kunna saker). På 11 dagar kan man lära in väldigt mycket, så du har fortfarande relativt gott om tid. Misströsta inte redan nu, för då förhindrar du dig själv från att få optimal studiero. Lägg upp en plan och försök att följa den, dela in din dag i studieperioder med pauser emellan.

Klart du klarar det!

Citera
2004-01-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilo
Vad du behöver är lite studiediciplin och lite självförtroende (läs: optimism inför din förmåga att lära dig och faktiskt kunna saker). På 11 dagar kan man lära in väldigt mycket, så du har fortfarande relativt gott om tid. Misströsta inte redan nu, för då förhindrar du dig själv från att få optimal studiero. Lägg upp en plan och försök att följa den, dela in din dag i studieperioder med pauser emellan.

Klart du klarar det!

Tack

Jo, det börjar reda gå lite bättre, gör ju bonniers teori, övar på frågorna jag inte klarar osv.
Idag fick jag 57/65 rätt på testet.
Så jag får hoppas jag får nåt liknande på det riktiga testet
Citera
2004-01-13, 14:20
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Dagens teoriprov är ju så jävla lätt att det inte går att misslyckas. Jag hade inte ett enda fel och hade inte pluggt särskilt mycket. Annat var det på den tiden när flera alternativ kunde vara rätt.
Citera
2004-05-10, 10:34
Medlem
rippercaneats avatar
Körkort

Hej, är det någon som vet hur man fixar ett körkort utan att gå den vanliga vägen?

Frågan bygger på ren nyfikenhet.
Citera
2004-05-10, 10:39
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rippercaneat
Hej, är det någon som vet hur man fixar ett körkort utan att gå den vanliga vägen?

Frågan bygger på ren nyfikenhet.

En polare till mig hade genom sitt ganska extensiva bruk av ett roligt vitt pulver kommit i kontakt med en person vars far var ambassadör för ett mindre afrikanskt och inte helt okorrumperat land. Genom en muta ( som för övrigt var rätt saftig) fick han som 17-åring ett autentiskt körkort från nämnda land. Det hela fungerade i flera år. Även om dörrvakter och poliser ibland tittade lite konstigt på en vit, rätt så spinkig kille och sa: " Bgupa?"

/CW
Citera
2004-05-10, 11:10
Medlem
vokals avatar
Hahahahh!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
En polare till mig hade genom sitt ganska extensiva bruk av ett roligt vitt pulver kommit i kontakt med en person vars far var ambassadör för ett mindre afrikanskt och inte helt okorrumperat land. Genom en muta ( som för övrigt var rätt saftig) fick han som 17-åring ett autentiskt körkort från nämnda land. Det hela fungerade i flera år. Även om dörrvakter och poliser ibland tittade lite konstigt på en vit, rätt så spinkig kille och sa: " Bgupa?"

/CW
HAHAH VA KLOCKRENT!!!
Citera
2004-05-10, 11:36
Medlem
KORSPOSTARBASTARD!

Hoppas att du får prostatacancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto