2008-07-19, 19:29
Medlem
MitraXs avatar
Hej hoppas nån kan hjälpa mig.

Det är så att jag fick nyligen en toshiba satellite a30, av syrran som fixade en ny. Jag fick inga som helst skivor eller dylikt.

Jag bestämde mig för att formatera den eftersom den hade massor av skit i den å 4 olika konton. Jag använde mig utav en XP HE (samma OS som den hade innan) skiva som jag har hemma. Allt gicr bra med formateringen och datorn startas om.

Problemet är nu att det visar Toshiba Logan när den startar men så fort den ska köra XP logan så visar den istället.. jaa inget.. en helt svart skärm.

jag körde om formateringen men det blev fortfarande samma sak. jag antar att det är drivrutiner till grafik kortet, men eftersom jag inte kommer in i windows så kan jag inte göra nåt.

Någon som kan hjälpa mig? några förslag?
kan inte mke om bärbara datorer så undrar hur man kommer in i felsäkert läge? ifall det går.

Tack, all hjälp skulle uppskattas
Citera
2008-07-19, 20:38
Medlem
Oldermazes avatar
Hehe, ingen aning. Men testa starta datorn utan att ha ngn skiva i den, om du nu har det Kan inte skada iaf!
Citera
2008-07-19, 20:50
Medlem
MitraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldermaze
Hehe, ingen aning. Men testa starta datorn utan att ha ngn skiva i den, om du nu har det Kan inte skada iaf!

Har testat det, ingen skillnad. :/
Citera
2008-07-19, 22:20
Medlem
Afros avatar
In I felsäkert läge (brukar vara F8) och installera drivrutinera.
Citera
2008-07-20, 16:47
Medlem
MitraXs avatar
Tackar, fick igång det med F8, dock så kom jag inte in i felsäkert läge utan xp logan kom fram å installationen fortsatte.

efter att allt vart klart så installerade jag drivrutiner å allt funkar utmärkt
tack igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in