2008-07-19, 13:08
Medlem
orvarens avatar
Hej!
Hoppas att jag redan bevisat att jag är Usel på datorer!
Mitt NIS.upphör snart att gälla,innebär det att det inte finns NÅGOT skydd kvar,eller att det nyaste "otygen" inte blir bort sållade?
Hur ska man göra?(vill inte punga ut med 600 spänn,helst..)

Tack på förhand!

Orvaren.
Citera
2008-07-19, 13:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu har jag inte använt denna " skitna " produkt på många år pga många anledningar.Men licensen styr väl Update och ser till så du får hem dom nyaste säkerhetsfilerna.Produkten i sig kan man använda ändå,men man får alltså inte hem dom viktigaste uppdateringarna.
Citera
2008-07-19, 14:30
Medlem
King Grubs avatar
Vill du inte betala för fortsatta uppdateringar är det mycket bättre att avinstallera det kommersiella programmet och installera ett gratis AV (Avira Free, AVG eller Avast, t ex) kombinerat med en gratis brandvägg (Online Armor, Comodo, Webroot, PC Tools, t ex, eller Windowsbrandväggen åtminstone) än att fortsätta sitta på ett skydd vars uppdateringar är hopplöst föråldrade inom en vecka.
Citera
2008-07-20, 08:24
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Vill du inte betala för fortsatta uppdateringar är det mycket bättre att avinstallera det kommersiella programmet och installera ett gratis AV (Avira Free, AVG eller Avast, t ex) kombinerat med en gratis brandvägg (Online Armor, Comodo, Webroot, PC Tools, t ex, eller Windowsbrandväggen åtminstone) än att fortsätta sitta på ett skydd vars uppdateringar är hopplöst föråldrade inom en vecka.
Ah ha! Tack för bra svar! Allihopa!

Avira free,AVG,avast Online armor,comodo
Nu är det ju bara besluts-ångets kvar!
Har ni någon åsikt vilket som är bra/läs lätt att använda,även för en data-klant som mig!

Tack på förhand!(igen!)
Citera
2008-07-20, 08:45
Medlem
McDoodles avatar
Jag personligen tycker AVG är otroligt jobbigt för att det är jobbigt att använda, konstiga menyer osv. Så jag skulle iallafall gått på något annat.
Citera
2008-07-20, 09:27
Medlem
927s avatar
nåt enklare/tydligare antivirusprogram än antivir har jag aldrig träffat på, även det som kallas för expert mode (med några fler inställningsmöjligheter) är simpelt. den eklaste brandväggen jag använt är sygate 5.6, comodo är väl inte att rekomendera för som jag fattat det så är det en del att ställa in
Citera
2008-07-20, 10:08
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Hej!
Hoppas att jag redan bevisat att jag är Usel på datorer!
Mitt NIS.upphör snart att gälla,innebär det att det inte finns NÅGOT skydd kvar,eller att det nyaste "otygen" inte blir bort sållade?
Hur ska man göra?(vill inte punga ut med 600 spänn,helst..)

Tack på förhand!

Orvaren.

f ö så finns det säkert regposter att ta hem så ditt exemplar blir lagligt x antal år till. Sök på lite sidor som tpb
Citera
2008-07-21, 10:53
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
f ö så finns det säkert regposter att ta hem så ditt exemplar blir lagligt x antal år till. Sök på lite sidor som tpb
Behöver man ha något "skugg-program" (typ så man inte syns) när man laddar ner från tpb?
Citera
2008-07-21, 11:11
Medlem
King Grubs avatar
Bara om man är paranoid. Glöm inte hatten av aluminiumfolie.
Citera
2008-07-21, 11:21
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Bara om man är paranoid. Glöm inte hatten av aluminiumfolie.
Hur ska man vika hatten? Som en vanlig tidnings-hatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in