2008-08-01, 17:23
Medlem
Confunduss avatar
Tycker det är bra som det är nu, då ser man mycket tydligare vilka inlägg som är värda att läsa. Om man skulle hjälpa knäppskallarna med rättstavning skulle man ju slösa en massa tid på att läsa skitinlägg.
Citera
2010-07-26, 12:09
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Bump.

Anser att man inte skall vara en punktknullare då det viktigaste är att en förstår innebörden i inläggen. MEN användare som av ren jävla lathet inte orkar skriva rätt borde fan få en tillsägelse.

Det finns en viss användare (säger gärna vem det är, men vet inte om det är enligt reglerna) som totalvägrar att skriva med stor bokstav efter punkt. Jag brukar inte generellt bry mig så mycket om hur folk stavar, och gör själv fel, men denna användares lathet får mig att bli tokig
Citera
2010-07-26, 12:15
Medlem
Ödlans avatar
Då tråden bumpats kan jag passa på att föreslå en serversidig lösning i kontrast till den klientsidiga lösningen jag föreslog för några år sedan:

Nox Spell Server med en svensk ordlista och så ett AJAX-anrop till installationen ifråga kirrar biffen.
Citera
2010-07-26, 12:19
Medlem
Detta är en fråga som varit uppe på tapeten så länge jag kan minnas. Jag kan se vad den skulle tillföra, absolut. Men detta är trots allt ett "Underground" forum på internet. Ingen jäkla universitets doktorsavhandning i Svenska språket.
Kort sagt var det ett jäkla gnäll. Visa stavar sämre än andra, somliga bättre. Sluta gnäll och ta det för vad det är
Citera
2010-07-26, 12:56
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Detta är en fråga som varit uppe på tapeten så länge jag kan minnas. Jag kan se vad den skulle tillföra, absolut. Men detta är trots allt ett "Underground" forum på internet. Ingen jäkla universitets doktorsavhandning i Svenska språket.
Kort sagt var det ett jäkla gnäll. Visa stavar sämre än andra, somliga bättre. Sluta gnäll och ta det för vad det är

Det är ju det jag gör. Och jag accepterar mer än gärna folk som har dysleksi, det har även jag. Men alla kan anstränga sig lite. Och jag har enbart problem med folk, som envisas med att stava upp åt helvete av bara ren lathet. Exempel på det är: Att inte sätta stor bokstav på en enda mening i någon text någonsin efter punkt.
Citera
2010-07-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Det är ju det jag gör. Och jag accepterar mer än gärna folk som har dysleksi, det har även jag. Men alla kan anstränga sig lite. Och jag har enbart problem med folk, som envisas med att stava upp åt helvete av bara ren lathet. Exempel på det är: Att inte sätta stor bokstav på en enda mening i någon text någonsin efter punkt.

Det där är ju bara barnsligt inslag av bitterfittighet och språkpolisriktighet. Det är inte speciellt jobbigt att läsa ett inlägg för att någon skiter i stor bokstav.

NÄr FoLk BörJar ZkRiva sååhHäääeer dåååee thihihihihihih FNIzzZZissar kan jag förstå att du börjar gnälla. Tills dess får du helt enkelt finna dig i lite slapphänt stavande. Som sagt, det är ett internet forum
Citera
2010-07-26, 13:04
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Folk får skriva hur dom vill. Dom som inte lägger vikt på hur texten formateras får helt enkelt leva med att inte tas lika seriöst som andra.

Men Det Är I Alla Fall Bättre Att Skriva Utan Stor Bokstav Alls Än Att Skriva Så Här Hela Tiden Som Vissa Gör För Att Dom Tycker Det Är Rätt Då Alla Amerikaner Gör Så Här, Speciellt Alla Nyhetssajter.
Citera
2010-07-26, 13:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Nu är det väl iosf så att dessa befintliga rättstavningsprogram som finns till webbläsare endast kontrollerar stavning och inte interpunktion, grammatik samt inledande versal i meningar.
Citera
2010-07-26, 13:21
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nu är det väl iosf så att dessa befintliga rättstavningsprogram som finns till webbläsare endast kontrollerar stavning och inte interpunktion, grammatik samt inledande versal i meningar.

Jo jag vet, men det skall väl inte behövas ett rättstavningsprogram till att orka lägga tor bokstav efter punkt. Hur lat har mänskligheten blivit?

Och som jag sagt ett antal gånger. Jag skiter i stavfel, totalt ointressant för mig så länge jag förstår vad som sägs. Men latheten att inte lägga stor bokstav i början på en mening och efter punkt, frågetecken etc, får mig att bli tokig.
Citera
2010-07-26, 20:27
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Bump.

Anser att man inte skall vara en punktknullare då det viktigaste är att en förstår innebörden i inläggen. MEN användare som av ren jävla lathet inte orkar skriva rätt borde fan få en tillsägelse.

Det finns en viss användare (säger gärna vem det är, men vet inte om det är enligt reglerna) som totalvägrar att skriva med stor bokstav efter punkt. Jag brukar inte generellt bry mig så mycket om hur folk stavar, och gör själv fel, men denna användares lathet får mig att bli tokig

Jag vet precis vilken användare du syftar på och jag stör mig exakt lika mycket som du gör, men vad ska vi göra åt det? Självklart ignorera användaren i fråga!

Jag brukar rent generellt inte ha några problem med de som inte kan stava, bara de försöker är jag nöjd. Att sätta ut versal och gemen när det är korrekt är emellertid inte speciellt svårt och borde inte vara alltför mycket begärt.

Den som av ren djävulskap undviker att sätta ur versal undviker jag och jag anser att fler borde göra detta. Gör någon medvetet fel är denne automatiskt efterbliven i mina ögon, därför kunde jag inte bry mig mindre om innehållet i inlägget, vad det än må vara.
Citera
2010-07-26, 20:36
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Jag vet precis vilken användare du syftar på och jag stör mig exakt lika mycket som du gör, men vad ska vi göra åt det? Självklart ignorera användaren i fråga!

Jag brukar rent generellt inte ha några problem med de som inte kan stava, bara de försöker är jag nöjd. Att sätta ut versal och gemen när det är korrekt är emellertid inte speciellt svårt och borde inte vara alltför mycket begärt.

Den som av ren djävulskap undviker att sätta ur versal undviker jag och jag anser att fler borde göra detta. Gör någon medvetet fel är denne automatiskt efterbliven i mina ögon, därför kunde jag inte bry mig mindre om innehållet i inlägget, vad det än må vara.

Äntligen någon som förstår att det inte är frågan om dem som stavar fel per se, utan det är frågan om dem som stavar fel bara för att djävlas.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in