2008-07-18, 20:46
Medlem
Har en HP Pavilion dv9500blablabla.

Satt nyss och knappade på den vid skrivbordet, rycker ur laddaren och sätter mig i en fotölj. När jag ska röra på musen låser sig datorn och får en rosa nyans över hela skärmen.

Nu när jag startar datorn blir det svarta/vita streck som kan övergå till andra konstiga saker. Datorn låter som att det startar upp som vanligt. Är det någon som har nån aning om vad som hänt ? tänkte åka till onoff imrogon där jag köpt datorn o snacka med dom iaf. Går det att rädda hårddisken ?

mvh

....
Citera
2008-07-18, 23:37
Medlem
carbsons avatar
har du gjort en återställningsskiva? sätt in den o kör en återställing från tex en dag tillbaka.

alt. ring HPs support. dom har hjälpt mig ibland
Citera
2008-07-18, 23:40
Medlem
har inte det tyvärr, men...skärmen funkar liksom inte ändå ?

Har HP's hjälp öppet under helgen ?
Citera
2008-07-18, 23:42
Medlem
carbsons avatar
vete fan om dom har.
varför inte gjort återställingsskiva..är itne de de första man får göra när man köper en ny dator.
vänta tills månda annars..tror inte de e fel på HDD utan snarare ett minnes fel

vad händer om du startar om datorn?
Citera
2008-07-18, 23:45
Medlem
jadu, det är det första jag ska göra när jag får tillbaks datorn igen iaf.

När jag startar om datorn går den igång(inga pip eller dylikt) men skärmen är randig (svart..vitt..). sedan händer inget mer, skärmen kan bli vit efter en stund
Citera
2008-07-18, 23:56
Medlem
carbsons avatar
hmm..låter ju inte så hilmans bra dedär.

tyvärr vet jag inte vad du kan göra mer. ta den till onoff o visa dom. du har kanske garanti kvar på den?
Citera
2008-07-18, 23:58
Medlem
nej jag har en känsla av att det inte år så bra det här =)

jo ska ringa onoff imorgon, har nämligen inte kvittot här hos föräldrarna, utan i min lägenhet 25 mil härifrån. Går det att få den inlämnad på något annat sätt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in