2008-07-18, 01:31
Medlem
WaRs avatar
Fyfan vad äckligt hur kan man vara så lat?
Citera
2008-07-18, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Det är inte en fråga om att spara pengar utan handlar mer om det verkligen är värt besväret att rengöra. Jag menar, jag har ju inte stekt BAJS eller hur?

Du är antingen troll eller riktigt trög.
Citera
2008-07-18, 01:41
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Vad är era erfarenheter angående detta?

Själv brukar jag använda mig utav samma fett i upp till 2 veckor beroende på vad som stekts och om katten varit framme och slickat eller ej.

Nja, max en dag om jag inte hunnit diska, men det beror på vad det är för mat som tillagats innan också. 2 veckor låter riktigt vidrigt. Härsket. Nej, fy.
Citera
2008-07-18, 02:07
Medlem
Jans0ns avatar
Haha detta var fruktansvärt roligt.

Troll eller inte, så jag är jävligt road.
Citera
2008-07-18, 02:10
Medlem
WaRs avatar
Jag kan intyga att TS inte trollar, äckligt nog.
Citera
2008-07-18, 02:12
Medlem
Höjas avatar
Min flickväns moder brukar göra sådär, men bara en eller två dagar (eller mer, inte spenderat så mycket tid med henne). Personligen finner jag det äckligt, men somliga gör det faktiskt.
Citera
2008-07-18, 05:43
Medlem
har man bara stekt pannkakor typ så kan man på sin höjd torka ur pannan med papper. Har man däremot stekt fläsk i pannan så diskar jag inte ur den utan låter den stå framme så kan man steka i fettet från grisen nästa gång det ska stekas. Min panna den får inte röras utan min tillåtelse så ingen får för sig att diska ur den eller dylikt dumt. Så här behandlar man gjutjärnspannor så får man heller inga problem med dom.
Senast redigerad av chipskungen 2008-07-18 kl. 05:47.
Citera
2008-07-18, 05:52
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Jag tycker nog att man kan återvinna hur länge som helst. Tyvärr har jag ingen katt.

Jämför detta åtminstone förr i södra Förenta staterna vanliga bruk:
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.gather.com/viewArticle.jsp?articleId=281474976777064
My mother and grandmother always had a bacon grease jar/can on their stove. They poured the drippings from bacon into the jar. My mom's was a silver metal and it had the word Grease on the front of it. It had a built in filter type thing to keep the bits and pieces of bacon out of the grease. My mom used the contents of this jar to season everything.
Citera
2008-07-18, 06:51
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Brukar steka i samma fett som dagen innan, förutsatt att jag steker samma sak. Köttbullar idag, köttbullar imorn, då spelar det ingen större roll tycker jag. Annars tycker jag nog att det är äckligt om man spar skiten.
Citera
2008-07-18, 07:14
Medlem
Använda samma olja vid fritering och dyl. har jag hört talas om men fett?!
Citera
2008-07-18, 09:07
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Jag tvättar hushållspapperet när det börjar bli svart.
Hoppas att du inte gör samma sak med dasspappret .

~Paul~

PS Har trollerisäcken plötsligt spruckit helt??
Citera
2008-07-18, 09:37
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Min mormors mor, som dog för något år sedan, hade alltid ett tjockt och brunt lager gammalt stekfett i sina stekpannor. Hon såg det som slöseri att lägga på nytt fett vaje gång.
Men sedan var hon en sådan som diskade plastpåsar från ica och inte lät oss sitta i soffan som små, eftersom att det sliter på lädret.
Måsste jag berätta att hon bodde i smålands djupaste skogar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in