• 1
  • 2
2008-07-18, 00:08
Medlem
Arains avatar
Jag installerade ubuntu igår, inte total nöjd... så jag satte i LG recovery center dvd som medföljde laptopen för att switcha tillbaka. Men nu är problemet att jag installerade över vista, och då finns det inget att "recovra"...måste jag nu gå och köpa en vista cd om jag vill ha tillbaka windows? Känner mig riktigt korkad nu...borde behållt den där 1gb vista recovery på hddn....
Citera
2008-07-18, 00:31
Medlem
oppers avatar
ajaj det låter mer eller mindre kört samma sak hände mg när jag installerade windows xp media center på min HP och då tog jag bort recoverydelen och sattes i samma sits. du behöver inte köpa vista. Det finns andra "sätt" att få tag på det
Citera
2008-07-18, 00:33
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arain
Jag installerade ubuntu igår, inte total nöjd... så jag satte i LG recovery center dvd som medföljde laptopen för att switcha tillbaka. Men nu är problemet att jag installerade över vista, och då finns det inget att "recovra"...måste jag nu gå och köpa en vista cd om jag vill ha tillbaka windows? Känner mig riktigt korkad nu...borde behållt den där 1gb vista recovery på hddn....

Får inte direktlänka här, men "Vista AIO" är ett bra sökargument för diverse BT-trackers. AIO-skivorna är väl kanske inte all in one som namnet utlovar, men de innehåller garanterat en OEM-version som är det du vill ha. Vilken version som installeras bestäms av den key du matar in, så du behöver inte bekymra dig om det.

Installera med den key du hittar på en klisterlapp nånstans på dator, troligen på undersidan.
Citera
2008-07-18, 00:33
Bannlyst
Ladda ner en crackad vista från TPB så slipper du ju slösa tusenlappar.
Citera
2008-07-18, 00:34
Medlem
Arains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opper
ajaj det låter mer eller mindre kört samma sak hände mg när jag installerade windows xp media center på min HP och då tog jag bort recoverydelen och sattes i samma sits. du behöver inte köpa vista. Det finns andra "sätt" att få tag på det

Fan, jag som hoppades att det fanns något hax. Aja thank god for torrents <3
Citera
2008-07-18, 00:35
Medlem
Har du en SlapSnop så står väl licensnumret alltid på undersidan?

Isåfall bara låna en Vista-skiva från någon, eller tanka hem en, och sedan installerar du med ditt eget licensnummer.
Citera
2008-07-18, 00:35
Medlem
Arains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Får inte direktlänka här, men "Vista AIO" är ett bra sökargument för diverse BT-trackers. AIO-skivorna är väl kanske inte all in one som namnet utlovar, men de innehåller garanterat en OEM-version som är det du vill ha. Vilken version som installeras bestäms av den key du matar in, så du behöver inte bekymra dig om det.

Installera med den key du hittar på en klisterlapp nånstans på dator, troligen på undersidan.

Aaah, gracias Falukropp. Ska genast ladda ner "Vista AIO"
Citera
2008-07-18, 00:38
Medlem
Arains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Har du en SlapSnop så står väl licensnumret alltid på undersidan?

Isåfall bara låna en Vista-skiva från någon, eller tanka hem en, och sedan installerar du med ditt eget licensnummer.

Låter iof smidigare än och tanka ner "Vista AIO" som jag inte den en blekaste aning om vad det är
Citera
2008-07-18, 00:42
Medlem
Ja, alltså såvitt jag vet så har alla Vista-skivor samma innehåll, förutsatt att det är samma språk då för det skiljer nog. Men i övrigt är det bara nyckeln som skiljer vilket innehåll som installeras. Alltså, du kan installera med en skiva ur en "Vista Home Premium"-box, men slänga dit en ultimate-nyckel, och då blir installationen ultimate. Och tvärtom. Det viktiga är att du har en genuin nyckel.
Citera
2008-07-18, 01:09
Medlem
luddekluddes avatar
En fråga bara, hur kommer det sig att du inte använde dig av recovery-partitionen och installerade ubuntu på den först?
Utifrån det är det väl smidigt att bara switcha mellan de 2 operativsystemen med hjälp av en SWAP-partition.
Citera
2008-07-18, 01:13
Medlem
ZeroGravitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddekludde
En fråga bara, hur kommer det sig att du inte använde dig av recovery-partitionen och installerade ubuntu på den först?
Utifrån det är det väl smidigt att bara switcha mellan de 2 operativsystemen med hjälp av en SWAP-partition.

Han skulle ha behållit recovery-partitionen, eller brännt ut den på en dvd lr liknande. Att installera OSet på recovery partitionen är bara idiotiskt och onödigt. Ladda ner nå partitionsprogram som typ partitionmagic (simpelt) och fixa allting innan du rebootar med live cdn. Sen äre bara att välja partitionen i själva ubuntu utan att förstöra andra partitioner.

Det var lite dumt att ta bort recovery partitionen men det går ju att fixa skitlätt så det var ju ingen katastrof

Synd att du inte gillade ubuntu dock! :/
Citera
2008-07-18, 02:05
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arain

Välkommen i gänget, gjorde samma sak med min 1 Gb partion Vista recovery till förmån för Linux, men det gick lika bra med Xp:-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in