Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Om vi snackar levlande så är det rätt linjärt eftersom att varje planet har en bestämd level-range. Du går alltså från planet A till planet B till planet C och kan inte direkt välja vilken planet du vill levla på utan du följer level rangen helt enkelt.
Men när det gäller att gå fritt på planeter så är de större planeterna riktigt öppna och utforskningsbara. Dock kommer inte dessa planeter förens runt level 25, vilket är logiskt eftersom att det är då du kan köpa din personliga speeder.
Jag skulle säga att det är lite mer fritt än så, du har ju dina klass quests som du måste göra(eller jag tror att du måste göra dom....troligen inte fast ser inte varför man inte skulle göra dom)
Du har ju flera valmöjligheter när de gäller hur du vill spela, liksom jag ville ju göra allt så jag gjorde alla side-missions, class missions och bonus missions, sen när jag var klar med coruscant så drog jag till nar shaddaar men kunde nästan dra direkt till tatooine tog en level no nar shaddaar
Men då gjorde jag bara en flashpoint och 3-5 pvp och en del space battles. kan ju tänka mig att man kan levla på ganska många olika sätt
Så du kan väll välja villken planet du vill spela på men du måste ju komma till de leveln som planeten kräver självklart. men hur du kommer till den vägen tycker jag är mycket mer fritt än andra spel.