2011-11-30, 15:20
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Om vi snackar levlande så är det rätt linjärt eftersom att varje planet har en bestämd level-range. Du går alltså från planet A till planet B till planet C och kan inte direkt välja vilken planet du vill levla på utan du följer level rangen helt enkelt.
Men när det gäller att gå fritt på planeter så är de större planeterna riktigt öppna och utforskningsbara. Dock kommer inte dessa planeter förens runt level 25, vilket är logiskt eftersom att det är då du kan köpa din personliga speeder.

Jag skulle säga att det är lite mer fritt än så, du har ju dina klass quests som du måste göra(eller jag tror att du måste göra dom....troligen inte fast ser inte varför man inte skulle göra dom)
Du har ju flera valmöjligheter när de gäller hur du vill spela, liksom jag ville ju göra allt så jag gjorde alla side-missions, class missions och bonus missions, sen när jag var klar med coruscant så drog jag till nar shaddaar men kunde nästan dra direkt till tatooine tog en level no nar shaddaar
Men då gjorde jag bara en flashpoint och 3-5 pvp och en del space battles. kan ju tänka mig att man kan levla på ganska många olika sätt

Så du kan väll välja villken planet du vill spela på men du måste ju komma till de leveln som planeten kräver självklart. men hur du kommer till den vägen tycker jag är mycket mer fritt än andra spel.
Citera
2011-11-30, 15:33
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Att själva gameplayet blir roligt tvekar jag inte en sekund på. Jag tycker bara grafiken ser så tråkig ut... kanske jag som är grafikkåt och spelat för mycket bf3 och skyrim?

Du kan ju knappast blivit grafikkåt av skyrim
Citera
2011-11-30, 15:34
Medlem
Får mitt game den trettonde
Citera
2011-11-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feverdog
Du kan ju knappast blivit grafikkåt av skyrim
PC ser det bra ut ju?

Kommer det finnas gamecards att köpa i affärerna som det finns till WoW?
Citera
2011-11-30, 15:36
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
Jag skulle säga att det är lite mer fritt än så, du har ju dina klass quests som du måste göra(eller jag tror att du måste göra dom....troligen inte fast ser inte varför man inte skulle göra dom)
Du har ju flera valmöjligheter när de gäller hur du vill spela, liksom jag ville ju göra allt så jag gjorde alla side-missions, class missions och bonus missions, sen när jag var klar med coruscant så drog jag till nar shaddaar men kunde nästan dra direkt till tatooine tog en level no nar shaddaar
Men då gjorde jag bara en flashpoint och 3-5 pvp och en del space battles. kan ju tänka mig att man kan levla på ganska många olika sätt

Så du kan väll välja villken planet du vill spela på men du måste ju komma till de leveln som planeten kräver självklart. men hur du kommer till den vägen tycker jag är mycket mer fritt än andra spel.

Jo om man räknar in PvP/Flashpoints/Space Missions så kan man ju självklart levla "före" en bit. Men om man bara kollar på missions på planeter så är det ganska linjärt, det är alltså inte så att man kan dra vart man vill och levla när man väl fått sitt skepp. Det är mer eller mindre så att när du når en viss level så är det en specifik planet som är anpassad till denna, och du har inte något effektivt val när du blir t.ex runt 24ish att dra till någon annan planet än Tatooine.

Det ser ut så här för Republic t.ex:

Tython/Ord Mantell -> Coruscant -> Taris -> Nar Shadda -> Tatooine -> Alderaan -> Balmorra ->Quesh -> Hoth -> Belsavis -> Voss -> Correlia -> Ilum

Det var på det sättet jag menade, inga direkta val när du når en level-range, men annars finns det ju mycket frihet.
Citera
2011-11-30, 15:42
Medlem
TheSystems avatar
Citat:
Kommer det finnas gamecards att köpa i affärerna som det finns till WoW?
Så som jag har förstått det kommer det att finnas gamecards.
Citera
2011-11-30, 15:50
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
PC ser det bra ut ju?

Beror på vad du jämför med, Atmosfären är awesome men grafiken är inte mycket att hurra för på PC år 2011. The witcher 2 har däremot en otrologt bra grafik + stämning

Gillade inte heller grafikstilen i början och har vant mig och gillar den riktigt mycket numera
Citera
2011-11-30, 16:02
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSystem
Så som jag har förstått det kommer det att finnas gamecards.
Japp! 60-dagarskort.

Citat:
I don’t want to pay my subscription using a credit card. Is there any other way to purchase subscription time?

You can use your PayPal account to pay for your monthly subscription. You can also purchase 60-day pre-paid subscription cards through your preferred video game retailer.

http://www.swtor.com/preorder/faq#q209657
Citera
2011-11-30, 16:07
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Eam hur är detta med nya lösen ords grejen stog på TORs facebook grej nu har du fått/kommer snart få email om ändra lösen ord eller är det den gammla? som är typ nu måste du ha bytt lösen annars får du inte?

Eller måste man byta lösen varje månad?

orelaterat till TOR

Och tror att bioware borde nog ge ut snart datum när folk får early access liksom du kommer få börja den 17 eller du kommer få börja den 15 etc. annars lär folk whina som fan snart.. och kanske om du kommer i en guild vart hamnar ni då etc.
Senast redigerad av Spiderman-ninja 2011-11-30 kl. 16:43.
Citera
2011-11-30, 16:35
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Vågar man hoppas på att swtor kommer hålla en högre medelålder än wow?

Jag tror att medelåldern kommer att vara högre i SWTOR än i WoW av den enkla anledningen att det kommer att finnas många äldre Star Wars-fans som spelar, vilket drar upp medelåldern en hel del. I t ex SWG så mötte man ofta folk i 30-40-årsåldern betydligt oftare än vad jag gjorde i WoW i alla fall, de flesta spelade också enbart på grund av a tt det var Star Wars och inte för att de var MMO-spelare.

Sen lär det väl ändå vara tonåringarna som hörs mest och högst, precis som vanligt.
Citera
2011-11-30, 16:39
Medlem
P.Anselmos avatar
Fick vad jag tror är min pre-access kod idag, det stod inte mycket mer än koden i mailet. Hur som helst har det blivit rätt med pre-access när det står: " Star Wars™: The Old Republic™ Standard Edition Pre-Order" där på aktiverade koder?

Förmodar att det är rätt, men vill inte chansa då man kanske inte får pre-access alls om man väntar för länge.
Citera
2011-11-30, 16:42
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
Då är ju frågan vad vill du hälst skrika när du sitter hemma vid datorn? UNLIMITED POOOWWAAAAAAAA!! eller LIGHTSABER IN YOOOO FAACEEE!
Sant. Force lightning är fuckawesome, fast warriors får ju force choke, då kan man leka vader.
Citat:
Ursprungligen postat av alihassan
Hur går dina funderingar ? Alltså vad väger upp respektive och vad gör att andra blir mer attraktiv ?
Av det jag han spela i weekend betan så tyckte jag att warriorns stpry var roligare, annars så är juggernaut och assassin likställda i mina ögon. Båda kan tanka eller DPSa (assassin lite bätre som DPS möjligtvist), båda ser tuffa ut osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in