2011-11-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Har du aldrig spelat ett MMO förut? :P. Man måste köpa det för 500 spänn ja. Det finns ingen genväg genom att ladda ner ett multiplayer-spel. Inte när det gäller MMO's i alla fall. Så nej det går icke. Köper man spelet så får man 30 dagar speltid på det också. Utan extra kostnad så att säga.
Wow behövde man inte köpa för 500 spänn. Man fick ju spelet och konto gratis via 10 dagarserbjudandet sedan var det bara att betala månadskostnad på det.
Citera
2011-11-30, 13:43
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Hur många exemplar tror ni att SWTOR kommer ha sålt ca 1 vecka in efter launch? Jag tror på 2 miljoner.
Just nu är det 900.000 exemplar redan förbokade i bara Nordamerika. Man har inte fått veta något om Europa/resten av Amerika. Så jag antar att worldwide kommer det bli runt 2 mille. Vad tror ni? :P

I de 900 000 är väl inte ens de fysiska inräknat vad jag hört?

Tänker man sig att Battlefield 3 sålde 5 miljoner första veckan så tror jag ärligt talat Swtor har en chans att klå det.

Star wars fanbasen är såpas stor och många söker alternativ till WoW. Så aa jag är optimistisk och tror 5 miljoner första veckan
Citera
2011-11-30, 13:46
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Om vi snackar levlande så är det rätt linjärt eftersom att varje planet har en bestämd level-range. Du går alltså från planet A till planet B till planet C och kan inte direkt välja vilken planet du vill levla på utan du följer level rangen helt enkelt.
Men när det gäller att gå fritt på planeter så är de större planeterna riktigt öppna och utforskningsbara. Dock kommer inte dessa planeter förens runt level 25, vilket är logiskt eftersom att det är då du kan köpa din personliga speeder.

Fast finns väl många planeter med samma level-range enligt det jag såg när jag flög runt med mitt rymdskepp så lite variation lär man kunna få.

Men att planeterna växer ju högre upp man kommer stämmer. Startplaneten är ju rätt små men redan Coruscant dubblade ju på det så det lär knappast bli trångt haha.
Citera
2011-11-30, 13:54
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Wow behövde man inte köpa för 500 spänn. Man fick ju spelet och konto gratis via 10 dagarserbjudandet sedan var det bara att betala månadskostnad på det.

Efter X antal år ja..
Citera
2011-11-30, 13:59
Medlem
Stance7331s avatar
Citat:

Vad jag vet måste man fortfarande köpa originalspelet efter trial i WoW. Men visst, det kostar ju bara en hundralapp nu 7 år senare. Så förstår din poäng, varför skulle ett nytt spel kosta lika mycket som ett nytt spel.
Citera
2011-11-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stance7331
Vad jag vet måste man fortfarande köpa originalspelet efter trial i WoW. Men visst, det kostar ju bara en hundralapp nu 7 år senare. Så förstår din poäng, varför skulle ett nytt spel kosta lika mycket som ett nytt spel.
är inte säker men har för mig att det gick att fuska sig runt det. Gick iaf att jävlas lite med deras hemsida för att få hem både originalspelet och expansioner helt utan att jag någonsin haft ett konto. Använde det för att spela på privata servrar.

aja, blir väl till att låna en polares account och lira på eller något.
Citera
2011-11-30, 14:25
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
är inte säker men har för mig att det gick att fuska sig runt det. Gick iaf att jävlas lite med deras hemsida för att få hem både originalspelet och expansioner helt utan att jag någonsin haft ett konto. Använde det för att spela på privata servrar.

aja, blir väl till att låna en polares account och lira på eller något.
Du kan för fan inte använda fusk och olagligheter som argument! Privata servrar? Ja det säger ju inget om Blizzards policy angående betalningar.

Förutom den hundring spelet kostar nu måste väl också alla expansioner köpas separat. Dvs de första expansionerna ingår inte i den sista gratis? Det skiljer sig från EQ2 t ex, där alla expansioner och originalspel ingår alla i den senaste släppta expansionen. Så bara den behöver köpas för att få hela spelet.
Citera
2011-11-30, 14:26
Medlem
Screwattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Text .. Hur är livet?

Helt ärligt så bryr jag mig inte speciellt mycket om ifall du börjar den 15:e eller 20:e. Tyckte mest det var roligt att du i ena inlägget var orolig för att du kanske inte fick börja den 15:e, för att i inlägget senare plötsligt vända om helt och istället veta att du minsann skulle ha tillgång den 15:e.

Du måste förlåta mig, men sådant beteende är ju i allra högsta grad intressant för alla som försöker lista ut när de själva ska få access, så det är ju klart jag fråga. Men sen började du med dina lögner och då blev jag bara trött och besviken. Får be om ursäkt om jag lät som en manisk åklagare från domstolen i Haag, men det är ju uppenbart på hur du ändrar dina fakta över tid att du bara vill låta viktig och är bitter för att det faktiskt är ganska liten sannolikhet för dig att få access den 15:e december.
Senast redigerad av Screwattack 2011-11-30 kl. 14:32.
Citera
2011-11-30, 14:37
Medlem
Rangvalds avatar
Vågar man hoppas på att swtor kommer hålla en högre medelålder än wow?
Citera
2011-11-30, 14:43
Medlem
Nightsorrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald

Det vet jag inte om man vågar hoppas på, eller om det ens är önskvärt. Dem värsta spelarna är inte gnälliga 14-åringar, utan bittra, lönnfeta 30-plusare som tror dom är störst, bäst, vackrast. I ett MMO har ålder ytterst lite med mognad att göra.
Citera
2011-11-30, 14:47
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald

Njae. Man skulle nästan kunna tro att det kommer att vara värre här eftersom att Star Wars som IP har hundratusentals kids som fans redan. Men de spelar nog hellre Star Wars: Clone Wars Adventures, så det kommer nog att vara relativt lika skulle jag tro.
Den enda skillnaden är nog att det förmodligen kommer att vara lite fler 30-40+ spelare här än i WoW, eftersom att en drös Star Wars-fans i den åldern kommer att ge sig på detta för att det är Star Wars.
Citera
2011-11-30, 15:16
Medlem
Att själva gameplayet blir roligt tvekar jag inte en sekund på. Jag tycker bara grafiken ser så tråkig ut... kanske jag som är grafikkåt och spelat för mycket bf3 och skyrim?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in