Citat:
Ursprungligen postat av Melissan
Tjena! Började lira för nån vecka sen med en imperial agent som nu har kval 35. Aldrig spelat mmo innan. Ja har lite frågor.
1. Jag har lirat mandalorian raids två gånger, men det är också det enda. Om vi säger att jag vill spela lite andra fps för att få lite erfarenhet och lära sig spela i ett lag, är det "okey" om jag använder groupfinder för en fp för 5-10 lvl under mig? Eller ska jag hålla mig till dom med min level och bara säga till att jag vill lära mig?
2. Har precis upptäckt fördelarna med datacrons. Ska jag börja leta nu, eller behövs det inte förrän jag är lvl 50?
3. Finns det bra sätt att levla (kanske i efterhand?) förrutom att göra varenda quest på nuvarande planeten?
4. Hur fungerar warzones? Jag spelar pve-server. Kan jag använda groupfinder som vanligt och folk accepterar att jag är ny?
Mvh
Tja, vilken typ av agent kör du? (Operative/Sniper?)
1. Det kan du säkert göra, de flesta kommer nog uppskatta en högre levlad i partyt.
Man upplever personer som mer toleranta i detta mmo säger jag, men det finns alltid personer som inte har tålamod för nybörjare, det är bara att stå på sig och köra på.
2. Ta de datacrons du kan, detta kan kräva lite forskning på youtube, men som exempel kan du hämta en datacron på illum så fort du fått skepp. (Den ligger i basen man landar på.)
Satsa på Cunning + eftersom du är agent, stamina och viktigaste imo precense.
3. Är det första gången så bara njut av alla mission, prioritera classmissions.
När du når maxlevel tappar spelet lite av sin stora charm. (Upplever detta om man spelar mkt själv.)
Tycker du det ändå är trist och går långsamt kör lite spacemissions, pvp och flashpoints.
(Finns ju även bonus-XP buffs att köpa nu från cartelmarket.)
4. När de gäller pvp i warzones är de bara quence och kör, väldigt sällan någon säger nåt, och jag skulle nog säga att pvp:n är roligast innan lvl50.
Plocka upp dayli mission och kör de iaf minst varje dag!
Lycka till i galaxen.