2013-02-10, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Så irriterad att jag valde en tysk server utan att tänka mig för. Blir svårt att hitta folk till flashpoint och hittar inget sätt att byta server. Gjort att jag tappat intresset och slutat spela då jag vill ha bra lvl 50 gear.

Skulle ändå chansa och ta kontakt med supporten och förklara läget för dem. Kan vara så att det har medlidande med dig och fixar det.
Citera
2013-02-10, 20:01
Medlem
leathur_ls avatar
Ok. Jag tänkte börja pvpa lite tänkte jag. Har bara kört pve och gjort det mesta där som vanguard tank, men har aldrig satt min fot i en warzone.
Ge mig en punktlista med de 5 viktigaste sakerna att tänka på när man pvpar som vanguard tank. (Builds och gear har jag hittat guder för).
Citera
2013-02-11, 22:22
Medlem
Några bra spelare som vill köra ett par warzones? The Red Eclipse

Jag spelar en Sentinel vid namn Malah, skicka ett meddelande /whisper.
Citera
2013-02-11, 22:40
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
Ok. Jag tänkte börja pvpa lite tänkte jag. Har bara kört pve och gjort det mesta där som vanguard tank, men har aldrig satt min fot i en warzone.
Ge mig en punktlista med de 5 viktigaste sakerna att tänka på när man pvpar som vanguard tank. (Builds och gear har jag hittat guder för).

Spelar inte Vanguard, sa jag kan inte ge dig nagra Vanguard-specifika tips. Men vad galler tankande i WZ's ska du alltid ha guard pa nagon (vanligtvis en/din healer) och hall er inom range.
Om du/ditt guard target lamnar range (springer bort for ett inc call etc.) hitta ett nytt guard target.
Sen ska dina taunts alltid vara pa cooldown, och taunta aldrig folk som redan attackerar dig.
Anvand aven ditt AoE taunt smart sa att sa manga fiender som mojligt fangas av det.

Ett par tips som gor under for ditt lag.
Citera
2013-02-12, 20:41
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Så irriterad att jag valde en tysk server utan att tänka mig för. Blir svårt att hitta folk till flashpoint och hittar inget sätt att byta server. Gjort att jag tappat intresset och slutat spela då jag vill ha bra lvl 50 gear.
lol

du väljer ju server vid login ibland nät pop är.heavy, kan även backa ut till server listan från character screen har jag för.mig

glömt spela nu ett tag
Citera
2013-02-12, 21:36
Medlem
I och med F2P dammande jag av mitt gamla account som gjorde när spelets släpptes och inte spelat på 1 år. Första jag möter när jag ska logga in med min gubbe, "contact costumers support" error 18. Min gubbe måste aktiveras. Ser även de har mergad servrar, tror jag spelade på basilisk-droid innan. Man kan bara undra varför i helvete jag måste kontakta support för att logga in, tappade lusten direkt.
Senast redigerad av Znorken 2013-02-12 kl. 21:39.
Citera
2013-02-16, 22:03
Medlem
Melissans avatar
Tjena! Började lira för nån vecka sen med en imperial agent som nu har kval 35. Aldrig spelat mmo innan. Ja har lite frågor.

1. Jag har lirat mandalorian raids två gånger, men det är också det enda. Om vi säger att jag vill spela lite andra fps för att få lite erfarenhet och lära sig spela i ett lag, är det "okey" om jag använder groupfinder för en fp för 5-10 lvl under mig? Eller ska jag hålla mig till dom med min level och bara säga till att jag vill lära mig?

2. Har precis upptäckt fördelarna med datacrons. Ska jag börja leta nu, eller behövs det inte förrän jag är lvl 50?

3. Finns det bra sätt att levla (kanske i efterhand?) förrutom att göra varenda quest på nuvarande planeten?

4. Hur fungerar warzones? Jag spelar pve-server. Kan jag använda groupfinder som vanligt och folk accepterar att jag är ny?

Mvh
Citera
2013-02-18, 14:05
Medlem
Slim_Jims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melissan
Tjena! Började lira för nån vecka sen med en imperial agent som nu har kval 35. Aldrig spelat mmo innan. Ja har lite frågor.

1. Jag har lirat mandalorian raids två gånger, men det är också det enda. Om vi säger att jag vill spela lite andra fps för att få lite erfarenhet och lära sig spela i ett lag, är det "okey" om jag använder groupfinder för en fp för 5-10 lvl under mig? Eller ska jag hålla mig till dom med min level och bara säga till att jag vill lära mig?

2. Har precis upptäckt fördelarna med datacrons. Ska jag börja leta nu, eller behövs det inte förrän jag är lvl 50?

3. Finns det bra sätt att levla (kanske i efterhand?) förrutom att göra varenda quest på nuvarande planeten?

4. Hur fungerar warzones? Jag spelar pve-server. Kan jag använda groupfinder som vanligt och folk accepterar att jag är ny?

Mvh

Tja, vilken typ av agent kör du? (Operative/Sniper?)

1. Det kan du säkert göra, de flesta kommer nog uppskatta en högre levlad i partyt.
Man upplever personer som mer toleranta i detta mmo säger jag, men det finns alltid personer som inte har tålamod för nybörjare, det är bara att stå på sig och köra på.

2. Ta de datacrons du kan, detta kan kräva lite forskning på youtube, men som exempel kan du hämta en datacron på illum så fort du fått skepp. (Den ligger i basen man landar på.)
Satsa på Cunning + eftersom du är agent, stamina och viktigaste imo precense.

3. Är det första gången så bara njut av alla mission, prioritera classmissions.
När du når maxlevel tappar spelet lite av sin stora charm. (Upplever detta om man spelar mkt själv.)
Tycker du det ändå är trist och går långsamt kör lite spacemissions, pvp och flashpoints.
(Finns ju även bonus-XP buffs att köpa nu från cartelmarket.)

4. När de gäller pvp i warzones är de bara quence och kör, väldigt sällan någon säger nåt, och jag skulle nog säga att pvp:n är roligast innan lvl50.
Plocka upp dayli mission och kör de iaf minst varje dag!

Lycka till i galaxen.
Senast redigerad av Slim_Jim 2013-02-18 kl. 14:13.
Citera
2013-02-19, 22:05
Medlem
KemperBoyds avatar
Nu när spelet är gratis, hur mycket "förlorar" man på att spela gratisversionen?

Jag tänkte lira med en kompis och vi känner att vi inte vill betala, av flera anledningar.

Men samtidigt vill vi inte bli allt för begränsade, vilka är de största skillnaderna och går de att leva utan?
Citera
2013-02-19, 22:35
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Nu när spelet är gratis, hur mycket "förlorar" man på att spela gratisversionen?

Jag tänkte lira med en kompis och vi känner att vi inte vill betala, av flera anledningar.

Men samtidigt vill vi inte bli allt för begränsade, vilka är de största skillnaderna och går de att leva utan?

Vill gärna veta detta jag med...
Citera
2013-02-19, 23:04
Medlem
Citat:

http://www.swtor.com/free/features

Kan man lyfta upp sig till Preferred player status så tycker jag personligen att det gör en väsentlig skillnad och som man kan leva med. Ska du spela det mer regelbundet är det dock värt att slänga in en sub.
Citera
2013-02-19, 23:09
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:

¤ Inga operations (8/16 man)
¤ Begränsant antal flashpoints (4man) per vecka
¤ Begränsat antal PVP warzones per vecka

Det anser jag är de stora sakerna. Sen är det massa småsaker också ang crafting/in game mail osv. Genom att skaffa prefered status låser man upp endel.

F2P är perfekt för att testa. Levlingen är nice, och så testa lite FPs o warzones. Fastnar du (ni) för spelet så är subscription att överväga då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in