2012-10-19, 23:08
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screwattack
Så sammanfattningsvis:

F2P = Inga flashpoints, inga operations och endast 3 warzones i veckan? Också endast tre spelbara raser då.

Jo, 3 flashpoints i veckan. Tycker att det ar en okej siffra, daremot borde de ge mer Warzones per vecka, minst 5.
Senast redigerad av sydh 2012-10-19 kl. 23:12.
Citera
2012-10-20, 00:10
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Jo, 3 flashpoints i veckan. Tycker att det ar en okej siffra, daremot borde de ge mer Warzones per vecka, minst 5.

absolut typ 3 stycken warzone kan ju liksom gå över på 30 minuter, inte alls ovanligt att warzone tog slut inom 10 minuter. eller om jag minns fel.
Citera
2012-10-20, 00:22
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
absolut typ 3 stycken warzone kan ju liksom gå över på 30 minuter, inte alls ovanligt att warzone tog slut inom 10 minuter. eller om jag minns fel.

Precis, just darfor. En flashpoint kan ta upp emot en och en halv timme, medans warzones oftast inte gar over 15-20 min.
Citera
2012-10-20, 03:02
Medlem
iSkitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
två dagars plugg till, sen jävlar ska det resubbas! är sjukt orolig för att jag kommer suga. spelade vanguard-tank. brukar bli lite surmulet i FPs om tanken är vilsen :S
hade nästan kunnat tänka mig att rerolla så man får spela in sig i rollen på nytt, men jag orkar fan inte med första 3 planeterna igen :S
Äh! Är ju inte de tre första som är de jobbiga. Nar Shadda säger jag bara!

Nej men, om man helt och hållet inriktar sig på storyn så kan det vara ganska kul faktiskt men att bara springa igenom allt kan kännas som ett marathon.
Citera
2012-10-20, 03:07
Medlem
iSkitzs avatar
En idé är ju åtminstone 2 Warzones per dag för de som lirar F2P. Tycker jag är rimligt då man är illa tvungen att vinna båda för att kunna få gjort dailyn och få det där lilla extra som belöning(100 WZ-comms och 100RWZ-comms). En annan idé är "spela tills du förlorar".
Citera
2012-10-20, 16:33
Medlem
Feverdogs avatar
Tror inte vi ska snöa in oss för mycket på vad man får och inte får som f2p spelare. Tror mycket av det inte är mejslat i sten. Vi ser ju själv hur ofta de bla ändrat PvP daily och weeklyn. Med lite konstruktiv kritik till de kommer nog de festa bli glada.

Sen tror jag denna f2p modell om den sköts rätt kan bli riktigt bra. Känns som spelet växt en hel del (nej inga oficiellasiffror) det senaste. Lyckas de med f2p delen så ser framtiden bra ut imo och 1 miljoner aktiva spelare känns inte som någon fantasidröm.
Citera
2012-10-20, 18:56
Medlem
iSkitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feverdog
Tror inte vi ska snöa in oss för mycket på vad man får och inte får som f2p spelare. Tror mycket av det inte är mejslat i sten. Vi ser ju själv hur ofta de bla ändrat PvP daily och weeklyn. Med lite konstruktiv kritik till de kommer nog de festa bli glada.

Sen tror jag denna f2p modell om den sköts rätt kan bli riktigt bra. Känns som spelet växt en hel del (nej inga oficiellasiffror) det senaste. Lyckas de med f2p delen så ser framtiden bra ut imo och 1 miljoner aktiva spelare känns inte som någon fantasidröm.
Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2012-10-20, 20:12
Medlem
Biljettens avatar
frågan är ju när man ska få ett exakt datum på f2p? och när lvl capen höjs?
jag tycker det borde vara snart!
Citera
2012-10-21, 00:12
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSkitz
Kunde inte sagt det bättre själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Biljetten
frågan är ju när man ska få ett exakt datum på f2p? och när lvl capen höjs?
jag tycker det borde vara snart!

November är sagt.
Citera
2012-10-21, 00:29
Medlem
Biljettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feverdog

November är sagt.

som har lovat och sagt mycket innan med! så man vet inget datum?

det kan lika väl november 2013 som dom menar ellr2014..
Citera
2012-10-21, 12:26
Medlem
republic på tomb freddom många som spelar ? D? tentan gjor igår , så idag ska de fyllas på
Citera
2012-10-21, 12:40
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutogrande
republic på tomb freddom många som spelar ? D? tentan gjor igår , så idag ska de fyllas på

Resubbade igår. Spelar på Tomb också, dock i Imperiet.
Drog igenom alla dailies på Ilum, Belsavis och Black Hole med en polare, och fan vilken tid det tog? Flera timmar ju, kommer knappast orka göra dom varenda dag...
Vad är det man kan köpa av Daily Commendation egentligen? Jag såg ett vendor med mods och en speeder på Ilum, Var det allt?

Och hur ska man göra för att komma in i en guild? Kikade runt lite på recruitment forumet på officiella forumet men där var det ganska dött.
Vill helst ha en guild med några sköna filurer som man kan spela lite flashpoints och eventuellt någon operation med då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in