2012-12-11, 21:31
Medlem
Glennhenrys avatar
Har precis kommit tillbaka till swtor och jag är ärligt talat besviken på att det är f2p... Känns som de gör vad de kan för att mjölka in pengar genom att införa shopen ingame..
Visst på något sätt måste de väl försöka styra upp floppen det har blivit men ändå... Stänga av basic features som att "show headpiece" tycker jag bara blir en överdrift.
Citera
2012-12-11, 21:49
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennhenry
Har precis kommit tillbaka till swtor och jag är ärligt talat besviken på att det är f2p... Känns som de gör vad de kan för att mjölka in pengar genom att införa shopen ingame..
Visst på något sätt måste de väl försöka styra upp floppen det har blivit men ändå... Stänga av basic features som att "show headpiece" tycker jag bara blir en överdrift.

tycker sådana saker är helt okej. cosmetic grejer borde vara som betalning på free to play.

det var ju innan när man fick bara 2 action bars som var riktigt svinigt
Citera
2012-12-12, 16:30
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Kan man skicka pengar och sånt till sina chars på andra faktioner? om de är på samma server?
Citera
2012-12-12, 16:33
Medlem
Prawnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
Kan man skicka pengar och sånt till sina chars på andra faktioner? om de är på samma server?

Ja, iallafall för tre veckor sedan.
Citera
2012-12-12, 16:41
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawni
Ja, iallafall för tre veckor sedan.

Sweet då behöver jag inte spela på den andra servern ^^ aldrig kommigt någon vart för det var så drygt xD

Daah vad ska man ha för cybernetics då......badass solglasögon som får en att se ut som en gud bland maskar.

eller en ögonlapp så man blir en jedi pirat!
Senast redigerad av Spiderman-ninja 2012-12-12 kl. 17:39.
Citera
2012-12-12, 16:56
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
jo det är klart man kan, hur skall man annars ha någon annan char som tillverkar allt du behöver? :P
cybertech, armstech och armortech använder jag mest på mina darkside och lightside alts för att kunna skicka till mina andra alts

löjligt om man var tvungen att använde GTN eller köpa av en dyr säljare ju
Citat:
och skämtar dom WTF space missions dör ju fan direkt! och jag har ju all de där epic gearen man kan ha där förutom deras nya cartel space gear

försöker du dig på heroic 2 space uppdragen själv ???

iofs så tycker jag vanliga level 50 space mission är för svåra, har blått runt om på skeppet och är för kasst, dör typ efter 2/3 av uppdraget varje gång

och fan inte värt att spendera tid på bättre uppgraderingar när man får mer pengar på annat sätt
Citera
2012-12-12, 17:42
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
försöker du dig på heroic 2 space uppdragen själv ???

iofs så tycker jag vanliga level 50 space mission är för svåra, har blått runt om på skeppet och är för kasst, dör typ efter 2/3 av uppdraget varje gång

och fan inte värt att spendera tid på bättre uppgraderingar när man får mer pengar på annat sätt

Va kan man spela dom där space combat missions med folk? eller vad säger du?
jag kunde klara typ dom vanliga space missions innan och det var drygt. men sen har dom gjort något så man verkar inte kunna försöra deras super grejer utan proton torpedos (brukar ta 3 sköldar med proton och misslier på den sista för jag tycker inte man hinner med den fjärde)
Citera
2012-12-13, 00:39
Medlem
Kebabsugers avatar
h2 space missions kom ju med senaste patchen väl?

har.inte testat själv, min imperial agent är level 35 och storyn har blivit grym.nu, även om lite förutsägbar

så hinner inget annat, daily med lvl 50 och sedan rakt in på min ia
Citera
2012-12-13, 11:25
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
h2 space missions kom ju med senaste patchen väl?

har.inte testat själv, min imperial agent är level 35 och storyn har blivit grym.nu, även om lite förutsägbar

så hinner inget annat, daily med lvl 50 och sedan rakt in på min ia

nej. ej h2. soloquests men svåra som fan. gearet som behövs kan köpas för oändligt många space comms, eller på gtm (jättedyrt än så länge).
eller, tyvärr, med Cartel coins. vilket suger, första icke kosmetica-itemsen som man kan köpa. hoppas de tänker om....
Citera
2012-12-13, 13:02
Medlem
Börjat spela igen efter ett halvår... satan vad alla har gearat om mig! Får storstryk i warzones där jag förr röjde röven på de flesta jag mötte...

Hur många i tråden raidar regelbundet (ej nödvändigtvis särskilt seriöst) och har ni några tips på vettiga, sociala raidande guilds utan större krav på närvaro? Spelar mercenary och (snart) assassin (legacy-namn samma som mitt Flashback-namn) på Tomb of Freedon Nadd.
Citera
2012-12-13, 15:16
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
nej. ej h2. soloquests men svåra som fan. gearet som behövs kan köpas för oändligt många space comms, eller på gtm (jättedyrt än så länge).
eller, tyvärr, med Cartel coins. vilket suger, första icke kosmetica-itemsen som man kan köpa. hoppas de tänker om....

varför kalla dom heroics om dom skall göras solo ?

btw bara tusen cartel coins för alla 9 lila saker är ju inte mycket, man har ju fått ~2300 cartel coin gratis

har bara använt dom en gång, tyckte 100 000 var för mycket att betala för att lppna fler plaster i backpack som level 26, så betalade några få hundra bara för att låsa upp

har ju kvar över 2000 gratis cartel coins
Citera
2012-12-13, 15:26
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
varför kalla dom heroics om dom skall göras solo ?

btw bara tusen cartel coins för alla 9 lila saker är ju inte mycket, man har ju fått ~2300 cartel coin gratis

har bara använt dom en gång, tyckte 100 000 var för mycket att betala för att lppna fler plaster i backpack som level 26, så betalade några få hundra bara för att låsa upp

har ju kvar över 2000 gratis cartel coins

jag gillar inte att det bästa endgame gearet kan köpas utan ansträngning, även om det bara är space-gearet.
hade heller inte uppskattat om det bästa pvp gearet eller raid gearet kan köpas på det sättet. CM bör enligt mig vara cosmetic och olika typer av low level buffs (förutom f2p unlocks).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in