Det handlar helt enkelt om vad man föredrar för spelstil. Båda spelen har sina för och nackdelar, så man för ju gå dit man hittar det som passar ens individuella spelstil bäst.
Att folk fanboy'ar och kastar skit på sånt som är 'inferior' i ens tycke är bara löjligt och onödigt. Guild Wars har mycket saker som många tycker är bättre än TOR, och TOR har mycket som många tycker är bättre än Guild Wars.
Jag har spelat båda och jag kan absolut säga att jag föredrar TOR. Det betyder inte att jag kastar skit på Guild Wars för det, som väldigt många omogna haters gör åt andra hållet - och i allmänhet. Visst har Guild Wars massvis med saker som är bättre, som även jag - som föredrar TOR, tycker är bättre. Dynamic events, grymt discoverysystem för crafting, downleveling, oerhört vackra miljöer och design i allmänhet, och lite annat. TOR kommer i många fall inte upp i Guild Wars kvalitet på saker och ting, men som sagt så har det även saker som många föredrar över Guild Wars, som några personliga exemepel - story/leveling och combat - vilket för är mig de viktigaste aspekterna och var det som gjorde att jag tröttnade på Guild Wars och alla andra MMO's efter WoW. Jag tyckte att Guild Wars spelstil helt enkelt inte passade mig då det hela tiden var en tråkig grind, och jag fullkomligt
hatar att grinda.
Som Feverdog nämnde så fanns det för mig ingen motivation egentligen att fortsätta efter att jag började tröttna på grinden, eftersom att det var samma sak hela tiden vid varje ny zon. Det enda som höll mina ögon öppna i levelingen var dom vackra miljöerna och den allmänt mycket bättre RPG-känslan.
Men detta är ingen Versus tråd så jag ska inte göra walls of texts angående TOR vs X, dessutom brukar de diskussionerna bli patetiska fanboywars där folk spyr galla över allt och alla som inte tycker som en själv, vilket bara är löjligt.
Hur som helst så handlar det som sagt om vad man föredrar, och trots att jag tycker att Guild Wars är oerhört mycket bättre än TOR på många håll så fastnade jag aldrig för det, då jag främst tycker att det är allt för likt övriga MMO's grind till maxlevel utan ett storysystem som lever upp till TOR's samt även ett combatsystem som inte passar min spelstil.
Folk får helt enkelt prova båda spelen och bilda sin egen uppfattning om dom för att sedan välja ett spel, eller spela båda som jag.
(Sedan att säga att TOR är dött är tycker jag är ganska underligt, vad är eran definition av dött om jag får fråga? För när det är 250+ folk på fleet och det är aktiva chats, warzones, flashpoints så tycker i alla fall inte jag att det känns särskilt 'dött'.)