Storbritannien har väl en massa smartshops, alltså fysiska butiker?
Hade det funnits smartshops i Sverige med kunnig personal så hade man kanske inte kunnat köpa dödliga doser med löst pulver som skall vägas och doseras rätt.
Vi måste utgå från förutsättningarna just nu.
Finns nog inte så mycket att göra åt vår narkotikapolitik nu. Egentligen hatar jag dessa dumma förslag och nya lagar men vad kan vi medborgare göra åt det? I stället måste man se det positivt. Jag tror att det kommer slå runt tids nog. Säger inte att det är positivt eller negativt, utan en del i utvecklingen.
Scenarion:
- Alla länder i EU får en gemensam lagstiftning, i framtiden.
- Läkemedelsbolagen börjar tillverka läkemedel (droger) för rekreationellt bruk, ganska säkert att det kommer ske. Forskningen pågår säkerligen redan nu. De har stor makt och kan påverka.
- Revolution mot alla lagar som hämmar människan. Det slår runt.
- USA och större länder öppnar upp för sundare lagstiftning och andra länder hakar på.
- Kina börjar dominera på världsmarknaden som enda kvarvarande supermakten och alla andra länder får rätta sig efter Kinas lagar. Kina pumpar ut nya, bättre, säkrare och starkare narkotikum.
- Droger kommer ses på ett helt annat sätt när de värsta toppolitikerna och annat löst pack avlider, (de dör ut naturligt).
- Förbuden driver på så att tillverkningen av droger blir enklare och enklare och
snart kan man göra allt hemma i källaren. Nya små supersmartamaskiner med grundämnen blandar rätt åt dig, (märks att jag inte kan något om kemi?).
Det är vad jag tror. Om några år kommer det inte verka så dumt.
Tycker liksom de flesta att de nya och nuvarande lagarna gör det värre. Det är så absurt att jag tror det slagit runt ett varv och är inom 10år borta.
Jag va inte påverkad av något olagligt när jag skrev detta.