2008-07-17, 12:57
Medlem
tja, med ett datortillskott i familjen så behövs det införskaffas en router. Jag som spelar i stort sett allt online behöver då ha ut ganska mycket av 10mbit-linan, finns det något sätt att spärra hastigheten som routern ger till andra datorn?, typ att jag får 8mbit och andra datorn får 2mbit?

T.P.F. // Buchman
Citera
2008-07-17, 13:02
Medlem
serialbananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buchman
tja, med ett datortillskott i familjen så behövs det införskaffas en router. Jag som spelar i stort sett allt online behöver då ha ut ganska mycket av 10mbit-linan, finns det något sätt att spärra hastigheten som routern ger till andra datorn?, typ att jag får 8mbit och andra datorn får 2mbit?

T.P.F. // Buchman
Vad fan spelar du som behöver den linan!!! Se till att routa portarna ordentligt istället vet jag...
Citera
2008-07-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serialbanana
Vad fan spelar du som behöver den linan!!! Se till att routa portarna ordentligt istället vet jag...

BF2 med så lite ping som möjligt, asså jag kan ingenting om portar och skit, undrar bara om det finns nåt sätt att spärra utan att behöva vara einstein?
Citera
2008-07-17, 13:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter aning häftigt att ta hjälp av någon bandstrypare om man nu sitter på ISP fiber 10Mbit.

Men Netlimiter i bägge maskinerna kanske?
Citera
2008-07-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter aning häftigt att ta hjälp av någon bandstrypare om man nu sitter på ISP fiber 10Mbit.

Men Netlimiter i bägge maskinerna kanske?

Men säg att datorerna får 5mbit var, om jag då kör netlimiter på den som ska ha mindre, då får den väl fortfarande 5 bara att den inte använder det. dvs att min dator fortfarande bara har 5mbit?
Citera
2008-07-17, 14:54
Medlem
Sackariass avatar
Du skulle ju kunna köra Monowall eller pfSense som brandvägg om du vill ha en med ett bra WebUI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in