• 1
  • 2
2008-07-17, 01:46
Medlem
mischief_s avatar
Denna frågeställning har guppat runt i mitt huvud ett bra tag nu. Vad hade ni "helst" valt av följande scenarier:

En veckas depression (nedstämdhet, ångest, sömnstörningar osv).

Eller.

En veckas förkylning (täppt i näsa, halsont, svaghet, lätt feber osv).

Depressionen ska vara av den "mildare" sorten, dvs. Inga panikångestattacker eller dylikt.

Jag har faktiskt inte kommit fram till vilket av de båda valen jag skulle välja. Tycker det är jättesvårt. Vad hade ni valt? Motivera gärna!

Funderade på om denna hade platsat bättre i Filosofiforumet men jag valde att placera den här. Flytta om den inte passar.
Senast redigerad av mischief_ 2008-07-17 kl. 02:11. Anledning: La till att man helst ska motivera sitt val.
Citera
2008-07-17, 01:49
Medlem
Fraternits avatar
Oj, det är ju som att välja mellan pest eller kolera. Trumvirvel på den tack.

Förkylning såklart. Det är ju ett skitenkelt val.
Citera
2008-07-17, 01:59
Medlem
BigMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mischief_
Denna frågeställning har guppat runt i mitt huvud ett bra tag nu. Vad hade ni "helst" valt av följande scenarier:

Eller.

Depressionen ska vara av den "mildare" sorten, dvs. Inga panikångestattacker eller dylikt.

Jag har faktiskt inte kommit fram till vilket av de båda valen jag skulle välja. Tycker det är jättesvårt. Vad hade ni valt?

Funderade på om denna hade platsat bättre i Filosofiforumet men jag valde att placera den här. Flytta om den inte passar.

jag var deprimerad för en månad sen nästan utan att jag förstod det, med det menar jag att jag tyckte att det var lite tråkigt och svårt att uppleva någonting alls.

jag skulle nog välja en väldigt mild depprission istället för väldigt mild förkylning då det tar så lång tid för mig att bli helt frisk.

jag käkar förövrigt cipralex just nu.
Citera
2008-07-17, 02:02
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mischief_

Eller.

Jag har faktiskt inte kommit fram till vilket av de båda valen jag skulle välja. Tycker det är jättesvårt. Vad hade ni valt?

Om jag visste att et skulel gå över om en vecka och det var mild ångest så skulle det vara skitsamma om jag blev förkyld eller hamnade i depression, hade det gällt panikångest så hade jag hellre huggit av mig benet!
Citera
2008-07-17, 02:05
Medlem
Psyko Dads avatar
Vi testar denna i Filosofi.

Från psykologi ==> Filosofi.

// MOD //
Citera
2008-07-17, 02:07
Medlem
yeahgrrs avatar
då depression inte är min grej väljer jag förkylning.....
Citera
2008-07-17, 03:10
Medlem
Maxieboys avatar
Depression, är alltid lika trevligt. Jag hatar att vara förkyld.
Citera
2008-07-17, 03:16
Medlem
Väljer depression. Är deprimerad och varit det nu i ett par år, så jag vet hur båda är.

Att vara deprimerad en vecka ska man ju se som en välsignelse från gudarna själv. Det får en ju att få perspektiv på livet, får en att växa som person. Förkylning är bara fittigt.
Citera
2008-07-17, 03:17
Medlem
Skulle välja en förkylning. Enklare att förklara för chefen varför man är hemma från jobbet om man är förkyld.
Citera
2008-07-17, 03:20
Medlem
elleps avatar
När jag är riktigt erfaren inom områden både depression samt förkylning väljer jag förkylning. Alla dagar i veckan. Alla som säger annorlunda vet inte vad de ger sig in på...
Citera
2008-07-17, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
När jag är riktigt erfaren inom områden både depression samt förkylning väljer jag förkylning. Alla dagar i veckan. Alla som säger annorlunda vet inte vad de ger sig in på...

Vafan var det jag precis skrev?
Citera
2008-07-17, 07:08
Bannlyst
Jag brukar ändå bli ganska lika deppad som en lätt depression. så att då kör vi på en lätt depression i samma veva!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in