Tänkte dra över min filmsamling till iTunes och blev lite smått paff när dom bara studsade tillbaks. Är det inte bara att dra-och-släpp som med mp3or? Har alla mina filer på en sambaserver, både musik och video. Har ställt in itunes att den ska använda servern som bibliotek, och det har funkat bra med mp3orna, men med video vägrar den. Nån som vet vad jag gör fel?
Finns ett program som heter Ipod Video Converter, borde funka utan iPod med, dock får du konventera alla filerna :/ vilket tar tid och inte är så jätte kul..
Senast redigerad av Kivan 2008-08-07 kl. 17:38.
Anledning: #2 post quote
iTunes har en del brister, och den största är att det envisas med att enbart acceptera sitt egna format, Quicktime. Apple vill tydligen inte att vi ska få lägga till XviD och liknande. Av piratkopieringsskäl eller att de vill "tvinga" fram en standard?
Konvertera HELA ditt filmbibliotek till MP4 eller att använda "Movie2iTunes" är två alternativ. Det senare skapar en falsk Quicktime-fil som läggs till i iTunes men som i själva verket är en genväg till din riktiga filmfil. Iom detta slipper du konvertera allt men det går t.ex. inte att lägga till på iPhone eller ändra den importerade filmfilen då det enbart är en genväg.
Det var ju riktigt dåligt, skippar iTunes helt i fortsättningen. Får väl bara ha det till att föra över filmer till iPhone om man nu köper en... Synd bara att iTunes hann sabba min musiksamling innan man märkte vilket skit det var
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!